Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is dit nog waard??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat is dit nog waard??

De serienummers waar vindt ik die ??
    er staan geen krassen op je ziet haast niet dat ze gebruikt zijn , kwa stof ja dat weet ik niet toch niet aan de buitenkant
    Er staan nummers op de lenzen .

op de 50 staat: 3971357.
    op de 200 : 190165
    op de 85 : 424543
    Teleconverter : 179571

Misschien is het dit ??
    Last edited by .Tom.; 23 augustus 2007, 17:27.
    Grtz
    Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Inruilen tegen de D300!
      Ik zal het eens voorleggen aan mijn vader
      Grtz
      Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door .Tom. Bekijk bericht
        De serienummers waar vindt ik die ??
        er staan geen krassen op je ziet haast niet dat ze gebruikt zijn , kwa stof ja dat weet ik niet toch niet aan de buitenkant
        Er staan nummers op de lenzen .

op de 50 staat: 3971357.
        op de 200 : 190165
        op de 85 : 424543
        Teleconverter : 179571

Misschien is het dit ??
        50mm f1.4 versie die vanaf maart 1979 gemaakt is.
        (Tussen 50 en 100 euro) Die is even goed als de canon EF 50mm f1.4.

200mm f4 Micro Nikkor If (Aug78 - Mar82)
        Zou wel eens een héél mooie prijs kunnen halen op ebay
        er zijn er 20.000 van gemaakt.

85mm f1.8, rubber focus, Ai kit 37 (Mar75 - Feb77)
        100 euro plus. Moet een goede lens zijn.

Tc200 is van de periode 77-84 : is geen weggever, wordt wel wat voor geboden.

Zoals gezegd, ik zou die dingen zelf gebruiken met een converter op je canon. Ik doe dat ook en heb de meeste van die nikkors al. Een goede nikkor->eos converter kost 55 euro.

Mocht je de TC200 willen verkopen, hou ik mij aanbevolen.

Dpaul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

Comment

DPaul, hoe bepaal je die prijzen???

Ik heb nog een Nikkor 50mm 1.8 SN:1838845 en een Nikkor 135mm 2.8 SN:832448 enig idee hoeveel ze waard zijn? (ik heb niet de intentie van ze weg te doen, ik ben gewoon nieuwsgierig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht

Ik heb nog een Nikkor 50mm 1.8 SN:1838845 en een Nikkor 135mm 2.8 SN:832448 enig idee hoeveel ze waard zijn? (ik heb niet de intentie van ze weg te doen, ik ben gewoon nieuwsgierig.
            De 50mm is een series E: ik denk <40 euro. (+/-1980)
            De 135mm een MIJ Black van 1981. Er zijn zoveel goede 135mm voor minder dan 100 euro dat ik deze schat op 35 euro.

Die schattingen zijn slechts een orde van grootte door over langere tijd ebay te volgen.

De meest gezochte dingen blijven +/- constant in prijs omdat elke verkoop actief gevolgd wordt en men bereid is een premie te betalen ("hebbeding"). Voor meer "gewone" zaken verwacht men een "koopje" te doen of je geraakt er niet van af.

De "markt" heet dat.

Bij de meest gezochte items van Nikon zijn een 300mm uit de jaren 70 en de pb4 balg. (Ik zag laatst nog een zoekertje in BD van iemand die een pb4 wil).

Wel na maanden zoeken heb ik onlangs een pb4 aan een min of meer redelijke prijs kunnen kopen. Ik heb 5x meer betaald dan voor een m42 balg uit dezelfde periode.
            Maar de pb4 is dan ook de enige balg met tilt en shift functies om het scherptevlak te verleggen dus...

Met al dat gedoe over lenzen en prijzen mogen we niet uit het oog verliezen dat het enige nut van die dingen is om foto's mee te maken.

Dpaul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht

Mocht je de TC200 willen verkopen, hou ik mij aanbevolen.

Dpaul

Het is de bedoeling van het te verkopen , dus ik ga dit eens allemaal voorleggen aan mijn vader en we zien wel , maar jouw laat ik als eerste iets weten voor de teleconverter.

Maar nu weet ik nog niks over het toestel zelf , iemand??
              Grtz
              Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Seppe86 Bekijk bericht

Het toestel zelf lijkt mij een Nikkormat EL, er van uitgaande dat die nog in goede staat is kun je daar toch wel 60 € voor krijgen.

Zoals 'Seppe86' zegt, de body ziet er uit als een Nikkormat EL chroom.
                Te samen met de Nikkor 2/50 is de cataloguswaarde 130,- EURO. Deze lens hoorde er origineel bij.
                Zoals ik je al via PB liet weten zijn er sommige verzamelaars die tot 70% van deze waarde betalen, als de body incl. zijn kitlens in topconditie is.
                Dus maximaal tot 90,- EURO (incl. 50mm), of 60,- EURO voor de body alleen.
                Voor de prijzen van de lenzen, kan ik enkel bevestigen dat deze meer waarde hebben (omdat je ze kan gebruiken op andere toestellen), zie antwoord van 'DPaul'.
                Last edited by Jumpingjacquesflash; 24 augustus 2007, 11:32. Reden: Foutje in de tekst
                BD0681BE -
                Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht

die 50mm zal ongeveer 30€ waard zijn,

voor de 135mm ga je toch meer krijgen dan de 35€ die DPaul noemde, er zijn inderdaad wel redelijk veel goede 135mm lenzen, maar dit blijft nog altijd een Nikon lens, dus ik denk dat je er toch wel 65€ voor moet kunnen krijgen

voor alle richtprijzen geldt natuurlijk dat de lenzen in goede staat moeten zijn
                  Nice pen, bet you write good stories with it.
                  Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

Comment

Working...
                  X