Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Een trage killer is ook een killer.

Voor mijn definitieve beslissing ga ik toch even een D70 + kitlens + interne flits vergelijken met een 5D + 24-70L + 580 EX.

Jan.
    De D70 en kitlens is gewoon heel goed.
    Ik heb die. Laten we gewoon wisselen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      De D70 en kitlens is gewoon heel goed.
      Ik heb die. Laten we gewoon wisselen.
      Eerst even het resultaat afwachten.
      Als ik de fotos van de D70, de D50, en de D80 vergelijk dan vind ik de D70 nog altijd beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
        Nogal traag voor een MKIII-killer
        Zelfs nogal traag voor een 40D killer

Comment

Een trage killer is ook een killer.

Voor mijn definitieve beslissing ga ik toch even een D70 + kitlens + interne flits vergelijken met een 5D + 24-70L + 580 EX.

Jan.
          Wanneer je die test moet je eens mensen met zwarte kleren fotograferen in donkere omstandigheden. Zwart blijkt immers geen zwart meer te zijn....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
            Wanneer je die test moet je eens mensen met zwarte kleren fotograferen in donkere omstandigheden. Zwart blijkt immers geen zwart meer te zijn....
            De D70 heeft veel baat bij een UV/IR sperfilter zoals de B+W 486. Deze haalt IR contaminatie weg en laat zwart weer zwart zijn De D2H heeft hier ook last van, maar de rest van het Nikon gamma niet.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Maar je hebt tenminste geen camera die de achtergond belicht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                De D70 heeft veel baat bij een UV/IR sperfilter zoals de B+W 486. Deze haalt IR contaminatie weg en laat zwart weer zwart zijn De D2H heeft hier ook last van, maar de rest van het Nikon gamma niet.

MVG,
                Ah dat is het probleem als je het een probleem kan noemen. Het was gewoon iets dat mij opgevallen was. Ik dacht zelfs dat de D200 er ook last van had. Maar het is nogal lang geleden dus ik kan mij vergissen.
                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Maar je hebt tenminste geen camera die de achtergond belicht
                Sorry Rudy ik snap hem niet

Comment

Met veel plezier volg ik deze thread al een tijdje, het is leuk te zien welke argumenten men zoal hanteert om voor het ene of andere merk te kiezen. Toch verwacht ik dat er velen zullen zijn die zich bij de keuze tussen Nikon of Canon zich net als ik hebben laten leiden door het logo van beide bedrijven. Rood/wit staat mij nu eenmaal veel meer aan dan zwart/geel. Dat maakte de keuze voor mij gemakkelijk.

Dat een mens soms toch vreemd in elkaar kan zitten blijkt uit het feit dat ik mijn auto's in het buitenland in 95% van de gevallen dan wel weer huur bij Hertz en veel minder bij Avis.

Comment

Ik had eigenlijk maar 1 motivatie om voor Nikon te kiezen . . . ik ben een Fuji-fan En aangezien beide fabrikanten dezelfde lensvatting gebruiken was de keuze snel gemaakt . . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Met veel plezier volg ik deze thread al een tijdje, het is leuk te zien welke argumenten men zoal hanteert om voor het ene of andere merk te kiezen. Toch verwacht ik dat er velen zullen zijn die zich bij de keuze tussen Nikon of Canon zich net als ik hebben laten leiden door het logo van beide bedrijven. Rood/wit staat mij nu eenmaal veel meer aan dan zwart/geel. Dat maakte de keuze voor mij gemakkelijk.
                      Dit is het meest zinvolle argument dat ik tot dusver gelezen heb.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Altijd bij 1 merk blijven vind ik weinig zinvol.
                        Ik heb 3 autos versleten, elk van een ander merk.
                        Het aantal TV merken kan ik niet meer tellen.

Ik heb vroeger heel lang nagedacht over de Fuji S2, de Nikon D100 en de Canon D60.
                        De echte en enige reden waarom ik een 10D heb gekocht is omdat iemand in mijn omgeving een D100 had gekocht.

