Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

shutter lag NIKON

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• shutter lag NIKON

nog steeds aan het twijfelen tussen nikon 4500, G3 en fuji 602 (maar fuji lijkt te gaan verliezen door slechts 3 MP en aangezien ik veel uitvergrotingen ga doen...)

Maar hoe zit het nu: is de G3 echt zoveel sneller dan de 4500 qua shutter lag? Dit vind ik wel belangrijk aangezien ik ook sport (volley) wil fotograferen. 4500 eigenaars, verdedig jullie toestel (want om eerlijk te zijn spreekt die metalen body mij wel aan...)

O ja, ik kan de 4500 kopen in Duitsland voor 590 Euro (weinig he?)

Originally posted by de natuurfotograaf
    nog steeds aan het twijfelen tussen nikon 4500, G3 en fuji 602 (maar fuji lijkt te gaan verliezen door slechts 3 MP en aangezien ik veel uitvergrotingen ga doen...)

Maar hoe zit het nu: is de G3 echt zoveel sneller dan de 4500 qua shutter lag? Dit vind ik wel belangrijk aangezien ik ook sport (volley) wil fotograferen. 4500 eigenaars, verdedig jullie toestel (want om eerlijk te zijn spreekt die metalen body mij wel aan...)

O ja, ik kan de 4500 kopen in Duitsland voor 590 Euro (weinig he?)
    Ge kunt niet blijven twijfelen hé straks komen er weer allemaal nieuwe modellen uit en dan weet je het helemaal niet meer
    De shutterlag zal bij deze modellen wel niet heel ver uit elkaar liggen, met mijn G3 heb ik al heel mooie resultaten behaald kwa actiefoto's, kijk maar even op mijn fotoalbum http://www.fototime.com/inv/12F7A7DC8BB0D79
    Hak die knoop nu maar vlug door dan beleef je heel wat plezier aan je cam (welke je ook kiest uit deze drie)
    Groetjes........
    @mimi
    "There is no path
    You create it
    Once you set out to walk it"

Canon 350D + canon 28-135 IS USM

Comment

De 4500 is een heel goed toestel , ik heb al meermaals fotos genomen van mijn kinderen op een draaimolen en dit gaat redelijk vlot.
      Veel hangt af hoe goed je het toestel kent natuurlijk.
      Ik ben er heel tevreden over.

Groeten Rusty
      Ik haat vriendjespolitiek

Comment

Tsja mimi, tis wel 24.000 BEF ee... Jouw actiefoto's zien er fijn uit, maar dat wist ik eigenlijk al (dat de G3 snel was ook). 't Is eigenlijk de Nikon 4500, als die een minieme lag heeft (maar naar 't schijnt is ie opmerkelijk trager dan de G3) dan koop ik hem, anders wordt het de G3 denk ik.

Comment

Zeg Rusty,
          Heb je echt geen last van een shutter lag? Is dit je eerste toestel of heb je al kunnen vergelijken met andere digicams? Overtuig me om over te stappen naar Nikon... (ik heb altijd Canon gehad)

Comment

Ge kunt niet blijven twijfelen, tegen wie zeg je het.
            Ik ben er ondertussen al uit denk ik, het zal wel een G3 worden.
            Heb mooie foto's gezien, en het toestel sprrekt me wel aan.
            MAAR, de prijs...ik heb er al verschillende gezien.
            Ofwel rijd ik naar Duren in duidslan( Antwerpen-Duren 4 uur h/w)
            voor nu 729€ of koop hier in Belgie voor 820€ dus wel een verschil dat kan tellen.
            Maar stel dat je problemen krijgt, terug naar Duren???
            Mischien kunnen we binnenkort met zen allen naar daar rijden met een busje .
            Zo blijf ik dus twijfelen he...maar ik moet nu toch stillaan gaan bestellen.
            Canon Powershot G3

Comment

Het is wel mijn eerste toestel, ik kan jammer genoeg niet vergelijken.
              Maar als het lukt op een sneldraaiende kermismolen zal het voor andere doeleinden ook wel lukken .

Groeten Rusty
              Ik haat vriendjespolitiek

Comment

Hoi Natuurfotograaf, bekijk deze eens.

http://www.pbase.com/blade35/root
                http://www.powershot.com/powershot2/g3/sample.html
                kan je al eens zien naar wat fotos van de G3
                Canon Powershot G3

Comment

Foto's en zo heb ik al genoeg gezien van beide toestellen en geloof me, ze zijn sterk aan mekaar gewaagd (ook in features). Ik vind de Nikon kleuren wel iets dichter aanleunen bij pellicule dan Canon (te clean, maar dat is subjectief), vandaar mijn voorkeur voor de 4500. Alleen heb ik schrik dat er te veel vertraging op de 4500 zit na het indrukken van de knop. De G3 heeft nl. de naam ultrasnel te zijn en aangezien ik dat zo belangrijk vind...
                  ach ach

A ja, hoe zit dat trouwens met de crewmembers hier die hem (4500) getest hebben? Was de shutter lag vervelend of niet? Of hebben jullie niet veel actieve scènes (sport, kids,...) gefotografeerd?

Comment

Nog iets: de batterij! Die zou bij de G3 veeeele beter zijn! Kloptda?
                    Of bestaan er betere batterijen voor de 4500? meer mah?

ps ik heb ALLE reviews al gelezen hoor, dus verwijzingen daanaartoe hoeven niet

Comment

Originally posted by de natuurfotograaf
                      Nog iets: de batterij! Die zou bij de G3 veeeele beter zijn! Kloptda?
                      Of bestaan er betere batterijen voor de 4500? meer mah?

ps ik heb ALLE reviews al gelezen hoor, dus verwijzingen daanaartoe hoeven niet
                      Inderdaad de batterij van de G3 is vele malen beter dan die van de 4500, hij gaat merkbaar langer mee. Kijk maar eens op deze pagina van dpreview.com. Ikzelf heb nog 2 extra batterijen voor mijn G3 aangeschaft, maar eigenlijk had ik er maar eentje extra nodig, de andere heb ik nog altijd niet moeten opladen!

Op deze pagina vind je ook de timings ivm de shutterlag en de snelheid van de autofocus. Als je die van de G3 erlangs legt, kan je zien dat de de G3 toch een klein beetje sneller is. Of je dit tijdens het gebruik ook daadwerkelijk gaat merken weet ik niet, de verschillen zijn ook weer niet zo supergroot hé.

Als je nu zaterdag naar de shooting day in de Japanse tuin komt in Hasselt, mag je gerust eens mijn G3 uitproberen hoor als dat je kan overtuigen! Dan kan je zien hoe snel de autofocus is in het echt en zo ...

:: http://www.dpix.be ::

Comment

Working...
                      X