Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwprijs D2X bij lancering

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwprijs D2X bij lancering

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
    Ik ken alvast 2 punten waar hij dat niet zal doen
    1° Enkele de pro-reeks is weather-sealed (D2 &D3 reeks dus wel, D200 & D300 niet)
    2° De batterij van de D300 is identiek aan die van D200 en dat weten we wat dat betekend , +/-500 foto's / batterij.
    D2-reeks en nieuwe D3-reeks gebruiken de EN-EL4(e) en die gaat min. 4 keer zo lang mee.

Dit zal misschien ook mensen doen nadenken

Sven
    Dit los van het feit dat je met een d2x toch echt wel iets anders in handen hebt dan een d200 of d300.
    Niet dat deze mindere beelden zullen maken of iets dergelijks, maar de afwerking staat toch echt wel op een hoger niveau.
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Ik ken alvast 2 punten waar hij dat niet zal doen
      1° Enkele de pro-reeks is weather-sealed (D2 &D3 reeks dus wel, D200 & D300 niet)
      2° De batterij van de D300 is identiek aan die van D200 en dat weten we wat dat betekend , +/-500 foto's / batterij.
      D2-reeks en nieuwe D3-reeks gebruiken de EN-EL4(e) en die gaat min. 4 keer zo lang mee.
      1° Voor zover ik weet is de D200/D300 eveneens weather-sealed.
      2° De EN-EL4e kan eveneens in de verticale grip van de D300 gebruikt worden.

Jos
      Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
        Dit los van het feit dat je met een d2x toch echt wel iets anders in handen hebt dan een d200 of d300.
        En dit bedoel ik dus ook LETTERLIJK : het zal moeilijk/onmogelijk zijn om met de aparte batterijgrip eenzelfde ergonomie te bekomen als bij de D2/D3 serie.... Je kan het trouwens goed zien op de profielfotos van zij- en onderkant dat de greep op de D3 een betere vorm (inkeping) heeft dan bij de D300...

Anderzijds begrijp ik best dat D2XS eigenaars nu graag alle kleine en grote argumenten bovenhalen : ik denk echter niet dat dat dit voldoende is om iemand zo gek krijgt om nu nog voor een nieuwe (of zelfs 2e hands) D2xs meer te geven dan voor de D300 (incl grip)...

Silent M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
          En dit bedoel ik dus ook LETTERLIJK : het zal moeilijk/onmogelijk zijn om met de aparte batterijgrip eenzelfde ergonomie te bekomen als bij de D2/D3 serie.... Je kan het trouwens goed zien op de profielfotos van zij- en onderkant dat de greep op de D3 een betere vorm (inkeping) heeft dan bij de D300...

Anderzijds begrijp ik best dat D2XS eigenaars nu graag alle kleine en grote argumenten bovenhalen : ik denk echter niet dat dat dit voldoende is om iemand zo gek krijgt om nu nog voor een nieuwe (of zelfs 2e hands) D2xs meer te geven dan voor de D300 (incl grip)...

Silent M.
          Nog zo'n klein argument: de beeldzoeker is aangenamer en het spiegelmechanisme is ook sneller met kortere blackout tijden.

Maar wees gerust, ik stap ook over op de D300 met grip als de ISO800-1600 alsook de AF een echte vooruitgang betekent Ik ga uiteindelijk het "pro body" gevoel niet moeten missen want de D3 komt er ook. Dat is enkel een kwestie van tijd En dan zullen we zien wat we nog van de D2x kunnen recupereren.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
            Dan kan ik niet rekenen zeker, 2 jaar terug ongeveer 4500 en nu 3700.
            Is dus 800 verschil, delen door de 2 jaar is dus 400 per jaar.
            Das andere koek !!
            ik bedoelde als je hem na twee jaar verkoopt, dan is hij nog 2500 euro waard. dus 4500-2500 = 2000, toch?

voor een d200 vraagt men nu nog 1000 euro. oorspronkelijk 1800, da's een pak minder, dat verschil..

dus voor mij wellicht de D300, vooral omdat je bij de D3 die cropfactor ook kwijt bent. maar we wijken af van de oorspronkelijke vraag...

