Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onscherpte met canon 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: onscherpte met canon 400D

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Rustig even

Iedereen die van een point-and-shoot komt heeft dit voor ...
    ik niet ...

snip ....
    Maar zeg niet dat de camera niet deugt
    READ THE F...... MANUAL
    bwahh .. de mijne deugt in elk geval niet .. die is na vier maand twijfels voor aankoop en vier maand twijfels na aankoop, terug naar Canon (Etbass) wegens het bekende en verregaande onderbelichtingprobleem .. en daar stond niets van in TFM ..

Comment

Hoi,

ik had een Kodak DX7590 (5MP - 10x optische zoom) waarmee ik foto's nam "point and shoot" met een behoorlijk resultaat. (zie foto 1).
      Een jaar later nam ik bijna dezelfde foto met een Canon 400D op "automatic". (zie foto 2)
      Ik vind het resultaat van de Kodak beter. Wat denken jullie ?

Ps : Volgende week begin ik met een digitale fotografie cursus. Ben wel degelijk een "newbie" maar ik vind deze site echt SUPER !!!

Greetz

Foto 1 : http://www.jaca.be/epernay_kodak_dx7590.jpg
      Foto 2 : http://www.jaca.be/epernay_canon_400d.jpg
      --------------------------------------------------
      Canon 400D - EF18-55 - EF75-300
      --------------------------------------------------

Comment

Ooit al eens op je fotos ingezoomd ? Er is veel meer detail in de 400D versie.

Comment

De canon is duidelijk scherper.

Comment

Zonder voorbeeldfoto('s) is het inderdaad niet gemakkelijk om iets te zeggen ... Ik heb mijn 400D nu een klein jaar (intussen dik 4000 clicks) en in het begin vond ik ook dat mijn oude A80 psp camera betere foto's gaf, ... tot ik me er wat meer in ging verdiepen. Nu is er intussen een hemelsbreed verschil tussen mijn A80 foto's (die nog altijd goed zijn voor een 4 MP camera) en de 400D, uiteraard in het voordeel van de 400D. Ik gebruik hem dan ook nog maar héél zelden in autostand, maar bijna altijd in AV modus (zie palombian), op sportevenementen na, dan gebruik ik veel de sport-modus.
            Dus, zeker niet direct opgeven. Je zal versteld staan van wat je camera allemaal kan !
            Ik veronderstel dat je een ham-operator bent, aan je nickname te zien. Wel, vergelijk het met een nieuwe HF-installatie. Dat is toch ook altijd zoeken en proberen tot je de goede instellingen van filters e.d. bij de verschillende omstandigheden en banden gevonden hebt, niet ? Eens je die hebt, krijg je toch ook stations binnen die je voorheen niet uit de ruis kon halen ?

mvg

Ronny (ON4CAY)
            Last edited by fotomanneke; 28 augustus 2007, 18:33.
            Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Ja, inderdaad ik ben Radioamateur met de callsign ON7STV en voor de radioamateurs onder ons wel ja dat klopt ivm HF transceiver.
              Back 2 the fotoshoots ...
              Bedankt voor de talrijke reacties en inderdaad al doende leert men.

Welnu denk ik altijd hoe proffesioneler het toestel hoe beter een foto er zal uitzien ? Ik kan verkeerd zijn hoor maar ik heb me eigenlijk daarover al ZOT gezocht op internet wat nu eigenlijk het verschil is tussen een semi-prof toestel zoals de 30D en een instapmodel 400D !
              Waar zit het verschil eigenlijk, in het gewicht en grote van het toestel WANT de 400D heeft 10,1MP de 30D heeft er 8MP, de image processor dacht ik zijn gelijk nl DIGIC II,type sencor is gelijk nl CMOS en dezelfde afmeting enz ... waarom dan de ene semi-prof en de andere instap ???
              Nu de 40D uitkomt , Tja die processor is een DIGIC III en daar kan ik inkomen dat deze wel beter zal presteren.
              Men spreekt over inderdaad dat de 30D beter in de hand ligt dan een 400D MAAR een 400D met grip zoals bij mij voelt ook goed aan dus waarom worden er geen 400D's gebruikt ipv 30D ? Enfin ... leuk hé zo'n FORUM !!

