Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: D3 en D300 aangekondigd

    Oorspronkelijk geplaatst door qless Bekijk bericht
    Oef net nu iedereen Nikon zo'n beetje dood verklaarde komen ze terug...en hoe... Eindelijk concurrentie op digitaal full-frame (daar worden zowel Canonians als Nikonians blij van)

    Alleen jammer dat dat glaswerk bij Nikon zo idioot duur blijft.
    Nikon bijna dood waar in godsnaam halen jullie dat ?? heeft nooit zo springlevend geweest als de laatste jaren, zie maar naar hun officiële verkoopcijfers worldwide. En met deze 2 nieuwelingen gaan ze er waarschijnlijk nog eens een lap op geven ze. Ze bevestigen wat ze getoond hebben met de D80 en de D200 en de D40X "masters of the art".

    Comment


    • #47
      Re: D3 en D300 aangekondigd

      Knappe Marketing Communication van Nikon!...

      Klanten die meer "spec"- dan "foto"-gedreven aankopen, zijn natuurlijk in hun nopjes met al deze nieuwe toeters en bellen, maar het is zeer de vraag of we van hen nu eindelijk écht "betere" (?) foto's gaan zien dan voordien, ... als we er dan ooit al van gezien hebben...

      Ik koop beslist de D300, maar dan enkel en alleen indien duidelijk bewezen wordt dat de ruisproblematiek in de hoge ISO's wezenlijk verbeterd is tov. de D200.
      Zoniet laat ik deze kelk aan mij voorbijgaan... Ik kan nog rustig even verder met D70 en D200... Goed glas heb ik al...

      Het nut van commerciële gadgets zoals bvb. de self-cleaning sensor unit is bijzonder relatief...

      Iig, weeral iets om op te volgen. Altijd interessante lektuur...

      Comment


      • #48
        Re: D3 en D300 aangekondigd

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Met de D2x is het nog slechter gesteld Die kan enkel nog zijn professionelere bouw voorleggen tov de D300...

        MVG

        Ja, idd, ik heb zo'n wrang gevoel dat het niet lang meer zal duren voor ze/we dit weer in de maag hebben gesplitst gekregen, dit tot grote hilariteit van de producenten.
        Moeten/mogen we achteraf vaststellen dat de kwaliteit van de DSLR foto's van begin 2000 en die toch in een massa kwaliteitsbladen zijn verschenen kwalitatief ronduit verschrikkelijk waren ivm wat we nu zien ?

        Is er nu eigenlijk al een DSLR met GPS en zonnecellen ipv die verdomde batterijen ? Liefst spraakgestuurd natuurlijk. Hoog tijd dat de discussie daarover eens start. De D3 is meteen verouderd.

        PaulM

        Comment


        • #49
          Re: D3 en D300 aangekondigd

          terloops : heel erg akkoord met de reactie van LucD

          PaulM

          Comment


          • #50
            Re: D3 en D300 aangekondigd

            Schop onder de gordel van Canon? Eerder een benchmark om nog beter te doen voor een betere prijs. Misschien zal de 40D nu maar een tussenpausje zijn. D300 klopt de 40D op specs (niets op aan te merken al is 10.1 MP misschien 'teleurstellend') weliswaar maar voor het prijsverschil mag het ook. Denk dat de concurrentie dit niet kan overtreffen, enkel iets identieks aan een gunstiger prijs aanbieden.

            Ik ben alvast blij dat ik een 30D kocht voor een zachte prijs daar ik familieleden genoeg heb met Canon en de lenzen die ik heb populair zijn, als ik later wil overstappen op een D300 geen probleem. Had ik de D200, mijn voorkeur, gekocht paar maand geleden, ik zou hem vandaag op het headoffice van Nikon willen lanceren. $1800 voor de nieuwe D300 met veelbelovende specs, killerlens... de D200 staat nu nog $1699 in Amerika. Ik zou me een beetje bekocht voelen, het verschil in kamera lijkt groot terwijl de prijs niet zo veel scheelt voor wat je er allemaal bijkrijgt. D200 nu nog 1400voor de body en de D300 voor 1980 euro.

            Bij het zien van de 40D had ik iets van 'degelijke' kamera maar niet meteen de drang om over te stappen.

            De prijzen van die Nikon telelenzen zijn niet te verantwoorden voor een amateur. Je kan voor dat geld de vogels zelf kopen en van dichtbij schieten met een portretlens. SIGMA levert wel een alternatief denk ik. Maar je bent nog steeds beter af met een CANON tele dan.

            De waaw van het LCD-scherm en live view is bij mij niet zo groot, het maakt uiteindelijk je foto niet beter. De 100% viewfinder daarentegen is een grote plus. Mooie en duidelijke modellen, FF of crop en ongeveer zelfde kamera. De AF is uitgebreid maar ik wil wel eens zien welke amateur dat creatief gebruikt en niet voldoende heeft aan de 9 of 11 points. Is er iemand die twijfelt dat de testfoto's subliem gaan zijn? De labo ISO resultaten is iets anders.

