Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Dit is een test van de Nikon 14-24 op een Canon 1DsIII.

Deze test is objectief omdat er geen Nikon D3 wordt gebruikt.
    Als deze test goed is uitgevoerd dan is de Nikon zoom duidelijk beter dan de Canon vaste lens.

Jan.

mmm... als die canon-nikon adaptor uitkomt ga ik toch wel eens een 5D van héél kortbij bekijken...
    fullframe met nikonlenzen voor 2000€? intresseert me wel....
    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
      mmm... als die canon-nikon adaptor uitkomt ga ik toch wel eens een 5D van héél kortbij bekijken...
      fullframe met nikonlenzen voor 2000€? intresseert me wel....
      Die adaptor bestaat al jaren hoor. Maar niet iedereen zal dit handig in gebruik vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Die adaptor bestaat al jaren hoor. Maar niet iedereen zal dit handig in gebruik vinden.
        Niet degene waar je Nikon G objectieven mee kan gebruiken

MVG,

Comment

Van het Sony A700 review:

Comment

DJI continues to lead the way with the O4 Air Unit Series, offering crystal-clear long-distance transmission and stunning slow-motion imaging for FPV fun.

Comment

Het grootste verschil tussen Canon en Nikon is de draairichting van de bajonet, die staan haaks op elkaar, alle andere verschillen zijn kleiner dan dit verschil.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Mooi artikel dat ik helemaal gelezen heb

Comment

Comment

Amaai... hele turf om te lezen. Blijkbaar zijn de Nikonianen idd. iets heftiger in het merkverdedigen...
                    Heel persoonlijke noot, maar het geluid van de spiegel en de klik van de canon's is ook wel mooi t.o.v. sommige knallers van Nikon.
                    Gewoon van die kleine nuances waar Canon aandacht aan besteedt.
                    Nikon is pure efficiëntie en snelheid. Canon is lyrischer. Merk je ook aan de respectivelijke forums vind ik persoonlijk. Canon mannen hebben fun op hun forum. Bij Nikon is het allemaal heel serieus.
                    deze vond ik goed. Ik heb dus gelukkig de juiste keuze gemaakt...
                    Zouden ze ons met hun marketingstrategie dan allemaal bij de neus hebben?
                    Ik vind in elk geval de Canons betaalbaarder, en ze hebben in de L'etjes toch enkele beestjes zitten die nog net betaalbaar zijn en toch beregoed. En ergonomie? Dat vind ik voor geen van beiden een voordeel. Da's zoals de discussies tussen een Mac-gebruiker, een Windows adept en een Linux freak. Diegene die het hardste roept over het niet functioneren van de andere systemen is meestal diegene die nooit met iets anders gewerkt heeft dan "zijn" systeem. Wat mij betreft zitten bij beiden alle knoppen en functies erop en eraan, zij het anders gerangschikt. En dan verschilt het binnen de respectievelijke modellenlijnen ook nog een beetje.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Da's zoals de discussies tussen een Mac-gebruiker, een Windows adept en een Linux freak.
                      Ik denk dat dat nu juist een hele slechte vergelijking is.
                      Ik denk dat de meeste "windows adepten" windows er gewoon als een noodzakelijk kwaad beschouwen.
                      Windows is gewoon de max in zowat alles. Zowat de ergste virus, zo lek als het maar zijn kan, forceren van zaken die niet gewenst zijn, noem maar op.

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

De vergelijking Nikon - Canon wordt steeds meer een prijs vergelijking.

Ik denk dat Canon meer problemen krijgt met Sony en Pentax dan Nikon.

Canon maakt zelf sensoren maar slaagt er niet in om een 14 MP sensor te maken en slaagt er ook niet in om een sensor vergelijkbaar met die van de D3 te maken.

Er is dus geen echte reden meer om nu nog voor Canon te kiezen.

Alleen het prijsverschil, ook van de lenzen, kan nog een voordeel opleveren voor Canon.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Ik denk dat dat nu juist een hele slechte vergelijking is.
                          Ik denk dat de meeste "windows adepten" windows er gewoon als een noodzakelijk kwaad beschouwen.
                          Windows is gewoon de max in zowat alles. Zowat de ergste virus, zo lek als het maar zijn kan, forceren van zaken die niet gewenst zijn, noem maar op.

