Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Digital Ixus 400

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Tjah, zag hier --> http://www.powershot.com/powershot2/s400/sample.html

Precies dezelfde foto's... Hoe kunnen zij die foto's dan maken? Of liegen ze de consument voor...? Dat lijkt me niet...

Iemand anders een verklaring? Ik heb Canon al gemaild, maar nog geen reactie gekregen...

Zo maar eens bellen...

Comment

Uhmmm, vlgs mij is mijn probleem opgelost...

Ik had de flitser niet op automatisch staan zag ik net...

Net een aantal testfoto's genomen met ISO 50 en waren erg scherp!!

Collega's die naar me zwaaiden hadden geen wazige zwaaibeweging meer, maar een hand.

Maar nog steeds wil ik wel weten hoe je dan kunt bepalen 1/250 of 1/800 bijvoorbeeld...

Comment

MrBaaco, ik geef het op

veel succes

rob
        http:/home.planet.nl/~knegt221

Comment

Mrbaaco, kreeg net jouw mailtje aan DCNETADMIN. Sorry, ik wil je wel helpen, maar dit forum is geen helpdesk. ik heb je al gezegd RTFM (zoek dat maar eens op) en verdiep je eerst eens een beetje in de fotografie.

Het heeft geen zin om elke 10 minuten een vraag te stellen,en later te zeggen: ik had haast en heb alles verkeerd gelezen etc.

Dus begin nu eertst je camera eens te leren, dan gericht vragen stellen, zodat je ook de antwoorden begrijpt

gr rob

Comment

Originally posted by rdeknegt
            MrBaaco, kreeg net jouw mailtje aan DCNETADMIN. Sorry, ik wil je wel helpen, maar dit forum is geen helpdesk. ik heb je al gezegd RTFM (zoek dat maar eens op) en verdiep je eerst eens een beetje in de fotografie.
            Het heeft geen zin om elke 10 minuten een vraag te stellen,en later te zeggen: ik had haast en heb alles verkeerd gelezen etc.
            Dus begin nu eertst je camera eens te leren, dan gericht vragen stellen, zodat je ook de antwoorden begrijpt
            gr rob
            Whahahaha, IRTFM!!! I read the ****ing manual en er waren al genoeg antwoorden over de long shutter. In het boekje staat verder niets over mijn vragen t.a.v. shutters zoals 1/800, 1/250 en 1/160...

Toen ik 2 berichten postte met een url waar sample pics op staan, vond IK het raar dat er bij de eigenschappen diverse shutters stonden... Ik vroeg me dus af hoe dat kon... En ik had gehoopt dat jij daar een antwoord op had...

"Ik wil je wel helpen, maar dit forum is geen helpdesk..."

Tjah, ik begrijp best dat je 'als kenner' moe wordt van dezelfde vragen te beantwoorden, maar wat is het doel van een forum??

Een discussieboard (forum) is imo een plaats waar personen die een gemeenschappelijke interesse hebben (meestal een hobby) bijeen KUNNEN komen om over bepaalde onderwerpen te praten/discussieren.

Die onderwerpen worden aangesneden door personen die iets willen weten. Of ik nou iets wil weten over mijn pas aangeschafte Canon of een ander over de beste 3 megapixel cam, het maakt niet uit.

ALS je het wil lezen, is dat je eigen keus. Niemand dwingt je toch ofwel??

Meestal helpen personen die kennis hebben opgebouwd personen die net komen kijken... Deze personen vinden dat leuk en hebben plezier van hun hobby...

Bij deze mijn verontschuldigingen dat ik je mailde, omdat ik dacht dat je het niet erg zou vinden...

Het verdiepen in fotografie, tjah, ik heb lang gezocht naar een camera op basis van specs en mijn eigen voorkeuren.

Een compacte camera die manueel aardig wat in huis heeft, zodat ik met de tijd ook manueel uit de voeten zou kunnen... Tevens wilde ik liever 3x optische zoom en minimaal 3,2 megapixel...

Vlgs mij is deze cam een goede keuze... Dat zal nog moeten blijken uiteraard...