            Vooral omdat ze nu beide, zoals ik verwachtte, met Cmos zitten, duidelijk dus de bovenhand op CCD gekregen, verwacht ik een betere ISO-technologie. Als ze Canon hier kunnen evenaren, moeten ze enkel nog hun prijzen aanpassen en dan wordt de rest wel hopeloos.

            Zoals al veel gezegd, de snufjes maken geen foto's. Een goede fotograaf haalt ook resultaat uit een 350D, Canon heeft nog altijd de bovenhand in het topsegment en al zijn de lenzen duur, de Nikons zijn nog veel duurder.

            Maar wat een kamera! Ben eigenlijk blij dat ik al gekozen heb, anders moest ik nu nog wachten en twijfelen! Nu kan ik mijn 30D verslijten met een gerust hart dat mijn lenzen over een paar jaar een betere body zullen tegenkomen.

            PS : DX en FX-lenzen, dat blijft wel een struikelblok. Zéér grappig is de pas een week oude post dat Nikon nooit FF zou uitbrengen. Goede contacten bij Nikon die Christophe.

            PS2 : De D3x werkt op zonnecellen, is spraakgestuurd met UniqueVoiceRecognition UVR, niet te verwarren met VR2 ULTRA die de fotograaf verlamt en verstijft (behalve de stem niet natuurlijk) om elke beweging te neutraliseren en je kan met je custom 3D settings de scene zelf bepalen zodat je zelfs niet meer effectief op reis of locatie moet gaan. CF wordt vervangen door micro SD van 4 yottabyte. En oja, de fotomodellen kan je downloaden.
            Last edited by VoN_DamN; 23 augustus 2007, 11:36.

            Comment


            • #51
              Re: D3 en D300 aangekondigd

              woehoe ,

              kvind het toch sjiek nieuws , ook benieuwd naar de eerste vb fotos ,

              want was aant afwachten want wou een S5 of D2X nog gaan aanschaffen , maar als ik zie wat deze opvolgers in huis hebben , dan wacht ik nog effe ...

              dat ding om horizon recht te krijgen vindek anders ook wel handig ...

              live view and self cleaning moet voor mij ni ,maar bon , boys and their toys , wat extra gadgets is altijd tof meegenome
              www.kemizz.com
              Brand new Blog
              kemizzdotcomonflickr

              Comment


              • #52
                Re: D3 en D300 aangekondigd

                voor diegene die willen watertanden hier nog iets meer info (voor zover het nog niet gepost is) http://www.digitalreview.ca/content/...R-Camera.shtml

                Comment


                • #53
                  Re: D3 en D300 aangekondigd

                  Ben net terug van NPS en kan maar 1 ding concluderen:

                  Nikon was misschien dood (alleen ik geloof dat niet), maar met deze lenzen en camera's is nikon weer springlevend !!!!

                  Heb de nieuwe D3 vastgehad en even kort mee mogen spelen
                  Foto's gemaakt op 500, 800, 1250, 3200iso: Wie spreekt er nog van ruis , met de D3 is dat verleden tijd hoor

                  Op 500iso een foto van een jongentje getrokken (foto gekadreerd net boven de knie en net boven het hoofd) en ingezoemd tot het oog. GEEN ruis te zien.

                  Batterij & zoeker is zelfde als D2-reeks, dus super

                  Liveview is leuk, maar zoals bij Canon zie ik er het nut niet van in.

                  51 scherpstelpunten is leuk, maar ik zou het beperken tot 11 (instelbaar in het menu)

                  2 cf-slots is super handig !!!

                  Tot 20 lenzen manueel in te stellen voor front- & backfocus, contrast, ...

                  D3 is leverbaar midden november, ideaal voor kerstkado ...

                  Ik kan zo nog uren doorgaan

                  Ik sta momenteel niet op punt om een bestelling te plaatsen, maar ik hoop de camera (en 14-24 of 400mm f/2.8) snel een lange periode te kunnen testen.

                  Sven

                  Comment


                  • #54
                    Re: D3 en D300 aangekondigd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                    en leveringstijden afwachten
                    levringstijden? bwa .. dat weet je op voorhand dat je er minstens 3 maand op kan wachten als je nen deftige prijs wilt .. ik ben vooral benieuwd wat die bij 3200 iso gaat doen .. en die D3 kost in de USA "maar" 3700 euro .. veel goesting om daar op congé te gaan volgende zomer
                    een van de twee koop ik .. maar de welke ??

                    Comment


                    • #55
                      Re: D3 en D300 aangekondigd

                      Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                      Knappe Marketing Communication van Nikon!...

