Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 5d

    Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
    Ja, de VisibleDust Arctic Butterfly 724

    Ik neem hem altijd mee op vakantie.

    Ik heb enkel een wit blad, een beetje licht en de Artic butterfly nodig om mijn sensor onderweg te kuisen.

    Zo lang ik niets zie op de foto's blijf ik wel van de sensor af als ik op reis ben. Thuis durf ik hem nogal regelmatig ééns controleren op stof.

    De Artic butterfly werkt zeer goed om stof te verwijderen. Ik ga niet zeggen dat hij alles verwijderd,maar stof verwijderd hij goed. Ik hem hem alleen nog maar nodig gehad om stof te verwijderen. Maar zoals sommige het hier soms klaarspelen om met bussen lucht in de body te spuiten (die dan vlekken kan maken op de sensor) die vlekken ga je er waarschijnlijk ook niet afkrijgen met de Artic Butterfly, maar daar is hij ook niet voor gemaakt natuurlijk. Als je zoiets voorhebt kan je volgens mij het beste eclypse vloeistof en sensorswabs ofzo gebruiken.
    Hallo
    bedankt voor de uitleg.
    heb die demo gezien , lijkt wel simpel. (voor stof)
    we kunnen weer eens iets bestellen!!!!
    MVG. Hugo

    Comment


    • #17
      Re: 5d

      Scotch Magic tape Mijn 5D heeft dat wel elke maand een keertje nodig gemiddeld.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #18
        Re: 5d

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Scotch Magic tape Mijn 5D heeft dat wel elke maand een keertje nodig gemiddeld.
        Ha, bij jou dus ook... En het werkt prima die scotch methode.

        Comment


        • #19
          Re: 5d

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Scotch Magic tape Mijn 5D heeft dat wel elke maand een keertje nodig gemiddeld.
          Idem, sinds jaren

          Dry: = Scotch Magic 810/811
          Wet: = Isopropanol
          can't be beaten / still indefeated
          Na de wet methode, steeds even 811'n, anders plakt het stof er sneller aan vast!
          Zelfs het rondvliegend stof pak ik aan met 810 en dat is het allerbelangrijkste (nl. de oorzaak)


          agzz
          Last edited by Dagzz; 16 augustus 2007, 16:05.
          I Love Leica

          Comment

          Working...
          X