Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na een tweetal jaar trouwe dienst...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Na een tweetal jaar trouwe dienst...

heeft mijn VARTA type 57040 intelligente (?) batterijenlader de geest gegeven. Hij begon een uurtje geleden vreselijk naar gesmolten plastic te stinken....

Nu, de meeste van mijn batterijen zijn Olympus Camedia's van 1600 mAh en ook enkele sets van 1700 mAh.

Voordeel van mijn lader-zaliger was dat hij ook 9V-batterijen kon opladen.

Kan er iemand mij een evenwaardig alternatief aanraden ?

Ik heb ook al nagedacht over de 1-uur lader van GP ( weliswaar zonder 9V laadmogelijkheid ) , maar kan ik daar mijn Camedia's zo gewoon maar instoppen ?

Of koop ik wederom een Varta-lader ?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp !

”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Marc,

Waar je op moet letten is dat je nieuwe lader een delta-V schakeling heeft. De goedkopere NiMh laders hebben alleen een tijdschakelaar en daarmee krijg je accu's van hoge capaciteit niet helemaal vol.

De GP Powerbank Smart en Rapid laders hebben beide zo'n schakeling (een aantal Varta modellen ook, maar die ken ik niet zo). De Rapid laadt wat langzamer dan de Smart, maar kan naast penlites ook 9V accu's aan (en is een stuk goedkoper).

Frans

Originally posted by Marc
    heeft mijn VARTA type 57040 intelligente (?) batterijenlader de geest gegeven. Hij begon een uurtje geleden vreselijk naar gesmolten plastic te stinken....

Nu, de meeste van mijn batterijen zijn Olympus Camedia's van 1600 mAh en ook enkele sets van 1700 mAh.

Voordeel van mijn lader-zaliger was dat hij ook 9V-batterijen kon opladen.

Kan er iemand mij een evenwaardig alternatief aanraden ?

Ik heb ook al nagedacht over de 1-uur lader van GP ( weliswaar zonder 9V laadmogelijkheid ) , maar kan ik daar mijn Camedia's zo gewoon maar instoppen ?

Of koop ik wederom een Varta-lader ?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp !

Comment

Verleden week in de Makro gezien:
      Memorex snellader + 4 AA 2000mAh in reklame
      Het zag er klein en handig uit.
      Laadtijd was ( dacht ik ) 1h13 voor de 2000mAh
      Spijtig genoeg kan ik mij de prijs niet meer herinneren.
      Ik heb zelf de GP Smart. Heel tevreden over.
      Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Juiste tijden voor de Makro Memorec Memorex 'snellader' : voor 2000mah batterijen -> 2h22min. Ik bezit zelf sinds enkele maanden de Memorex Pro9600 lader, en ben daar redelijk tevreden van.
        Deze lader wordt geleverd MET auto adapter (zelfde laadtijd) en heeft eveneens een refresh funtie voor batterijen, evenals druppelladen. Heb 'm, geloof ik, 32€ betaald in aanbieding, inclusief 4 stuks 1800mah batterijen).
        Ik had vroeger een snellader (1 uur tijd), maar ik heb de indruk dat wanneer ik mijn batterijen laad met deze Memorex, ze een tijdje langer meegaan. (maw ze beter opgeladen worden)

Comment

OK, thanks !
          Ik ga vanavond de VARTA eens openvijzen maar ik vrees ervoor...
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
          X