                      Klanten die meer "spec"- dan "foto"-gedreven aankopen, zijn natuurlijk in hun nopjes met al deze nieuwe toeters en bellen, maar het is zeer de vraag of we van hen nu eindelijk écht "betere" (?) foto's gaan zien dan voordien, ... als we er dan ooit al van gezien hebben...

                      Ik koop beslist de D300, maar dan enkel en alleen indien duidelijk bewezen wordt dat de ruisproblematiek in de hoge ISO's wezenlijk verbeterd is tov. de D200.
                      Zoniet laat ik deze kelk aan mij voorbijgaan... Ik kan nog rustig even verder met D70 en D200... Goed glas heb ik al...

                      Het nut van commerciële gadgets zoals bvb. de self-cleaning sensor unit is bijzonder relatief...

                      Iig, weeral iets om op te volgen. Altijd interessante lektuur...
                      Als de veel zuiverder hoge ISO's, fel verbeterd AF systeem, fel verbeterd LCD, veel betere grip met zwaardere batterij allemaal bewaarheid worden, en de live view met AF goed werkt, zal dit allemaal helpen om gemakkelijker en sneller tot goede resultaten te komen en heeft de fotograaf veel meer ruimte om zijn creativiteit te botvieren. Maar als de fotograaf niets kent van compositie en licht zal zo'n nieuw toestel inderdaad niet helpen

                      Dust reduction systemen bekijk ik sowieso ook met de nodige argwaan.

                      MVG,

                      Comment


                      • #56
                        Re: D3 en D300 aangekondigd

                        Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
                        Zien er zeer knappe toestellen uit, maar op het eerste zicht licht toch in de lijn met wat canon net heeft uitgebracht. De D300 zit een klasse hoger dan de canon. Maar de D3 en de 1DS3 lijken mij vergelijkbaar.

                        Ben beniewd naar de ISO testjes.
                        Volgens Bjorn Rorslett is de ISO performance echt behoorlijk goed.
                        Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                        Alleen, de testshots mogen nog niet gepubliceerd worden.
                        Fotolog -DevLog

                        Comment


                        • #57
                          Re: D3 en D300 aangekondigd

                          Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
                          woehoe ,

                          kvind het toch sjiek nieuws , ook benieuwd naar de eerste vb fotos ,

                          want was aant afwachten want wou een S5 of D2X nog gaan aanschaffen , maar als ik zie wat deze opvolgers in huis hebben , dan wacht ik nog effe ...

                          dat ding om horizon recht te krijgen vindek anders ook wel handig ...

                          live view and self cleaning moet voor mij ni ,maar bon , boys and their toys , wat extra gadgets is altijd tof meegenome
                          live view is voor mij geen gadget zekers niet met zulk een scherm, het is enkel de intrede van de doods klokken voor de spiegel die op termijn wel zal verdwijnen. (geruisloze camera).
                          Geweldig voor die applicaties waar je manueel scherp stelt, macro fotografie, studio fotografie etc. Moet niet vergeten dat je nog kunt inzoomen ook met live view. Is een feature welek echt wel helpt in sommige omstandigheden van sneller en beter foto's te maken.

                          Comment


                          • #58
                            Re: D3 en D300 aangekondigd

                            Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht

                            Liveview is leuk, maar zoals bij Canon zie ik er het nut niet van in.

                            Sven
                            Ik wel ;-) Voor macrofotografie is dit bijvoorbeeld zeer handig. Dan kan je inzoomen op je focuspunt en daarop fijn scherpstellen. Nog beter zou het zijn als je een extern schermpje zou kunnen aansluiten, want dan kan je echt vanuit de meest onmogelijke hoeken en plaatsen fotograferen

                            Allé, waar we allen zitten op te wachten zijn de prestaties op ISO6400 en hoger Heb je dat kunnen beoordelen?

                            MVG,

                            Comment


                            • #59
                              Re: D3 en D300 aangekondigd

                              live view tegenover spiegel staat voor mij als automatic tov versnellingen. ik hoop dat het nooit verdwijnt.

                              Comment


                              • #60
                                Re: D3 en D300 aangekondigd

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                live view is voor mij geen gadget zekers niet met zulk een scherm, het is enkel de intrede van de doods klokken voor de spiegel die op termijn wel zal verdwijnen. (geruisloze camera).
                                Geweldig voor die applicaties waar je manueel scherp stelt, macro fotografie, studio fotografie etc. Moet niet vergeten dat je nog kunt inzoomen ook met live view. Is een feature welek echt wel helpt in sommige omstandigheden van sneller en beter foto's te maken.
                                Ik geloof persoonlijk niet dat de een spiegel AF systeem voor snelle actie zo snel van het toneel zal verdwijnen. Ook de optische zoeker zou dan verdwijnen...

                                MVG,

                                Comment

                                Working...
                                X