Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe D80 of tweedehands D200?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nieuwe D80 of tweedehands D200?

    Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
    Ga maar voor de D200. De D80 die ik ook heb die geeft constant overbelichting
    Vreemd.
    Heb je die laatste firmware er niet opzitten dan??
    Daarmee zijn de problemen destijds opgelost.

    Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #17
      Re: nieuwe D80 of tweedehands D200?

      Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
      Ga maar voor de D200. De D80 die ik ook heb die geeft constant overbelichting moet zelfs tot twee stops terug gaan voor een correct belichte foto. JPEG komen wel wat gladder uit het toestel en vragen minder nabewerking. Maar Ik vind de D200 veel beter van lichtmeting en voor mee te werken.
      Als ik dezelfde foto neem heeft de D80 ook een afwijkende witbalans tegen de D200 .De D200 is op alle vlakken beter hierin.
      www.janvanginkel.be
      het kan ook een exemplaar zijn die een mankement vertoond het is de gewoonte niet van nikon om een toestel te maken die niet juist belicht
      Last edited by koen1950; 12 september 2007, 19:04.

      Comment


      • #18
        Re: nieuwe D80 of tweedehands D200?

        Oorspronkelijk geplaatst door Swiers Bekijk bericht
        Ik heb zelf ook al een tijdje een D80 en het is een prachttoestel. Ik fotografeer vooral in M en die lichtmeting(spot, gebruik ik meestal) werkt vooralsnog perfect, daarbij kan je in raw nog altijd wel wat bijsturen. En in Fvoorkeuze, als in A belicht mijn D80 echt wel goed hoor.

        En de jpegs (gebruik ik zelf niet veel) zien er echt goed uit en vragen weinig nabewerking. Ideaal voor feestjes enzo.

        Enige nadeel de ruis op na 1000 iso is aanzienlijk op A4
        ja men spreekt altijd over die ruis als we vroeger een filmke schoten van 1000 asa dan was het normaal dat je korel had wel nu heb je ruis daarvoor, is ook normaal , wat wil je
        Last edited by koen1950; 12 september 2007, 19:05.

        Comment


        • #19
          Re: nieuwe D80 of tweedehands D200?

          Oorspronkelijk geplaatst door rafael Bekijk bericht
          Ik heb voor de D200 gekozen omdat deze beter in de hand ligt dan de D80, die ik te klein vind. En ik heb nu toch niet bepaald grote handen... Ook de mogelijkheid dat de veelgebruikte instellingen via knoppen bereikbaar zijn en (op termijn) blind te gebruiken zijn (zonder dus eerst in een menu te gaan zitten scrollen).
          dan heb jij nog geluk dat je de D40 niet in je handen gehad hebt die is pas klein

          Comment


          • #20
            Re: nieuwe D80 of tweedehands D200?

            Ik ben aan het overwegen om mijn D80 te verkopen en dan een 2e hands D200 te kopen.
            Lastig keuze,
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment

            Working...
            X