Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies FZ8 of FZ50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aankoopadvies FZ8 of FZ50

    Inderdaad, je schrijft het zelf: "Weet waar je naartoe gaat...."

    Om reiskiekjes te nemen volstaat een FZ50 ruimschoots. En wat betreft ruis: voor gewone (lees: in daglicht) foto's ga je met ISO 100 al toekomen en dan heeft de Pana geen last van ruis (of toch niet veel).

    Blijf dus bij je keuze, je wil toch nog wat zakgeld tijdens de reis?

    Voor gewone reisfoto's volstaat een FZ8 trouwens ook al, en vergeet niet :

    EEN DSLR GEEFT ENKEL BETERE FOTO'S DANKZIJ DE GE-OEFENDE GEBRUIKER, een BRIDGE genre FZ8, FZ50, Canon S3 IS geeft sowieso GOEDE KWALITEIT
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

    Comment


    • #17
      Re: Aankoopadvies FZ8 of FZ50

      nog een beetje leesvoer: hier

      Comment


      • #18
        Re: Aankoopadvies FZ8 of FZ50

        Ok nog een laatste vraagje...

        Hoe verschilt de zoeker van een FZ50 tegenover een DSLR eigenlijk?
        Last edited by sdx; 15 augustus 2007, 16:05.

        Comment


        • #19
          Re: Aankoopadvies FZ8 of FZ50

          Oorspronkelijk geplaatst door sdx Bekijk bericht
          Ok nog een laatste vraagje...

          Hoe verschilt de zoeker van een FZ50 tegenover een DSLR eigenlijk?
          De zoeker van de FZ50 geeft eigenlijk, i.p.v. de weergave van de echte situatie, gewoon het beeld dat je op je scherm te zien krijgt. Het is dus een digitale weergave.

          Eén ding mag je ook niet vergeten... de FZ50 heeft een ingebouwde beeldstabilisator. Niets heiligsmakends, maar het scheelt in snelheid en in scherpte van sommige foto's.

          Wil je later, en ik moet eerlijk zijn, echte sportfoto's of concerten gaan shooten, dan ga je wel resultaat hebben, maar niet zoals met een DSLR MET lichtgevoelige lenzen (heel duur dus).

          Ik heb geen spijt van mijn FZ30, die ik steeds, ook al koop ik een dslr, zal koesteren als reiscamera en om de beperkingen van een DSLR in te vullen.
          Voordelen zoals de mogelijkheid om filmpjes te maken, geluidsopnames, om het schermpje te kantelen en boven mensen uit en vanuit de heup, of vanaf de grond zonder te gaan liggen, een foto te maken, terwijl je nog ziet wat je aan het shooten bent, en de 35-420mm zoom (ideaal voor candid fotografie, want het valt geeneens op), zijn toch niet te verwaarlozen.

          Beperkingen van het toestel zal je snel leren kennen, maar ze zijn grotendeels te omzeilen. Voor ik op dit forum kwam, had ik zelfs niet door dat het toestel ruis vertoonde bij iso 200 en 400. Op de ontwikkelde foto's zie je er trouwens niets van. Mijn eerste vakantie deed ik volledig op automatisch en ik schoot fantastische kiekjes.

          Comment


          • #20
            Re: Aankoopadvies FZ8 of FZ50

            Ok bedankt. Ik heb nu beslist en het zal een FZ50 worden. Kan iemand mij wat meer vertellen over de verschillende soorten verlopende grijsfilters? Deze schijnen een must te zijn als je veel landschapsfotografie doet.

            Comment


            • #21
              Re: Aankoopadvies FZ8 of FZ50

              Oorspronkelijk geplaatst door sdx Bekijk bericht
              Ok bedankt. Ik heb nu beslist en het zal een FZ50 worden. Kan iemand mij wat meer vertellen over de verschillende soorten verlopende grijsfilters? Deze schijnen een must te zijn als je veel landschapsfotografie doet.
              Een must ? Ik zou het houden bij een polarisatiefilter en eventueel een uv-filtertje, die ik zelfs tot op heden nog niet gebruikte, maar waarmee je ongetwijfeld mooiere resultaten dan dit haalt...

              Comment


              • #22
                Re: Aankoopadvies FZ8 of FZ50

                Zonnekap en UV-filter volstaan al hoor. Geef in het begin zo weing mogelijk uit aan filters, die je amper gebruikt:

                - Een UV-filter als bescherming en/of zonnekap
                - Eventueel een UV-filter

                Veel meer hoef je op je reis niet mee te zeulen als extra's voor de cam.
                PENTAX K100d SUPER !!!!!
                Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                En een dapper standaard-kitlensje

                Comment


                • #23
                  Re: Aankoopadvies FZ8 of FZ50

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                  Zonnekap en UV-filter volstaan al hoor. Geef in het begin zo weing mogelijk uit aan filters, die je amper gebruikt:

                  - Een UV-filter als bescherming en/of zonnekap
                  - Eventueel een UV-filter

                  Veel meer hoef je op je reis niet mee te zeulen als extra's voor de cam.
                  Ik denk dat Tomaso bedoelt: eventueel een polarisatiefilter

                  Comment

                  Working...
                  X