Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: D3 en D300 aangekondigd

    Iemand mijnen MKIII kopen voor een prijske?De AF werkt (meestal) prima

    Dat ziet er knap gerief uit van Nikon!
    Danny's Photosite

    Comment


    • #32
      Re: D3 en D300 aangekondigd

      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Merkenblind ben ik helemaal niet hoor, en ik ben er van overtuigd dat Nikon hier topmateriaal neerzet, alleen beweren dat Eos een amateursysteemke heeft dat zie je dagelijks op alle sportmanifestaties
      Goed lezen hé, amateursysteempje WAS, voor het digitale tijdperk. Zij hebben de grootste "slag" geslagen met het uitkomen van de dslr, puur omdat ze beschikten over een enorme kennis op gebied van electronica, iets wat Nikon (en veel andere) niet hadden. Dat hebben ze uitgebouwd en optimaal benut. Ondertussen hebben ze dus zeker wel een volwassen systeem. En zie je dus ook die witte toeters overal op de sportvelden. (maar 10 jaar geleden was dat helemaal anders)

      Comment


      • #33
        Re: D3 en D300 aangekondigd

        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht

        En iedereen weet intussen al wel dat jij een fotograaf bent die nog ontelbare keren van systeem zal veranderen hé
        Who cares? Wat op dat merkplaatje staat heeft toch geen belang? Als morgen een Nikon me meer plezier geeft koop ik dat gewoon. Al dat gezever van investeringen in lenzen en zo .. acht, relatief. Goede lenzen kan je zonder veel verlies verkopen.
        Ik snap de maatschappij niet? partners gaan uit mekaar omdat er ne scheet verkeerd zit, maar als het om materialisme gaat is het plotseling hoho? Mijn Mercedes is beter dan uwe Bmw?

        Comment


        • #34
          Re: D3 en D300 aangekondigd

          Ik rij niet met BMW

          Serieus ,in het digitale tijdperk dat we nu zijn kun je gerust om het jaar overstappen en hoe je dit ook draait of keert dat kost je telkens geld ( en dat zou jij intussen als geen ander moeten weten hé Rudy ) , stel dat binnen een maand Sony met identiek of zelfs beter materiaal komt aandraven ?
          Ik zou het nooit in m’n hoofd halen om al m’n gerief de deur uit de doen ( zoiezo met verlies ) om dan vast te stellen dat een tijd later m’n oude vertrouwde merk met iets gelijkaardigs, zelfs beter voor de dag komt… Dat zullen er hier wel een paar beseffen die het laatste jaar van Nikon naar Canon zijn gegaan denk ik…
          Zijn die overstappers dan zo mistevreden van de foto’s die uit jullie camera’s komen ofzo ?

          De grootste vraag is en blijft gaan we het aan de foto’s die we hier te zien krijgen merken
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #35
            Re: D3 en D300 aangekondigd

            Knappe cameras!
            Zijn hier al richtprijzen voor bekend?
            StijnDeGrauwe.be

            Comment


            • #36
              Re: D3 en D300 aangekondigd

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Ik rij niet met BMW

              Serieus ,in het digitale tijdperk dat we nu zijn kun je gerust om het jaar overstappen en hoe je dit ook draait of keert dat kost je telkens geld ( en dat zou jij intussen als geen ander moeten weten hé Rudy ) , stel dat binnen een maand Sony met identiek of zelfs beter materiaal komt aandraven ?
              Ik zou het nooit in m’n hoofd halen om al m’n gerief de deur uit de doen ( zoiezo met verlies ) om dan vast te stellen dat een tijd later m’n oude vertrouwde merk met iets gelijkaardigs, zelfs beter voor de dag komt… Dat zullen er hier wel een paar beseffen die het laatste jaar van Nikon naar Canon zijn gegaan denk ik…
              Zijn die overstappers dan zo mistevreden van de foto’s die uit jullie camera’s komen ofzo ?

              De grootste vraag is en blijft gaan we het aan de foto’s die we hier te zien krijgen merken
              Ik rij ook niet met een Mercedes. ;-)
              Dat verlies valt goed mee hoor, een body schrijf je zowieso snel af, en als je wat goede tweedehands materiaal aanschaft, verlies je er weinig op. Waarschijnlijk niet meer dan een normale afschrijving. Plus je koopt dan toch weer wat beter. Ik weet wat mij een overstap kost / opbrengt, en ik heb er dat voor over.
              Als ik jou stelling volg, moet ik nooit iets anders kopen, want men huidig merk zal wel met iets beters komen? kan maar hoeft niet. En wachten zal ik wel doen als ik op pensioen ben ;-)
              Maar, dit is mijn standpunt, en ik zeg nogmaals, het merk van de camera heeft geen belang. De evolutie gaat zo snel, en ik wil daarvan genieten.

              Comment


              • #37
                Re: D3 en D300 aangekondigd

                Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                Knappe cameras!
                Zijn hier al richtprijzen voor bekend?
                Op dpreview staan de prijzen omgerekend van de richtprijzen in GBP.
                D300: EUR 1980
                D3: EUR 5180

                Behoorlijk prijzig, maar allicht de feature set waardig.