Hubert
                          Dat vergelijk was er ook al toen een virus nog exotisch was.

Karel

Comment

Canon maakt zelf sensoren maar slaagt er niet in om een 14 MP sensor te maken en slaagt er ook niet in om een sensor vergelijkbaar met die van de D3 te maken.

Alleen het prijsverschil, ook van de lenzen, kan nog een voordeel opleveren voor Canon.

Jan.
                            Daar zit waarheid in. Nikon is al een groot deel van zijn klanten kwijt, maar de meeste die-hards zullen nu wel niet meer veranderen. Ik denk dat de overloop N-C aan het stagneren is. Nikon mikt blijkbaar op een kapitaalkrachtiger publiek (zoals Leica indertijd) en zal bijgevolg misschien minder hard moeten concurreren in het onderste segment dan Canon (al doe ik hier wel heel gewaagde uitspraken).
                            Canon wil een uiterst breed assortiment aanbieden en zal daar op de lange duur misschien wel wat moeten aan inleveren.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Jan.
                              Dat lijkt mij toch een beetje een kortzichtig uitgangspunt.
                              De grote verschillen zijn toch nog altijd systeemverschillen. En dit in combinatie met de prijs gaat toch in hoofdzaak de keuze bepalen.

De sensor is in deze vgl totaal onbelangrijk aan het worden. Maar dat is niets nieuw he. In het filmtijdperk is het nooit anders geweest. En ook in die tijd ging men toch niet enkel zijn camera/systeem kiezen aan de hand van de prijs.

Maar prijs is natuurlijk ook altijd belangrijk geweest dat is zeker. Het is immers aan de hand van de prijs/budget dat we kunnen bepalen hoe goed het potentieel van onze foto's gaat zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              Daar zit waarheid in. Nikon is al een groot deel van zijn klanten kwijt, maar de meeste die-hards zullen nu wel niet meer veranderen. Ik denk dat de overloop N-C aan het stagneren is. Nikon mikt blijkbaar op een kapitaalkrachtiger publiek (zoals Leica indertijd) en zal bijgevolg misschien minder hard moeten concurreren in het onderste segment dan Canon (al doe ik hier wel heel gewaagde uitspraken).
                              Canon wil een uiterst breed assortiment aanbieden en zal daar op de lange duur misschien wel wat moeten aan inleveren.
                              Ik denk dat als je naar de recente historiek kijkt dat Nikon heel hard mikt op het onderste segment van de markt.In de periode vanaf de 350D tot nu heb je nog de 400D en 450D bij canon. In diezelfde periode heeft nikon de D50, D70s, D40, D80, D40x, D60 gelanceerd. Nikon heeft in die periode dus 2 keer zoveel body's gelanceerd in het onderste segment. Ze doen dus zeker hun uiterste best in dit segment van de markt. Ook maar logisch want hier is veel meer geld te halen dan in de hogere segmenten. De winstmarges liggen daar natuurlijk wel weer hoger maar ik denk niet dat ze al op het punt gekomen zijn dat de totale winst in het hogere segment hoger ligt dan in het lagere.

Je kan toch ook moeilijk beweren dat met de 1DIII en 1DsIII canon ook niet zou mikken op een kapitaalkrachtig publiek. De 1dsIII is toch nog steeds veruit de duurste DSLR.
                              Maar het is zeker zo dat er veel minder van N naar C zal gegaan worden voor het moment. En zodra de nikon 5D concurrent er is zal het wel helemaal gedaan zijn. En dan gaan er zelfs velen terug naar nikon gaan denk ik. En dat is maar goed ook dan gaat canon misschien eindelijk zaken als eyefocus enz terug op de markt brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                                Daar zit waarheid in. Nikon is al een groot deel van zijn klanten kwijt.
                                Nikon verkoopt globaal gezien de meeste DSLR's, toch?

Comment

Working...
                                X