Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn de Nikon overstappers nu meer tevreden ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Zijn de Nikon overstappers nu meer tevreden ??

    De vraag van de TS is of Nikon een voordeel heeft tegenover Canon, of omgekeerd.

    Ik blijf herhalen dat er tussen de D3 en de 1DIII in de praktijk geen verschil is.

    Zowel voor snelheid, gebruiksvriendelijkheid, foto kwaliteit, gewicht... is er geen GROOT verschil.

    Het prijsverschil is wel duidelijk.

    Jan.

    Comment


    • #62
      Re: Zijn de Nikon overstappers nu meer tevreden ??

      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      De vraag van de TS is of Nikon een voordeel heeft tegenover Canon, of omgekeerd.

      Ik blijf herhalen dat er tussen de D3 en de 1DIII in de praktijk geen verschil is.

      Zowel voor snelheid, gebruiksvriendelijkheid, foto kwaliteit, gewicht... is er geen GROOT verschil.

      Het prijsverschil is wel duidelijk.

      Jan.
      jan,

      qua kwaliteit is het op dit moment moeilijk te beoordelen daar we nog geen enkel fatsoenlijk beeld gezien hebben.
      Een ding vergeet je en dat is dat de d3 een FF camera is en dat is voor sommige mensen uitermate welkom . Inclusief mijzelf. Maar dat heeft zuiver te maken WAT je fotografeert. Ik ben nou eenmaal geen teleman

      alex
      Website : www.alextimmermans.com
      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

      Comment


      • #63
        Re: Zijn de Nikon overstappers nu meer tevreden ??

        ik moet toch nog altijd de eerste tegenkomen die kan zeggen op een fotoprint na bewerking : Dat is met een Canon gemaakt en dat met een Nikon . . . en dat zonder te missen bij 20 voorbeeldfoto's . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #64
          Re: Zijn de Nikon overstappers nu meer tevreden ??

          Inderdaad, het word zwaar ontopic , de vraag is of de overstappers van Nikon naar Canon wel tevreden zijn nu.
          Alleen Roadrunner heeft op mijn vraag een antwoord gegeven tot nu toe en daar kan ik ook wat mee.
          Het is nu jammer genoeg een heel andere discusie geworden.
          Dat FF en DX croppen verhaal snap ik ook , dus eigenlijk zit ik fout met een FF D3 voor sport waar toch ook aardig word gecropt, ook omdat ik met tele inboed.
          De D300 daar intege heeft wat beperkingen voor mij en zie ik het nu niet worden.
          Last edited by marbico; 1 september 2007, 12:03.
          www.sportactiefoto.nl

          Comment


          • #65
            Re: Zijn de Nikon overstappers nu meer tevreden ??

            Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
            Inderdaad, het word zwaar ontopic , de vraag is of de overstappers van Nikon naar Canon wel tevreden zijn nu.
            Alleen Roadrunner heeft op mijn vraag een antwoord gegeven tot nu toe en daar kan ik ook wat mee.
            Het is nu jammer genoeg een heel andere discusie geworden.
            Dat FF en DX croppen verhaal snap ik ook , dus eigenlijk zit ik fout met een FF D3 voor sport waar toch ook aardig word gecropt, ook omdat ik met tele inboed.
            De D300 daar intege heeft wat beperkingen voor mij en zie ik het nu niet worden.
            Marbico,

            Eigenlijk ben je met deze vraag te vroeg. Nikon komt nu met 2 toestellen uit waar heel veel mensen heel lang op hebben zitten wachten.
            Over een half jaar zal de verhouding mogelijk heel anders liggen. de tijd zal het leren. Ga gewoon naar de winkel en kijk met welke camera jij je het beste voelt. Dat is het belangrijkste. daar kan niemand jou een advies in geven

            Alex

            P.s met de DX crop heb je gelijk echter met de 4:5 crop verlies je maar heel weing en dan is de d3 wel degelijk bruikbaar.
            Website : www.alextimmermans.com
            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

            Comment

            Working...
            X