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment


                • #38
                  Re: D3 en D300 aangekondigd

                  Zien er zeer knappe toestellen uit, maar op het eerste zicht licht toch in de lijn met wat canon net heeft uitgebracht. De D300 zit een klasse hoger dan de canon. Maar de D3 en de 1DS3 lijken mij vergelijkbaar.

                  Ben beniewd naar de ISO testjes.
                  HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                  Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                  Comment


                  • #39
                    Re: D3 en D300 aangekondigd

                    Bangelijke features, maar wel aan een behoorlijke prijs. Nikon blijft groot en duur. Ook het glas... amaai... Ok, 't is allemaal 135formaat glas, maar toch...

                    Allez, nu Pentax en Sony nog en dan weten we hoe de markt na deze reeks aardverschuivingetjes eruit zal zien. Pentax Europe voorzag een persconferentie vandaag, ik ben benieuwd of ze zich zullen aanpassen aan het Nikon nieuws. 't Zal immers moeilijk zijn deze week nog in de schijnwerpers te treden na die bom...

                    Spannende tijden (weerom)...

                    Wim
                    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                    Comment


                    • #40
                      Re: D3 en D300 aangekondigd

                      Oef net nu iedereen Nikon zo'n beetje dood verklaarde komen ze terug...en hoe... Eindelijk concurrentie op digitaal full-frame (daar worden zowel Canonians als Nikonians blij van)

                      Alleen jammer dat dat glaswerk bij Nikon zo idioot duur blijft.
                      Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

                      Comment


                      • #41
                        Re: D3 en D300 aangekondigd

                        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Ik zou het nooit in m’n hoofd halen om al m’n gerief de deur uit de doen ( zoiezo met verlies ) om dan vast te stellen dat een tijd later m’n oude vertrouwde merk met iets gelijkaardigs, zelfs beter voor de dag komt… Dat zullen er hier wel een paar beseffen die het laatste jaar van Nikon naar Canon zijn gegaan denk ik…
                        Zijn die overstappers dan zo mistevreden van de foto’s die uit jullie camera’s komen ofzo ?

                        Ik ben een half jaar geleden overgestapt van Nikon naar Canon en die overstap heeft me weinig of niks gekost.M'n camera heb ik nog aan een goede prijs kunnen verkopen en de meeste van m'n lenzen had ik vroeger tweedehands gekocht aan goede prijzen.Dankzij de prijsstijgingen van de lenzen heb ik daar geen verlies opgemaakt en goed glas behoudt tevens zowiezo z'n waarde.

                        Zo heb ik bijvoorbeeld vorige week m'n laatste Nikkor verkocht,de AFD 200/4 macro en dat aan een hogere prijs dan ik ze zelf nieuw gekocht had 3 jaar geleden.Gisteren ben ik een Canon 180mm macro in de plaats gaan halen.Overstappen kan dus best maar je moet je ogen openhouden als je aankoopt.

                        Ieder beslist dat voor zich en de ene zijn portefeuille is wat groter dan die van een ander.Je moet nooit iemands anders rekening willen maken.Ieder doet met zijn centen wat ie wil.

                        Ik ben deels overgestapt naar Canon voor de MKIII en deels voor lenzen zoals bijvoorbeeld de Canon 70-200/4 IS,de 24-105/4 IS,de 300/4 IS,de MPE65 macro...Net zoals m'n vroegere Nikongerief is m'n Canongerief erg degelijk materiaal en 't belangrijkste:ik beleef er dagelijks erg veel plezier aan.Het is zelfs plezanter dan vroeger want als ik er op uit trek met kwieten zoals de Roland Cuypers,de Jepe,thebigpicture,Zunoel...lachen we nog harder want ik ben nu de enige Canongebruiker tussen al die andere triestige planten.Brengt een beetje leven in de brouwerij
                        Last edited by roadrunner; 23 augustus 2007, 10:04.
                        Danny's Photosite

                        Comment


                        • #42
                          Re: D3 en D300 aangekondigd

                          Heb je nu niet toch een heel klein beetje spijt

                          Maar toch, een om een overstap te doen zouden de andere merken toch echt met iets heel bijzonders moeten afkomen, alles hang idd ook wel een beetje af wel materiaal je hebt, als ik zie wat een Nikon 500 moet gaan kosten dan ben ik toch blij met m’n Canon dus dat me dit geen geld zou kosten trek ik nog steeds in twijfel .
                          T’ja en van die vreemde kwieten die je daar noemt ken ik er eigenlijk maar eentje van, ik kan je geen ongelijk geven nietwaar Rudy
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #43
                            Re: D3 en D300 aangekondigd

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            T’ja en van die vreemde kwieten die je daar noemt ken ik er eigenlijk maar eentje van, ik kan je geen ongelijk geven nietwaar Rudy
                            Wees content dat ge die tisten niet allemaal kent.
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #44
                              Re: D3 en D300 aangekondigd

                              Ben benieuwd naar de eerste foto's , vooral op hoge ISO
                              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                              Comment


                              • #45
                                Re: D3 en D300 aangekondigd

                                Voor wanneer de D3x ( nog méér megapixels )
                                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                                Comment

                                Working...
                                X