Waarom het gehaast en gedoe? Ik kan mijn cam eventueel tot vandaag terugbrengen... Maar dat had ik niet eerder vermeld... Ik noemde alleen het woord dillemma in een post...

Op het forum staan er geen verwijzingen naar bijvoorbeeld de cursus op de homepage van BD (Tips & tricks). Daar kunnen newbies ook naar verwezen worden...

Ik kende alleen het forum, niet de site bijvoorbeeld... Waar erg veel en vooral nuttige info op staat...

En in jouw beleving heb ik om de 10 minuten vragen gesteld?? Een beetje heel erg kort door de bocht, maar jah...

Oh jah, ik heb een andere manier van kritiek geven, misschien denk je nu zelf dat je het een en ander anders had kunnen brengen...
            Uiteraard heb ik dat niet in de hand en maakt het me eigenlijk ook niet uit...

Ik ben actief op diverse fora, alleen niet op dit gebied... Ik denk dat jij versteld zult staan van de behandeling op andere fora...

Tjah, misschien een lange post, maar ach... Ik tik lekker snel...

Comment

Mrbaaco, sorry dat ik op je tenen ben gaan staan. mijn enig verwijt was dat je nog al snel reageerde en vragen stelde, die met een beetje nadenken zelf te beantwoorden zijn. oa. mijn opmerking over een boek te lezen deed je af, ach daar is internet voor.
              Jij gaat tamelijk kort door de bocht. had geen bezwaar tegen je e-mail, echter dit leek meer op: he schiet eens op, ik wil antwoord. had dus ook op een andere manier gekunt.

Uit je vraag stelling en mijn en andere antwoorden blijkt dat je nog al haastig leest (en schijnbaar typt) en dan enkele vragen stelt, die niet erg zinvol zijn. Later kom je erop terug met
              :sorry, te snel gelezen.

Dit bedoel ik. Ik wil best wel helpen, maar dan op een zinvolle manier.

Ik vraag mij, gezien jouw problemen en vragen nog steeds af: wat zijn/waren de criteria om nu juist deze camera aan te schaffen.
              Het uiterlijk? de mogelijkheden? (betwijfel ik gezien jouw problemen met oa sluitertijd). de prijs.? de Specificaties?

Verder zeg je geheel geen fotografische ervaring te hebben. Is geen probleem, maar zoals ik al zei, een beetje zelf studie doet wonderen. Indien je dan vragen stelt over dingen die je niet begrijpt, komen de antwoorden ook wat duidelijker over, indien je wat basiskennis hebt.

Je ziet, dit is ook geen kort verhaal geworden, ook ik type snel met 2 vingers. Buiten fotografie heb ik nog andere hobbies, (oa computers, motorrijden, techniek) en ik lees hier veel over, niet alleen via internet, om op de hoogte te blijven. Ook mbt tot fotografie heb ik tamelijk veel gelezen, en deze basiskennis kwam mij van pas bij de digitale fotografie.

Derhalve, heb ik, en ik denk vele anderen met mij geen probleem om jou te helpen, maar dan wel op een zinvolle manier.

Verder heeft Marjo je nog een goede link gegeven, heeft dit wat opgeleverd? hier zitten de echte Ixus gebruikers

gr rob

Comment

Tjah, ik heb geen zin in een welles en nietes spelletje... En ik denk jij ook niet...

Uhm, wat ik bedoelde met daar is internet voor is het volgende: ik kan idd een boek aanschaffen, lenen van de bieb, maar al die informatie is ook terug te vinden op het internet...

Al op de homepage van BD staat de basis al uitgelegd...

En in mijn beleving heb ik je een mail gestuurd in de trant van: Hoi, je hebt geantwoord op een topic van mij op het BD forum. Ik ben iets nieuws tegengekomen, zou je ernaar willen kijken...?

Als het zo overkwam, mijn excuses... Ik had wel haast, omdat ik mijn cam tot vandaag kan terugbrengen...

Mijn reply dat ik haastig las, had betrekking op de url die erbij zat... Niet op de replies in dit topic...

