Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
    ...
    Het aspect lenzen is je misschien ook niet duidelijk maar daar heeft Canon op telegebied nog duidelijk een voorsprong op Nikon. Een 400 mm kost bij Canon al 5.000, Nikon vraagt maar liefst 10.000 euro.
    ...
    Ben het met de rest van de post van VoN_DamN ook helemaal eens, maar wat ik mij nu afvraag is: Waarom zijn die Nikon lenzen toch zoveel duurder? Zijn ze beter? En zo niet waar komt het prijsverschil dan vandaan? Schaalvoordelen van Canon?
    Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

Comment

Mijn enigste opmerking in dit topic, vergelijk geen D300 met een 1DmarkIII die 2 zijn niet te vergelijken.

En er is maar één ding wat ik wil zien en dat zijn testen, ik heb ook al Nikon naast Canon getest en Nikon haalt het op geen enkel vlak (voor mij persoonlijk) van Canon behalve op het vlak van Bouw. Ik vind de Nikon's iets beter gebouwd als de Canon varianten.

Ik ben ook iemand die al veel merken heeft geprobeerd en mijn conclusie, beeldkwaliteit absoluut Minolta gevolgd door Canon. Nikon komt voor mij bij geen van de 2 voorgaande in de buurt.

Trebs zijn post zegt nog altijd voldoende van wat er te zeggen valt.
      HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
        Ben het met de rest van de post van VoN_DamN ook helemaal eens, maar wat ik mij nu afvraag is: Waarom zijn die Nikon lenzen toch zoveel duurder? Zijn ze beter? En zo niet waar komt het prijsverschil dan vandaan? Schaalvoordelen van Canon?
        De prijzen die de vorige poster aanhaalde zijn niet realistisch omdat het de Nikon adviesprijzen betreft. In realiteit liggen die sowieso lager, maar dan nog id het verschil soms heel groot

Prijzen van bij Konijnenberg voor zover dat ze bij de eerste uitlevering van de nieuwe Nikons nog dezelfde zijn:

300mm f2.8 IS/VR: C= 4195, N= 4550, V= 355
        400mm f2.8 IS/VR: C= 6450, N= 8499, V= 2049
        500mm f4.0 IS/VR: C= 5995, N= 7499, V= 1504
        600mm f4.0 IS/VR: C= 7850, N= 8995, V= 1145

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
          Trebs zijn post zegt nog altijd voldoende van wat er te zeggen valt.
          Ik denk dat je bij zijn post een grote moet bijdenken

MVG,

Comment

Zo ver zat ik nu ook wel al hoor Daarom net...

Prachtig voorbeeld, gaan koop allemaal de nieuwe zoom eens (nederlands magazine) staat een reportage in over een nederlands fotografe Linda ... ze neemt fotos met een 350D en een tamron 28-300 ik viel bijna van men stoel als ik die fotos zag.
            Last edited by X Jan X; 27 augustus 2007, 14:38.
            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
              Ik ben ook iemand die al veel merken heeft geprobeerd en mijn conclusie, beeldkwaliteit absoluut Minolta gevolgd door Canon. Nikon komt voor mij bij geen van de 2 voorgaande in de buurt.
              Dit is toch zeer subjectief hoor. Je moet maar eens naar de HOF gaan en er proberen te beelden uit te halen welke door een Canon, Minolta of een Nikon zijn gemaakt (zonder te spieken natuurlijk).
              Je vergeet bovendien nog altijd Fuji - bij mijn weten nog altijd ongeëvenaard als het op de weergave van hoge lichten aankomt.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb dan ook nog nooit Fuji getest maar tussen de merken dat ik probeerde is de volgorde zoals ik ze aangaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Maar voor de waarde van die tekst jongens toch canon is dus niet geinteresseerd en competitief in de pro markt ondanks de 1DIII en 1DsIII. Een beetje realisme zou je geen kwaad doen....
                  Als je teksten van mij herhaalt mag ik dan vragen alles te herhalen en niet stukken uit zijn context te halen
                  heb wel geschreven:
                  Nikon richt zich momenteel duidelijk op de pro gebruikers zowel met de D300 als de D3.
                  Canon richt zich met de 40d meer op de geavanceerde amateur.

Begrijp dat je den dag van vandaag al over heel wat technische en foto technische bagage moet beschikken om de verschillen tussen de camera's nog te kunnen inschatten.
                  Maar ik kan je het misschien duidelijk maken met een eenvoudige metafoor.
                  Je kunt een wagen van een bepaalt merk in een bepaalt segment kopen, bvb. het standaard model, zeg maar het instapmodel voor dat segment. En je kunt dezelfde wagen kopen in full option. De technische gegevens van beide wagens zal quasi gelijk zijn. Beide wagens gaan je evengoed van punt A naar B brengen. Voor korte afstanden gaat er weinig verschil merkbaar zijn . Op grote afstanden gaat dat verschil veel groter zijn en gaat de laatste je op een meer comfortabele en misschien wel snellere manier ter plekke brengen.
                  Is de eerste auto beter of slechter dan de tweede hangt, van het gebruik af. Iedereen zal de full option versie wel verkiezen maar daar hangt dan weer een prijskaartje aan vast.

