Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D40

    AF-S lens dus geloof ik, deze zit standaard in de kit op http://www.digitalstreet.nl/product_...oducts_id=3104

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D40

      D40 is een goed instapmodel
      ik heb m zelf ook gekocht en ben der echt tevreden over.
      een makkelijk toestel goed om te leren. en vind dat hij toch wel snel is en mooie kwaliteit van de foto's
      11-300mm
      jeff heylen

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D40

        Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
        AF-S lens dus geloof ik, deze zit standaard in de kit op http://www.digitalstreet.nl/product_...oducts_id=3104
        Zijn er eigenlijk mensen die ervaringen over digitalstreet hier willen delen, ben (als Belg) aan het overwegen om daar er een te bestellen...

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D40

          Oorspronkelijk geplaatst door d.O.LF Bekijk bericht
          Zijn er eigenlijk mensen die ervaringen over digitalstreet hier willen delen, ben (als Belg) aan het overwegen om daar er een te bestellen...
          Voor de geïnteresseerden, ondertussen heb ik hier meer info gevonden:

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D40

            Oorspronkelijk geplaatst door d.O.LF Bekijk bericht
            Zijn er eigenlijk mensen die ervaringen over digitalstreet hier willen delen, ben (als Belg) aan het overwegen om daar er een te bestellen...
            Ik weet niet van welke streek je bent. Ik heb onlangs ook een D40x gekocht en na vergelijkend onderzoek kwam ik erachter dat de plaatselijke handelaar zelfs goedkoper was dan Digitalstreet (regio Antwerpen).
            Ik merk dit maar op omdat de fysieke winkel van Digitalstreet o.a. in Antwerpen is. Persoonlijk zou ik zo'n toestel en lenzen niet kopen voor het eerst in handen gehad te hebben en uitgeprobeerd te hebben, zeker omdat, na wat rondkijken het verschil tussen de vakhandel en de dozenschuivers en/of online stores niet altijd zo groot is als op het eerste gezicht lijkt.
            Nikon D40x 18-55 / 55-200VR

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D40

              Ik (ook Belg, Antwerpen) ga hem maar bestellen denk ik, meer dan dit heb ik voorlopig echt niet nodig.
              @IvoB: fysieke winkel van DigitalStreet? Hanteren zij dezelfde prijzen als die website?

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D40

                Tot het einde van de maand, wanneer de cashback afloopt, denk ik, met mijn beperkte ervaring, dat je met de D40, op dit ogenblik, een van de beste koopjes kan doen inzake een reflex instapmodel (waarbij 'instap' hier meer op de prijs slaat dan de kwaliteit).
                Ik ging aanvankelijk ook voor dit model samen met een 50-200 mm lens gezien dit momenteel voordelig in pakket wordt aangeboden.
                Maar ik ben dan voor de 50-200 VR lensversie gekozen gezien deze kwalitatief toch beter is dan de standaard versie.
                Gezien deze echter bijna nergens te vinden was in pakket met de D40 werd het uiteindelijk een combinatie D40x met 50-200VR versie gezien dit 'maar' 100€ duurder was dan de D40 (door de combinatie aanbieding).

