Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact voor macrofotografie? * update Pg2 *

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke compact voor macrofotografie?

Oorspronkelijk geplaatst door Stoopken Bekijk bericht
    @ Runaque bedankt voor het voorbeeld
    Graag gedaan, ik heb nog wel enkele voorbeelden, maar dit leek me de leukste om te tonen.

Mijn gallerij

Dat ziet er inderdaad een aardige combinatie uit. Zeker interessant dat er ook op de FZ8 een schroefdraad zit.
    Bedankt alleszins voor de uitleg mensen
    Grtz
    Ik zou ook ineens een UV filter aankopen en deze op de tube schroeven, het beschermt niet alleen je originele lens tegen stof, maar ook tegen krassen en vettige vingers en dan hoef je enkel het "goedkope" lensje te reinigen.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
      Graag gedaan, ik heb nog wel enkele voorbeelden, maar dit leek me de leukste om te tonen.

Mijn gallerij

Ik zou ook ineens een UV filter aankopen en deze op de tube schroeven, het beschermt niet alleen je originele lens tegen stof, maar ook tegen krassen en vettige vingers en dan hoef je enkel het "goedkope" lensje te reinigen.
      Dat doe ik sowieso altijd met mijn objectieven, alleen al uit het oogpunt ze te beschermen tegen krassen

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Ik ben zeer tevreden van de Sony H9 (H7 is praktisch dezelfde camera) op macrogebied.Kijk anders maar even in het macro en close-up forum naar mijn post voor voorbeelden of hier http://ticor.fotopic.net.
      Ik heb net even een vergelijk bekeken tussen de H9 en H7 en die zijn idd op enkele details na hetzelfde.
      De enigste verandering die aan de H9 gebeurd is is het LCD scherm ( kantelbaar, iets groter etc. en er is ook een night shot modus )
      Dus qua foto's moeten die dus gelijkaardige pics afleveren dus
      Grtz

Comment

Hoe zit dat met Canon welk model lijkt jullie het meest geschikt? De S3(5), G7(9)?

Comment

Voor de marcofotografie kun je volgens mij niet zonder een uitklap scherm.
          Dus komt alleen de S3/S5 in aanmerking.
          Janus.
          Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
          Enkele van mijn foto's

Comment

Hey juppekes

Ik maak mijn macrotjes met mijn Canon G7 en ik ben daar zeer tevreden over
            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
              Het uitklapbaar schermpje is naturlijk een pluspunt, maar als ik foto's bekijk genomen met bvb een G7, dan denk ik dat het eerder gebruikshalve makkelijk is, dan echt noodzakelijk.
              Grtz

Comment

Hoe maak je dan macro's met een dslr (geen liveview)
                Mvg Tim

Comment

Ik maak mijn macro's met een FZ50 en de raynox DCR-5320 lens.
                  Hier ben ik zeer tevreden over.

Voorbeelden:
                  ... Een sprinkhaan in de mond. Wat vinden jullie van deze 3? Laat maar horen. (http://imageshack.us) (http://imageshack.us) (http://imageshack.us)

Hallo, ik heb me gisteren eens gewaagd aan bijtjes. Amai, die bewegen constant. Wat denken jullie van de volgende? Bij deze heb ik een vraag, ik ben van plan deze op 30*40 formaat te laten printen, gaat dit goed uitkomen? En vinden jullie die achter de links beter? (http://imageshack.us) link: http://img523
                  --- Panasonic FZ 50---
                  ---Canon Eos 450D---

Comment

Canonieke logica ? Alsof men met andere merken die een uitklapbaar scherm hebben geen macro's (noem het liever "dichtbij fotografie") kan nemen .. zoals ten overvloede aangetoond trouwens ..

Comment

De vraag was
                      Hoe zit dat met Canon welk model lijkt jullie het meest geschikt? De S3(5), G7(9)?
                      Dan zeg ik "neem de S3/S5 ivm het uitklapscherm".
                      Natuurlijk kun je ook op een ladder klimmen om het insect of ander object in de juiste hoek te fotograveren, maar mijn voorkeur gaat uit naar het uitklapbaarscherm.
                      Janus.
                      Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                      Enkele van mijn foto's

Comment

Wat betreft Sony, Canon en Panasonic ben ik er al uit, bedankt voor de reacties
                        Sony DSC H7 of Panasonic LUMIX DMC FZ8.

Wat vinden jullie van Fuji en Olympus?
                        Bij Fuji dacht ik dan aan de Fuji FinePix S6500 FD of Fuji FinePix S9600.
                        Bij Olympus aan de SP 550 ultrazoom.
                        Grtz

Comment

Wat betreft Sony, Canon en Panasonic ben ik er al uit, bedankt voor de reacties
                          Sony DSC H7 of Panasonic LUMIX DMC FZ8.

Wat vinden jullie van Fuji en Olympus?
                          Bij Fuji dacht ik dan aan de Fuji FinePix S6500 FD of Fuji FinePix S9600.
                          Bij Olympus aan de SP 550 ultrazoom.
                          Grtz
                          De olympus voelt naar mijn mening te speelgoedachtig aan in vergelijking met de sony en de panasonic, dus voor mij zou die er zowieso al afvallen.
                          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                          Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Re: Welke compact voor macrofotografie? * update Pg2 *

Ik heb recent de 9600 van Fuji en ben hier heel tevereden over.

Ondanks het gebrek aan beeldstabilisatie heb ik niet al te veel last van bewogen foto's als ik uit de losse hand trek...met een tripod heb je daar natuurlijk sowieso geen last van

Zeker een aanrader dus (en een pak minder duur dan de Panasonic)

Comment

Re: Welke compact voor macrofotografie? * update Pg2 *

De Panasonic FZ8 kost 250 euro, de Fuji S9600 kost 400 euro.
                              Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Working...
                              X