Comment

Ligt het lage fotoaantal per batterij van de D200 niet in de eerste plaats aan de energieconsumptie van de camera, en niet aan de capaciteit van de batterij om die energie te leveren? Als ik puur naar de specs kijk, zou ik de schuld niet op de batterij durven steken, maar op de camera:
              D70: EN-EL3 7,4V 1400mAh
              D70s: EN-EL3a 7,4V 1500mAh
              D200: EN-EL3e 7,4V 1500mAh
              Hoe presteert de EN-EL3e eigenlijk in een D70? Evengoed als de EN-EL3a? Iemand ervarng?
              Eén van de reden waarom ik wachtte om over te stappen van m'n D70s naar een D200s-like was in de hoop dat Nikon iets aan het energieverbruik van de D200 zou doen. Maak ik hier een verkeerde analyse? Zou dat niet verbeterd zijn in de D300 met CMOS? Wat zijn de verwachtingen ivm een D200 upgrade, of is dat de D300 (wel een grote stap, niet)?
              Jaja, ik weet het... wachten op de eerste tests
              Misschien moet dit eerder in "een groot D200-D300 vergelijkingstopic komen". In dat geval, sorry voor de ietwat off-topice reactie.
              Apple Inc. rulez

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaske Bekijk bericht
                Ligt het lage fotoaantal per batterij van de D200 niet in de eerste plaats aan de energieconsumptie van de camera, en niet aan de capaciteit van de batterij om die energie te leveren? Als ik puur naar de specs kijk, zou ik de schuld niet op de batterij durven steken, maar op de camera:
                D70: EN-EL3 7,4V 1400mAh
                D70s: EN-EL3a 7,4V 1500mAh
                D200: EN-EL3e 7,4V 1500mAh
                Hoe presteert de EN-EL3e eigenlijk in een D70? Evengoed als de EN-EL3a? Iemand ervarng?
                Eén van de reden waarom ik wachtte om over te stappen van m'n D70s naar een D200s-like was in de hoop dat Nikon iets aan het energieverbruik van de D200 zou doen. Maak ik hier een verkeerde analyse? Zou dat niet verbeterd zijn in de D300 met CMOS? Wat zijn de verwachtingen ivm een D200 upgrade, of is dat de D300 (wel een grote stap, niet)?
                Jaja, ik weet het... wachten op de eerste tests
                Misschien moet dit eerder in "een groot D200-D300 vergelijkingstopic komen". In dat geval, sorry voor de ietwat off-topice reactie.
                Als je alleen om de energiehuishouding wacht om over te stappen , dan doe je jezelf echt te kort.
                een d200 maakt met gemak 400 foto's op 1 lading. Dat lijkt mij voor een dagje foto's maken meer dan genoeg. (of je bent niet selectief genoeg )
                Indien niet, dan neem je de grip met 2 accu's of je neemt gewoon een losse mee en die wissel je. In 10 seconden is dat gedaan !
                Website : www.alextimmermans.com
                Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Verbruik van de D200 heeft ook te maken met welke lenzen je erop gebruikt VR lenzen bv.En nog andere dingen hoor.

Comment

Die D300 zal wel van uitstekende kwaliteit zijn ik denk dat de D300 en D3 niet erg veel van elkaar zullen verschillen.
                    Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
                      voor een d200 vraagt men nu nog 1000 euro. oorspronkelijk 1800, da's een pak minder, dat verschil..
                      Ik heb de mijne zogoed als in den beginne (bijna 2 jaar geleden) 1550 betaald (in een fotozaak, niet online).
                      Dus 550 op 2 jaar , dat valt ook wel mee.

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Als de D300 en D3 verkrijgbaar zijn zie ik de 2 series toch nog wel wat verder zakken hoor. Je gaat nu toch ook geen 4000 voor een nieuwe D2x betalen als de D3 voor 1000 euro meer over enkele maanden uitkomt?
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Working...
                        X