Maar wegens mijn huidige verzameling lenzen en accessoires is nu nog veranderen van merk ook niet echt zinvol.
                        Vooral als dit geen overduidelijk voordeel kan opleveren.

En ik denk dat alle Canonians, alle Nikonians, en alle andere -ians dit kunnen bevestigen.

Jan.
                        Last edited by Jan_10D; 31 augustus 2007, 12:34.

Comment

Altijd bij 1 merk blijven vind ik weinig zinvol.
                          Ik heb 3 autos versleten, elk van een ander merk.
                          Het aantal TV merken kan ik niet meer tellen.

Ik heb vroeger heel lang nagedacht over de Fuji S2, de Nikon D100 en de Canon D60.
                          De echte en enige reden waarom ik een 10D heb gekocht is omdat iemand in mijn omgeving een D100 had gekocht.

Maar wegens mijn huidige verzameling lenzen en accessoires is nu nog veranderen van merk ook niet echt zinvol.
                          Vooral als dit geen overduidelijk voordeel kan opleveren.

En ik denk dat alle Canonians, alle Nikonians, en alle andere -ians dit kunnen bevestigen.

Jan.
                          Als MINICA-Ian kan ik dat inderdaad bevestigen. En soms koopt een mens niet "het beste" maar wel het leukste.
                          Net als met auto's, jarenlang heb ik met saaie betrouwbare duitsers gereden, nu heb ik een italiaan. Krijg er veel opmerkingen over, slechte auto, onbetrouwbaar etc... Maar, ik heb er wel veel meer rijplezier in dan met al die betrouwbare voorgangers!!
                          En er is nog een klein puntje, tot nu toe is ie zelfs "minder" stuk dan zijn voorgangers. Zo zie je maar.
                          Als je dit doortrekt naar vrouwen...

Comment

Als MINICA-Ian kan ik dat inderdaad bevestigen. En soms koopt een mens niet "het beste" maar wel het leukste.
                            Net als met auto's, jarenlang heb ik met saaie betrouwbare duitsers gereden, nu heb ik een italiaan. Krijg er veel opmerkingen over, slechte auto, onbetrouwbaar etc... Maar, ik heb er wel veel meer rijplezier in dan met al die betrouwbare voorgangers!!
                            En er is nog een klein puntje, tot nu toe is ie zelfs "minder" stuk dan zijn voorgangers. Zo zie je maar.
                            Euh de Duitse wagens hebben altijd al bij de slechtste gescoord als het op betrouwbaarheid aankomt. Zelfs in de statistieken van het Duitse TüV komt dat naar voren. Het feit dat wij dat denken is enkel omdat die wagens veel duurder zijn. En ons snobisme leert ons dat het dan goed is.

Op de Amerikaanse markt bijvoorbeeld komen de Duitsers bijna niet voor. Want je kan voor minder geld veel betrouwbaardere wagens kopen.

By-the-way ik rij met een Mercedes
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Italiaans vrouwen geven meer rijplezier, maar gaan sneller stuk ?
                              www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht

Dat een mens soms toch vreemd in elkaar kan zitten blijkt uit het feit dat ik mijn auto's in het buitenland in 95% van de gevallen dan wel weer huur bij Hertz en veel minder bij Avis.
                                Nog niet over nagedacht, maar nu ik het lees ....

Ook al zijn rood & wit de kleuren van Antwerpen, op gebied van voetbal zijn die voor ons onacceptabele kleuren.
                                Meer ga ik er nier over zeggen, om geen rel te schoppen
                                maar de voetbalfans uit Antwerpen zullen het wel snappen

on topic:
                                Voor mij was het heel simpel. Ons vader had een D100 en wou een een D200 kopen.
                                Hij kwam doodleuk af met de vraag: "moet je mijn D100 HEBBEN?"
                                als je dus zoiets krijgt, is het altijd leuker dan zelf te moeten kopen
                                Last edited by CODA-gfx; 31 augustus 2007, 16:01. Reden: on-topic antwoord
                                Nikon D300, AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR , SB-800

Comment

Working...
                                X