Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

    Waar heb je de Canon gekocht en was het een NL model? Ik heb ooit in een fotowinkel gehoord (top-deals) dat de NL model hier nog een keer gechecked worden voor de NL handleiding in de doos gestopt word.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #17
      Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

      Sensorcleaning door vibratie ?!?
      Stel, ik heb een nieuwe vibrator (ik zei "stel" !!! ;-)) en ik laat die een maand of drie in een stoffige ruimte liggen...
      De hooggeleerde ingenieurs van de verschillende camerafabrikanten beweren dan dat ik het stof van mijn vibrator verwijder door die eventjes flink te laten vibreren ??? :-o
      Als ik het stof van mijn vibrator (ik herinner er aan - ik zei "stel") wil verwijderen doe ik dat met een 'vochtig doekje' of met een 'zelfklevende strip'... :-)))
      Vlaamse boerenlogica !!
      ;-)
      Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #18
        Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Sensorcleaning door vibratie ?!?
        Stel, ik heb een nieuwe vibrator (ik zei "stel" !!! ;-)) en ik laat die een maand of drie in een stoffige ruimte liggen...
        De hooggeleerde ingenieurs van de verschillende camerafabrikanten beweren dan dat ik het stof van mijn vibrator verwijder door die eventjes flink te laten vibreren ??? :-o
        Als ik het stof van mijn vibrator (ik herinner er aan - ik zei "stel") wil verwijderen doe ik dat met een 'vochtig doekje' of met een 'zelfklevende strip'... :-)))
        Vlaamse boerenlogica !!
        ;-)
        Kariboe
        Industriele wasmachines voor de vaat, horloges, optica, e.d. werken met ultrasone trillingen. Stop je vibrator maar eens in de afwas, je zal zien dat al de rest automatisch mee afgewassen wordt, je zult het zien!

        Dave
        Last edited by GroovBird; 30 augustus 2007, 12:00. Reden: td foud
        pixelpusher

        Comment


        • #19
          Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
          Sensorcleaning door vibratie ?!?
          Stel, ik heb een nieuwe vibrator (ik zei "stel" !!! ;-)) en ik laat die een maand of drie in een stoffige ruimte liggen...
          De hooggeleerde ingenieurs van de verschillende camerafabrikanten beweren dan dat ik het stof van mijn vibrator verwijder door die eventjes flink te laten vibreren ??? :-o
          Als ik het stof van mijn vibrator (ik herinner er aan - ik zei "stel") wil verwijderen doe ik dat met een 'vochtig doekje' of met een 'zelfklevende strip'... :-)))
          Vlaamse boerenlogica !!
          ;-)
          Kariboe

          Op de camera werkt het systeem automatisch telkens je je toestel aan en uit zet.De sluiter zelf,behuizing...zijn voorzien van een soort anti-statische laag en het geheel werkt met ultrasone golven en een soort infrarood glas dat de sensor afschermt van stof..Het stof heeft dus minder kans om zich vast te zetten.Telkens ik m'n camera opzet en weer afzet krijgt ie zo'n "vibratorbeurt"

          En aangezien ik m'n camera wel meer gebruik dan jij je vibrator (blijkbaar dus slechts eens om de 3 maanden ) en een vibrator normaal gezien ook geen antihechtingslaag heeft en al die andere perikelen gaat deze vergelijking niet echt op.Maar jouw vibrator heeft misschien wel een mooi roos kleurtje
          Danny's Photosite

          Comment


          • #20
            Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Sensorcleaning door vibratie ?!?
            Stel, ik heb een nieuwe vibrator (ik zei "stel" !!! ;-)) en ik laat die een maand of drie in een stoffige ruimte liggen...
            De hooggeleerde ingenieurs van de verschillende camerafabrikanten beweren dan dat ik het stof van mijn vibrator verwijder door die eventjes flink te laten vibreren ??? :-o
            Als ik het stof van mijn vibrator (ik herinner er aan - ik zei "stel") wil verwijderen doe ik dat met een 'vochtig doekje' of met een 'zelfklevende strip'... :-)))
            Vlaamse boerenlogica !!
            ;-)
            Kariboe

            Voor ge u met die boerenlogica helemaal belachelijk maakt lees eerst eens iets over "ultrasonic cleaning" ... (DE kuismethode voor electronische apparatuur bij uitstek !)
            Stel moest uw vibrator werken op die ultrasone frekwenties dan zou je er niet enkel leute aan beleven maar ge zou nog proper zijn ook na gebruik ..

            Comment


            • #21
              Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

              heb deze van mijn 1d mk III uitgeschakeld had onmiddelijk een goed toestel wel niet aangekocht waar men na 7 dagen testen mag terugbrengen en waar deze terug als nieuw verkocht wordt.
              Last edited by mtb; 30 augustus 2007, 18:37.

              Comment


              • #22
                Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

                Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                wat ik me eigenlijk nog steeds afvraag is het volgende:
                kan je die sensorcleaning om zeep helpen door manueel te cleanen?

                tijdens een manuele cleaning oefen je toch een (lichte) kracht uit op je sensor...
                Die vraag heb ik destijds ook al gesteld en niemand lijkt hier een duidelijk antwoord op te vinden....
                Nu ga ik er dan maar van uit dat je de gewone methodes kan gebruiken, anders zou hier wel iets over te vinden zijn op het net zeker? Ik moet er wel bijzeggen: ik heb het zelf nog steeds niet geprobeerd...
                Mvg, Fre

                Comment


                • #23
                  Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

                  ivm dat cleanen ,kijk hier eens http://www.photosol.com/ je zou dus die E2 vloeistof moeten gebruiken en niet eclipse ,want die zou de coating aantasten

                  Comment

                  Working...
                  X