Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ja hoor, weer eentje die advies wil...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ja hoor, weer eentje die advies wil...

    Oorspronkelijk geplaatst door Leergierige beginner Bekijk bericht
    En die raad jij mij aan omdat.....?
    Ik veronderstel dat het gewoon gaat om de verschillende merknamen.
    De ene heeft een voorkeur voor sony, de andere voor panasonic...of zijn er echt wel, voor mij van toepassing, verschillen in gebruik, in kwaliteit van de foto's, in.....?
    Sorry dat ik doorvraag hoor, maar als ik zo nog 10 bijkomende voorstellen krijg en ik weet niet waarom die mij worden aangeraden kom ik niet veel verder.
    Waarmee ik eigenlijk bedoel dat het makkelijk zou zijn om de verschillen voor mij naast elkaar te zetten.

    Comment


    • #17
      Re: ja hoor, weer eentje die advies wil...

      Oorspronkelijk geplaatst door Leergierige beginner Bekijk bericht
      En die raad jij mij aan omdat.....?
      Ik veronderstel dat het gewoon gaat om de verschillende merknamen.
      De ene heeft een voorkeur voor sony, de andere voor panasonic...of zijn er echt wel, voor mij van toepassing, verschillen in gebruik, in kwaliteit van de foto's, in.....?
      Sorry dat ik doorvraag hoor, maar als ik zo nog 10 bijkomende voorstellen krijg en ik weet niet waarom die mij worden aangeraden kom ik niet veel verder.
      Heel scherp, megazoom (15x) , kleiner dan een DSLR. Ik heb reeds verschillende foto's gezien van dit toestel...heel knap!
      Je hebt alle programma's zoals die op een gewone DSLR zitten (macro vanaf 1 cm!!, landschap, sport, portret, Aperture, Shutter...) maar je kan ook alles manueel instellen, sluitertijd, diafragma, focus enz. Electronische beeldzoeker (ongeveer te vergelijken met de zoeker van een DSLR waarbij je ook geen parallaxfout hebt)



      Wat ik (en vele andere fotografen) heel belangrijk vind is de scherpte van een lens, Sony gebruikt een Carl Zeiss die toch tot de betere lenzen behoort.

      ...het maakt de keuze er niet gemakkelijker op hé...
      Last edited by Siegfried; 8 augustus 2007, 21:51. Reden: Foutje
      *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

      Comment


      • #18
        Re: ja hoor, weer eentje die advies wil...

        Ga gewoon eens naar deze site:


        Dan kun je alle functies met elkaar vergelijken.

        - Niet letten op digitale zoom, das prut
        - Sony heeft als nadeel eigen soort geheugen kaarten (MemoryStick) = duur
        - Fuji heeft op somige toestellen als nadeel XD geheugen

        Hoe meer optische zoom hoe groter de lens zal moeten zijn. Je zal dus een afweging moeten maken hoeveel zoom je wilt en hoe groot de sacoche zal moeten zijn.

        En ja iedereen zal hier zo'n beetje zijn eigen camera(merk) aanraden...logisch
        Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

        Comment


        • #19
          Re: ja hoor, weer eentje die advies wil...

          Ook maar ineens zeggen dat de reactie, allez de opsomming van Siegfried van de pluspunten van de Sony net zo goed de pluspunten van je andere keuzes kunnen zijn. Of van nog andere kanshebbers.

          Tussen haakjes: heeft de Sony geen knopjeszoom? Ik dacht van wel.

          Aan de opmerking van qless (optische zoom) heb ik één ding toe te voegen. De lens van de Panasonic is een asferische Leica kwaliteitslens, met het voordeel dat de lengte ervan niet verandert naargelang tele of groothoekbereik. De andere toestellen hebben dat niet.

          Staar je alvast niet blind op 12x of 15x of 18x zoom. En evenmin op megapixels.

          Probeer vooral die sidebyside eens. En ga eens naar een winkel waar je een aantal toestellen kan vastpakken en aanvoelen. (MediaMarkt?)

          Comment


          • #20
            Re: ja hoor, weer eentje die advies wil...

            @ leergierige beginner: En heb je al goede foto's gemaakt met je coolpix.
            zoniet ? Dan ga je met een andere camera zeker en vast geen betere foto's maken. Wil je meer zoom, dan krijg je er de bewegingsonscherpte gratis bij.
            Mijn advies, het is niet het toestel wat belangrijk is , maar meer jouw creatieve aanpak om je kids te fotograferen. Dus probeer de gebreken van je toestel te overwinnen en leg je aandacht op het onderwerp.

            enne met je coolpix kan je ook "macro" foto's maken van ogen, handjes en vuile voetjes.
            plus met de extra 500 € kan je je samen met de Kids eens amuseren, dat kan dus weer mooie foto's opleveren.

            grt, beeldmaker

            (on-commerciële verkoper van fototoestellen)
            Last edited by beeldmaker; 9 augustus 2007, 17:24. Reden: typefout

            Comment


            • #21
              Re: ja hoor, weer eentje die advies wil...

              Oorspronkelijk geplaatst door Leergierige beginner Bekijk bericht
              Een draairing om in te zoomen vind ik wel tof.

              Dus volgende toestellen zijn opties
              - panasonic lumix FZ50
              - Fuji 9600
              - Fuji 5600
              - canon powershot pro 1
              Ik denk dat de Canon Powershot Pro 1 al lange tijd niet meer te verkrijgen is.

              De Panasonic Lumix FZ50 komt er in vele testen als de beste uit.
              We hebben deze op het werk ook aangekocht en voorlopig voldoet hij aan alle verwachtingen

              J.
              johnvde

              Comment


              • #22
                Re: ja hoor, weer eentje die advies wil...

                Oorspronkelijk geplaatst door mirlong1 Bekijk bericht
                Ik denk dat de Canon Powershot Pro 1 al lange tijd niet meer te verkrijgen is.

                De Panasonic Lumix FZ50 komt er in vele testen als de beste uit.
                We hebben deze op het werk ook aangekocht en voorlopig voldoet hij aan alle verwachtingen

                J.
                inderdaad, die Pro1 is nergens nog te vinden... persoonlijk vond ik het ook geen al te beste camera voor wat ie koste...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #23
                  Re: ja hoor, weer eentje die advies wil...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Die lens op die foto is geen zoomlens, hoor.
                  Dat is niet belangrijk, als hij maar in een handtasje past.

                  Comment


                  • #24
                    Re: ja hoor, weer eentje die advies wil...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Dat is niet belangrijk, als hij maar in een handtasje past.
                    lol, handtasje? de 1200mm specs :

                    grootte in mm : 228 x 836
                    gewicht in kg : 16,5

                    een trekkersrugzak zou beter zijn
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment

                    Working...
                    X