Stefan - ON7STV
              Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

Comment

Je moet eens een 30D (of 40D) in je hand nemen en naar de knoppekes kijken, aan de menu's prutsen... je zult het verschil met je 400D wel opmerken denk ik.

Maar een fototoestel is iets "doms" eh. Het toestel doet wat jij zegt dat het moet doen (als jullie dezelfde taal spreken tenminste). Een compactje is "slimmer", want dat redeneert dat zijn gebruiker er niet veel van kent en houdt daar rekening mee bij het maken en bewerken van de foto voor ie ze aflevert.
                Canon 350D
                Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

prima maar is dat het enige verschil die knopjes en de degelijkheid van de body ! is er beeldkwaliteit verschil, kleursterkte ...
                  Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

Comment

aantal foto's per seconde, spatwaterdicht, Autofocus verschil, geavanceerdere lichtmeting, behuizing (plastiek vs magnesium)...

Comment

Een voorbeeld van scherpte met 400D.

detail (72x72) uit nachtfoto (2592x3888) met 400D

f20 - ISO 400 - 30.0 sec belichting - 24.0mm (EF24-105mm f/4L IS USM)

detail van kathedraal van Chartres - in vogelvlucht ong. 800m

Canon 400D + 24-105

Comment

ik zie niets ... zijn er nog die niets zien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door petervd Bekijk bericht
                          Een voorbeeld van scherpte met 400D.

detail (72x72) uit nachtfoto (2592x3888) met 400D

f20 - ISO 400 - 30.0 sec belichting - 24.0mm (EF24-105mm f/4L IS USM)

detail van kathedraal van Chartres - in vogelvlucht ong. 800m

http://homepage.mac.com/petervandamme/bd/detail.tif
                          Tif's kun je niet linken denk ik met die imagetags.
                          Canon 350D
                          Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

Hallo Peter,

kan je me eens de foto originele foto doormailen aub
                            stefan.vdb@skynet.be

Ben eigenlijk ook aan het nadenken voor een 24-105 mm 'L' of een 17-55 f2,8 te kopen ?

THNX

Stefan - ON7STV
                            Last edited by Stefan ON7STV; 29 augustus 2007, 17:27.

Comment

Kan er me eens iemand uitleggen waarom die A-stand zoveel beter is dan de P-stand ?

- In de P-stand stelt je toestel een bepaalde combinatie van F-waarde en belichtingstijd voor. Staan die waarden je niet aan, dan draai je aan het wieleke en krijg je nadere F-waarden (met bijhorende belichtingstijd) zodat de belichting correct blijft. (Dat is die zogenaamde Program Shift functie).
                              - In de A-stand gebeurt juist hetzelfde, alleen stel je daar zelf de gewenste F-waarde in, en berekent je toestel de bijhorende belichtingstijd.

Als beginner is die P-stand toch interessanter, omdat je toestel je initieel een tip geeft ? Bij de A-stand moet je het zelf maar uitzoeken. Uiteindelijk is de belichting in de beide standen krek dezelfde...
                              Waarom die A-stand dan beter is, is me dan ook een raadsel.
                              Wat het verschil is in die F-waarden kwestie van scherptediepte zal je dus zowel in de P of de A stand op dezelfde manier ervaren...

Ik heb het dus niet over de Auto-stand, want daar kan je als gebruiker inderdaad niets bijregelen.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Je hebt helemaal gelijk, polleke ! Zelfs voor een ervaren rot is de P-stand in standaardsituaties véél handiger dan Av, Tv of M.

Comment

Working...
                                X