Zo is dat ook met camera's en in elk segment heb je de bottom en de top.
                  En op papier is den 40d de bottom en de 300d den top
                  de 1dmkIII de bottom en de 3d den top
                  de 1dsmkIII heeft nog geen concurrent, nog een halfjaar te wachten, maar nen kleuter kan dat sowieso al invullen.

Je hoeft het met mij niet eens te zijn hoor maar dat zijn de harde feiten en iedereen zelfs de meest fanatieke Canonien kan daar niet naast zien, zo groot zijn de verschillen.
                  Je kunt enkel nog als nen duivel in een gewijd water vat liggen te spartelen omdat dat te ontkennen maar de feiten zullen blijven.
                  En het zou kunnen dat Canon volgende week terug koppeke ondergaat want dan komt Sony waarschijnlijk op de proppen met zijn toestellen.
                  (persconferentie Italie 3 en 4 september kan ook voor playstation elfendertig aan te kondigen zijn.) Ik kan zo al voorspellen dat ze, net als waarschijnlijk de andere fabrikanten een heel zware fout hebben begaan, zich namelijk richten op Canon ipv Nikon bij de ontwikkeling van hun toestellen.

Later komt Olympus, Canon nog even dopen en wat later waarschijnlijk Pentax. maar Nikon zullen ze niet vlug evenaren.

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Ah je ontkent dus niet dat wat je kwam beweren over wat ik zei niet klopt bedankt om toe te geven dat je uit je nek aan het kletsen was. Voor de rest vind ik dat alle camera's van nikon en Canon al jpegs konden geven die heel goed waren mits de juiste instellingen. De voordelen van RAW blijven nog steeds helemaal overeind. Het sprookje zal zelf bij gelijke algoritmen niet uitkomen. Daarvoor zal die camera mijn hersens moeten kunnen uitlezen en dat zit er de eerste jaren nog niet aan te komen vrees ik.
                  Als voor waar nikon qua specs canon overrompelt....wij lezen echt niet dezelfde specs denk ik. Mijn komen van dpreview waar komen de jouwe vandaan

Had eigenlijk wat meer een doordachte reacties door iemand met kennis van zaken gehad op het RAW/JPEG/TIFF gebeuren van de D300, daar had ik en iedereen iets aangehad, maar daar zullen we waarschijnlijk nog een tijdje moeten op wachten denk ik.
                  Is nochtans een zeer belangrijke item, zekers voor fotojournalisten en andere reportagisten.

Ben bereid om naar iedereen te luisteren met goede argumentatie voor of tegen, maar ik moet een ondergrond van doordachtheid en kennis van zaken voelen. Ben zekers geen verzuurde Nikonien of Canonien, had over en kleine week nog niet durven indenken dat ik Nikon zo zou verdedigen, het is niet verdedigen maar gewoon de feiten op een rijtje plaatsen. Nikon heeft het gedaan, ze hebben hun toestellen echt een meerwaarde gegeven.

Comment

Ok, I drop in the occasional one-liners to say a simple point. but for me, personally it boils down to some basic things really.

I'll open my mouth again and risk more PM's to tell me how to behave.

I use Nikon or work, but if someone thrust any other brand into my hand, I'd use that too. I'd willingly take a Canon set out for a week and give it the same thrashing I do with the Nikon.
                    I'd come up with an honest list of my findings too. Would I switch brands based on my findings?
                    I really don't think so. Unless my Nikon was at the end of it's life cycle and I was looking out for a new camera. Even then, if the tools I use today are ok, why wouldn't they be ok tomorrow?
                    Right now, Nikon has launched some interesting products. I know what to expect when I have to think about replacing my gear, and I see some big advances there. So why chase details that other brands offer when Nikon are already producing things that more than suit my needs.

I'm really not fussed at all. I'd learn to live with it's plus and min points and get the job done anyway.

Noise, DR and ergonomics are 3 points that crop up here a lot.

Noise. yeah, can be frustrating right now on the Nikon. Luckily someone invented the flash. Ok, some situations are better without, sure. Dealbreaker? not for me.

DR. All images that go out of the studio for production use are post processed. Bracketing and multi RAW processing deal with that. Art Editors , Agencies are happy. Me too.