                Wens je optimaal gebruik te maken van je toestel gaat de standaard kitlens toch iets te weinig zijn vrees ik. Je kan natuurlijk altijd later nog een lens bijkopen maar de combi aanbieding is momenteel wel heel interessant (vind ik).
                Maar je budget wordt dan wel ruim overschreden natuurlijk.
                Het toestel voldoent aan al mijn verwachtingen. Een hoger ingeschat (en duurder) toestel kwam niet in aanmerking gezien deze onmiddellijk een groter volume en gewicht vertegenwoordigen. De D40 was al de max wat dat betreft (voor mij).
                Het enige minpunt dat ik ondervonden heb is dat ik al bijna onmiddellijk een macro (micro in Nikon jargon) functie miste. Dat wordt dus weer iets om naar uit te kijken (ook al omdat het aantal S lenzen momenteel daarin nogal beperkt is).
                De volautomatische instellingen heb ik ook al vlug aan mij laten voorbij gaan. Als voormalig gebruiker van een analoge Nikon kon ik mij niet echt vinden in de automatische 'voorstellen' van het toestel. Mijn echtgenote daarentegen is dan weer zeer opgetogen met de auto functies gezien ze zeer snel wil werken in natuurfotografie (fauna) en alles in de hand wil hebben bij flora. Het toestel staat beide keuzeopties perfect toe.
                Waar ik echt nog niet aan kan wennen is dat ik blijkbaar geen enkele controle heb (ik heb ze waarschijnlijk nog niet ontdekt) over de scherpte/diepte verhouding, iets waar je met een analoog toestel toch aardig mee kon spelen.
                De AF-S lenzen werken zeer goed en snel. Als je geen lenzen hebt is dat dus geen item om over te schakelen naar een duurder toestel met een interne AF motor. Als je al oudere lenzen hebt ook niet altijd trouwens. Ik heb nog een hele set duur Nikon glas maar dat is ook niet meer bruikbaar. Niet omdat het geen AF functie heeft (manueel focussen is geen probleem, zeker niet bij micro/macro, dat moest vroeger altijd) maar de lichtmeting werkt ook niet en dat is wel een probleem, dat ook niet opgelost is met een toestel met interne AF motor.
                Om kort te zijn: de voordelen wegen ruimschoots op tegen de weinige nadelen en ik vind het prijs/kwaliteit een aan te raden toestel.
                Nikon D40x 18-55 / 55-200VR

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D40

                  Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
                  Ik (ook Belg, Antwerpen) ga hem maar bestellen denk ik, meer dan dit heb ik voorlopig echt niet nodig.
                  @IvoB: fysieke winkel van DigitalStreet? Hanteren zij dezelfde prijzen als die website?
                  Sorry fout van mij.
                  Er is natuurlijk geen winkel van Digitalstreet in Antwerpen. Ik heb deze verward met de winkel van Digicamshop.
                  Maar als het een troost mag zijn, momenteel is er een aanbieding bij Foto Rubens in Antwerpen/Wilrijk.
                  En als je de SD kaart en reinigingsset in aanmerking neemt en de verzendkosten van Digitalstreet naar België kom je bij een winkel 'om de hoek'
                  op hetzelfde bedrag uit.
                  Last edited by IvoB; 19 augustus 2007, 13:59.
                  Nikon D40x 18-55 / 55-200VR

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D40

                    Weet je wat ze vragen voor de D40 met kitlens in Wilrijk? Of de volledige set met de SD-kaart,...?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D40

                      Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
                      Weet je wat ze vragen voor de D40 met kitlens in Wilrijk? Of de volledige set met de SD-kaart,...?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D40

                        Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk bericht
                        Waar ik echt nog niet aan kan wennen is dat ik blijkbaar geen enkele controle heb (ik heb ze waarschijnlijk nog niet ontdekt) over de scherpte/diepte verhouding, iets waar je met een analoog toestel toch aardig mee kon spelen.
                        .
                        Lees de handleiding eens door en speel eens met de f-stops (diafragma) in p stand dan wordt de rest automatisch door de camera berekend.
                        Dan zal het toch wel lukken. Zeker als je een spiegelreflex gewend bent.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D40

                          Ik ga dus morgen naar Foto Rubens en haal me daar een Nikon D40

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D40

                            wel even bellen waar ze in stock zijn want ze hebben 3 winkels...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D40

                              Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
                              Ik ga dus morgen naar Foto Rubens en haal me daar een Nikon D40
                              Heb zelf al van 01/2007 een D40 met kitlens .
                              Je zal zeker geen spijt hebben van je aankoop.
                              Veel succes ermee.

                              Boony
                              I would, if I could ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D40

                                Heb ondertussen ook een bestelling geplaatst (digitalstreet), de reviews op tweakers waren toch redelijk positief, ook voor de aftersales.

                                Comment

                                Working...
                                X