Waarom ik deze cam heb gekozen, heb ik vlgs mij net verteld...
                Omdat ik een newbie ben, schrok ik van dat wazige gebeuren met die hand... Het gaat om een niet gering aantal pleuroos nietwaar...
                Via hier kwam ik dus achter de shutter times. En was (en is) het probleem hoe ik een shutter van bijv. 1/250 of 1/800 in kan stellen zoals op de sample pics staat...

Nu is het probleem in principe opgelost, ik wist niet dat de flitser automatisch moest staan...

En wel degelijk de manuele instellingen die er imo wel zijn als je idd meer weet van het fotograferen zelf...

Tjah, ik ben begonnen met de Tips & Tricks sectie op de homepage...
                Ik bezit uiteraard niet alle basiskennis van de ene op de andere dag... Dat komt met de tijd wel...

Net zoals jij mij ws van alles over motoren en techniek (wel een ruim begrip) kan vertellen, kan ik dat over bijv. car audio, fitness (trainingen, voeding, spieren)... Maar daar gaat het hier niet om... Ik wist niets van shutters tot ik die wazige hand zag...

Link van Marjo... Ik ken de site... Ik had er meteen gekeken en kon niets vinden... Zelf had ik niets gevraagd oid. Toevallig is er een dag later iets vermeld over bewegingsonscherpte (shutter) lees ik net...

Ik denk dat we het hierbij moeten laten en dat ik jouw vraag t.a.v. mijn beweegredenen om deze cam te kopen, beantwoord heb...

Comment

Originally posted by MrBaaco
                  Nu kwam ik deze site tegen...

http://web.canon.jp/Imaging/IXUS400/ELIX400_sample-e.html

Als je de sample pics van de Ixus 400 bekijkt, zie je o.a. verschillende shutters gebruikt en verschillende Aperture values.

Shutters van 1/250, 1/160 en 1/800 sec. Terwijl ISO overal 50 is.
                  (laagste ISO --> kortste shutter nietwaar...?)

Me snapt het even niet...
                  Om hier op terug te komen... Weet iemand hoe dit mogelijk is...

Hoe kunnen zij wel op bovengenoemde site foto's maken met shutters van 1/800, 1/250 en 1/160??

Ik heb Canon vrijdag gemaild, maar nog geen reactie gekregen... Hopelijk dinsdag ofzo...

Vrolijk Pasen iig!!

Comment

http://web.canon.jp/Imaging/IXUS400/ELIX400_1203-e.html

setting MANUAL=handmatig

( no comment)

My Camera Settings

My Camera allows you to customize the start-up image and start-up, shutter, operation and self-timer sounds.

Shooting Mode

Auto Most settings are automatically selected by
                    the camera.
                    Manual The exposure compensation, white balance and other settings can be manually selected.

volgens
                    DPpreview geen manuele shutter/diafragma settings

http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixus/page2.asp

Comment

Klopt!

Maar is er een verklaring voor de sample pics van de sites?
                      Ze kunnen de consument toch niet voorliegen...?????

Ps. je dpreview link is van de oude Ixus, ik heb de 400...

Comment

Mrbaaco : think !!! camera is automatisch, dus diafragma/sluitertijd bepaalt de camera, dus per foto verschillend.

Gegevens kloppen dus

rob

Comment

Ik heb via ACDSee metadata bekeken van mijn foto's en toevallig heb ik er 10 gezien waarbij ze hetzelfde waren... En niet per foto verschillend... (zelfde omstandigheden ws...)

Gisteren een paar pics buiten genomen en idd verschillende waarden...

Ik ben eruit...

Ik houd deze cam toch! Het is voor mij een point and shoot cam met redelijke mogelijkheden...

Comment

Deel reactie Canon:

U kan enkel langere sluitertijden (1 sec t/m 15 sec) instellen op uw camera.
                            Sluitersnelheden kleiner dan 1 seconde worden door het toestel zelf ingesteld.
                            Indien u voor genoeg belichting zorgt, zal de sluitersnelheid automatisch
                            kleiner worden.

Ik was er dus al achter, maar jah... Nette reactie, vlot, keurig o.v.v. referentienummer.

Comment

Working...
                            X