Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1Ds Mk III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 1Ds Mk III

    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de opvolger daarvan gewoon 1Ds MkIV genoemd zal worden of, zoals op sommige klokken, 1Ds MkIIII.
    Mss zelfs niet de 4, maar ineens V ??
    Bij de kleinere modellen powershot S3 - S5 en fuji S3-S5 slaan ze steeds de 4 over, dit is een ongeluksgetal in het land van oorsprong..

    Grtz
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

    Comment


    • #17
      Re: Canon 1Ds Mk III

      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Canon is erin geslaagd om nog 3 1DsIII fotos te maken:



      De pixel kwaliteit van de landschapsfoto is slecht.
      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Op dpreview zien ze allemaal onscherpte in de donkere delen (bomen) en de heldere delen zijn wel scherp (gebouwen).
      Een dergelijk verschil kan alleen worden veroorzaakt door een AF probleem zoals bij de 1DIII.
      Jullie gaan dit niet geloven. Ik ben er nu achter waarom die landschapsfoto zo slecht is. Ik was gisteren bij dit evenement. Veel informatie over de streek en er hingen ook wat posters. Een daarvan kende ik. http://www.pbase.com/lschell/image/86055850.jpg

      Volgens de vrouw in die stand is die poster al meer dan een jaar oud dus waarschijnlijk heeft Canon dan een foto van die poster gemaakt. Dat verklaart dan ook het gebrek aan scherpte...

      Comment


      • #18
        Re: Canon 1Ds Mk III

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Jullie gaan dit niet geloven. Ik ben er nu achter waarom die landschapsfoto zo slecht is. Ik was gisteren bij dit evenement. Veel informatie over de streek en er hingen ook wat posters. Een daarvan kende ik. http://www.pbase.com/lschell/image/86055850.jpg

        Volgens de vrouw in die stand is die poster al meer dan een jaar oud dus waarschijnlijk heeft Canon dan een foto van die poster gemaakt. Dat verklaart dan ook het gebrek aan scherpte...
        Goed gevonden. Maar Canon moet dan wel een foto van een andere poster hebben.

        Nee, we moeten gewoon kunnen aanvaarden dat die foto van de 1DsIII hopeloos slecht is.

        Jan.

        Comment


        • #19
          Re: Canon 1Ds Mk III

          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
          Maar Canon moet dan wel een foto van een andere poster hebben.
          Ik zei toch dat je het niet ging geloven?

          Comment


          • #20
            Re: Canon 1Ds Mk III

            Eerste amateur fotos van 1DsIII.

            Deze fotos tonen aan dat de 1DsIII zonder statief en zonder licht een probleem heeft bij ISO 100 en f14.

            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

            Comment


            • #21
              Re: Canon 1Ds Mk III

              Ik sta telkens verbaasd hoe men een nieuwe Camera op een forum maakt of kraakt zonder dat er effectief toestellen te koop zijn. Niemand op dit forum heeft zo'n toestel en slechts een paar gegoede personen zullen het effectief kunnen betalen of heeft er uitgebreid kunnen mee testen. Het zou net hetzelfde zijn alsof ik uit mijn luie zetel het laatste model Ferrari beoordeel zonder er mee gereden te hebben en uiteindelijk tot een conclusie kom dat we moeten aanvaarden dat deze auto teveel interieurlawaai maakt en stroef schakeld. Iedereen borduurd maar verder op een paar foto's van Canon of de één of andere amateur.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #22
                Re: Canon 1Ds Mk III

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de opvolger daarvan gewoon 1Ds MkIV genoemd zal worden of, zoals op sommige klokken, 1Ds MkIIII.
                Analoog aan de Fuji zal het 1Ds V worden....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 1Ds Mk III

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Ik sta telkens verbaasd hoe men een nieuwe Camera op een forum maakt of kraakt zonder dat er effectief toestellen te koop zijn. Niemand op dit forum heeft zo'n toestel en slechts een paar gegoede personen zullen het effectief kunnen betalen of heeft er uitgebreid kunnen mee testen. Het zou net hetzelfde zijn alsof ik uit mijn luie zetel het laatste model Ferrari beoordeel zonder er mee gereden te hebben en uiteindelijk tot een conclusie kom dat we moeten aanvaarden dat deze auto teveel interieurlawaai maakt en stroef schakeld. Iedereen borduurd maar verder op een paar foto's van Canon of de één of andere amateur.
                  Ik volg je volledig.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 1Ds Mk III

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Ik sta telkens verbaasd hoe men een nieuwe Camera op een forum maakt of kraakt zonder dat er effectief toestellen te koop zijn. Niemand op dit forum heeft zo'n toestel en slechts een paar gegoede personen zullen het effectief kunnen betalen of heeft er uitgebreid kunnen mee testen. Het zou net hetzelfde zijn alsof ik uit mijn luie zetel het laatste model Ferrari beoordeel zonder er mee gereden te hebben en uiteindelijk tot een conclusie kom dat we moeten aanvaarden dat deze auto teveel interieurlawaai maakt en stroef schakeld. Iedereen borduurd maar verder op een paar foto's van Canon of de één of andere amateur.
                    Alsof iemand die belangstelling heeft om dit toestel te kopen rekening houdt met wat anderen op het forum hierover zeggen.

                    Iedereen weet nu heel goed wat de Canon 5D echt kan, ondanks die eerste fotos met de 17-40 van Canon zelf.

                    De Canon 1DsIII is hetzelfde maar dan nog veel beter.
                    En iedereen weet dat.
                    Maar dan zou er niemand nog iets te zeggen hebben op het forum.

                    Edit: Dit is een link naar 1 van de fotos die niet bewogen is:


                    Jan.
                    Last edited by Jan_10D; 7 oktober 2007, 19:46.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 1Ds Mk III

                      Het zal wellicht wel de laatste keer zijn dat die Deen een pre production-camera van Canon mag lenen...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 1Ds Mk III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Het zal wellicht wel de laatste keer zijn dat die Deen een pre production-camera van Canon mag lenen...
                        In de exif data staat niet 1DsIII maar wel een referentie K215, ik denk specifiek naar dat toestel.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 1Ds Mk III

                          In verband met de 1DsIII foto op de LL site is dit een kort bericht van MR.



                          - Over enkele weken is er een review.
                          - De 1dsIII is niet te vergelijken met MF zonder AA filter.
                          - Afdrukken van 75 x 50 cm zijn heel goed.

                          Jan.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 1Ds Mk III

                            Het moet niet altijd beginnen met D3...



                            Edit:
                            Enkel volgens deze fotos en de 5D fotos van dpreview is op ISO 1600 en ISO 3200 de ruis hetzelfde of licht hoger dan van de 5D.
                            In tegenstelling tot ruis bij Nikon is het noodzakelijk om eerst de kleurruis te verwijderen. Dit kan eenvoudig met Canon dpp.
                            Er is hier dus geen echt groot ruis verschil met de 5D. En dit bij een 28 % verschil in pixels.

                            Jan.
                            Last edited by Jan_10D; 16 oktober 2007, 21:10.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 1Ds Mk III

                              Comment

                              Working...
                              X