Egonomics. Pure personal taste. How can that ever be used as an argument when nobodies hands are the same?

I'm in a very lucky position to have access to a serious beast of a camera, a digital medium format. It'd make most people's toes curl up. Not at the image quaility but the general handling of the thing. Poor build quality, single AF point, slow, noise over 400iso, low battery life, ergonomics of a house brick. It's all the things we as DSLR users are looking to avoid.

Still, it's a tool, it does a job well so it gets used hard too.

I really think that all the arguing for and against brands is a sign that the actual photography part of a camera means very little, it's what the specs say that means the most.

It really seems that the more someone seems to yell about specs, the less quality photographic output they produce. All the energy goes into technical matters, sacrificing creativity. Those who shout less about specs are the ones continuing to advance their creative skills, not bound by what reviews or technicians tell them about a camera.

I'm not telling anyone what to do, just like nobody can tell me. Everyone has their own passions, wants and needs. I'd just love to see some more proof that the needs can meet the passions.

Someone asked once why I chose a Nikon in the first place.
                    My reply was simple:

Because the red flash on the Nikon handgrip matches the stitching on the leather seats in my Maserati.

Use it, enjoy it. Keep taking pics !!
                    With respect.
                    Rob.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Dit is toch zeer subjectief hoor. Je moet maar eens naar de HOF gaan en er proberen te beelden uit te halen welke door een Canon, Minolta of een Nikon zijn gemaakt (zonder te spieken natuurlijk).
                      Je vergeet bovendien nog altijd Fuji - bij mijn weten nog altijd ongeëvenaard als het op de weergave van hoge lichten aankomt.
                      Webformaat is geen basis voor een vergelijking he.

Dat het allemaal subjectief is gaat iedereen mee akkoord, maar naar zuur verdiende centjes is het wel interessant om te zien wat je krijgt voor uw geld.
                      Als je er geld kunt tegensmijten dat het niet schoon is, ga je gewoon voor het flagship voor uw merk van lenzen. Moet je helemaal niet bij nadenken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                        Because the red flash on the Nikon handgrip matches the stitching on the leather seats in my Maserati.
                        One of the better excuses to use a Nikon.

No seriously, your reply makes a lot of sense to me. Some people look at their camera all the time, while others use it to look at more interesting things of life. But both do tell great stories from time to time.
                        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

In feite is het zeer grappig om te zien hoe hier terug aan merkenverdediging wordt gedaan, enkele weken geleden was de 1DIII hier het toestel dat je moest hebben om goede foto’s te kunnen maken nu is het blijkbaar door een of ander persberichtje vorige donderdag plots niks meer, in de vuilbak ermee ….
                          Blijkbaar zal Canon dus kopje onder gaan als we dat hier mogen geloven, ik hoop dat het niet zo uitdraait , mijn glasbak is nog steeds een aardige cent waard, zal ik maar vlug alles beginnen in de verkoop zetten

Degenen die zich hier volledig in de strijd gooien moeten er wel rekening mee houden dat volgend jaar de kaarten misschien weer volledig anders liggen, gaan jullie dan weer alles buitenzwieren ?

En wat nog lachwekkender is dat degenen die hier meest van hun lat geven niet eens de bewuste camera’s hebben of zelfs nog helemaal geen cam hebben
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            In feite is het zeer grappig om te zien hoe hier terug aan merkenverdediging wordt gedaan, enkele weken geleden was de 1DIII hier het toestel dat je moest hebben om goede foto’s te kunnen maken nu is het blijkbaar door een of ander persberichtje vorige donderdag plots niks meer, in de vuilbak ermee ….
                            Blijkbaar zal Canon dus kopje onder gaan als we dat hier mogen geloven, ik hoop dat het niet zo uitdraait , mijn glasbak is nog steeds een aardige cent waard, zal ik maar vlug alles beginnen in de verkoop zetten

Degenen die zich hier volledig in de strijd gooien moeten er wel rekening mee houden dat volgend jaar de kaarten misschien weer volledig anders liggen, gaan jullie dan weer alles buitenzwieren ?

En wat nog lachwekkender is dat degenen die hier meest van hun lat geven niet eens de bewuste camera’s hebben of zelfs nog helemaal geen cam hebben
                            gewoonweg een juiste opmerking en zeer terecht bovendien

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht

Misschien gaat onze beste vriend aan pinhole fotografie doen Dan hoeft ie geen objectief van een bepaald merk te kopen waardoor ie zonder problemen van merk kan veranderen

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Misschien gaat onze beste vriend aan pinhole fotografie doen Dan hoeft ie geen objectief van een bepaald merk te kopen waardoor ie zonder problemen van merk kan veranderen

MVG,
                                Is da dan met zo een rolleke van het WC papier Frank
                                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
                                X