Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D40

    Oorspronkelijk geplaatst door d.O.LF Bekijk bericht
    404 eur voor zo'n camera is geen geld...
    Denk dat ik daar ook een bestelling ga plaatsen...

    Oké de D40 heeft enkele nadelen, maar die wegen voor mij niet op tegen het prijskaartje. Voor een camera met dezelfde features zonder die nadelen ben je al gauw het dubbele kwijt (of toch zeker de helft meer).

    Het is dan ook een instapmodel en aangezien ik nog maar nieuw ben in de fotografie lijkt mij dit toch wel ideaal en vind ik niet direct een alternatief (tenzij tweedehands...). Zijn er mensen die een gelijkwaardig alternatief weten?
    ik vind zelf dat hij zen geld echt wel waard is, ben zelf ook nogal nieuw in fotografie en k vind t een ideaal toestel om te beginnen.
    11-300mm
    jeff heylen

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D40

      Ik kan dat zelf ook beamen. Zeker als je beginneling bent.
      De goesting is er altijd om groter en beter te kopen, maar uiteindelijk is
      het eerst ervaring opdoen dat telt me dunkt. En daar is die D40 prima voor.
      Canon Powershot A85 voor vakantiefotootjes
      En dan toch maar een Fujifilm s6500fd voor de rest (zo'n DSLR is me net iets e ingewikkeld voor het ogenblik :))

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D40

        Ik heb deze set onlangs ook gekocht en ben daar echt wel positief over.
        www.kezzel.be

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D40

          Dit is mijn eerste post hier dus om te beginnen een welgemeende hallo ^^

          Ik heb een vraag over de Nikon D40 dus ik heb maar meteen de meest algemene topic hierover gezocht.

          Ik kan deze camera met 100€ korting kopen via de school. Dat is sowieso een interessant aanbod aangezien ik niet teveel geld kan opdoen. Ik heb al op vele plaatsen gelezen (onderandere hier) dat het een goede camera is maar vooral bedoeld voor mensen die nog geen reflexcamera gewoon zijn.

          Nu, ik heb fotografie gestudeerd in het TSO en daar heb ik gewerkt met een (relatief oude) analoge Nikon FA. Toen was digitale fotografie net bezig met zijn opmars maar wij moesten dus nog volledig analoog werken. Nu heb ik al veel gelezen dat die D40 goede beeldkwaliteit geeft en handig in gebruik is maar dat hij vele functies mist die 'betere' camera's wel hebben.

          Nu vraag ik me af welke functies dit vooral zijn en of ze ECHT zo belangrijk zijn. Aangezien ik altijd analoog gewerkt heb begrijp ik niet goed welke functies echt zo een verschil kunnen maken. Het enige wat je moet (en kan) instellen voor een goede foto op oudere analoge camera's is iso waarde, diafragma en sluitertijd. Waarom zou dit zo anders zijn op digitale camera's?
          (Ik begrijp wel dat je de witbalans en kleurinstellingen op een digitale camera kan/moet instellen. Aangezien er niet meer met film maar met een CCD wordt gewerkt).

          Nu kan je denken: die kerel heeft fotografie gevolgd maar hij weet dit zelf niet ^^. Dat komt dan omdat ik na die studies niet echt meer bezig ben geweest met fotografie en dus die 'digitale evolutie' niet op de voet gevolgd heb. Nu wil ik de draad terug oppikken. Doordat ik voor school terug meer foto's moet maken is mijn interesse opnieuw gestegen.
          Last edited by Vloet; 3 oktober 2007, 20:59.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D40

            Oorspronkelijk geplaatst door diNnE Bekijk bericht
            Heb enkele reviews gelezen van de canon 300d.
            Die kan ik op verschillende sites voor een mooie prijs aankopen. Is die nog aan te raden, als je weet dat je een D40 hebt voor 404€.
            Grtz
            Je gaat toch niet in antiek investeren?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D40

              D40 is een fantastisch beginnerstoestel. compact , niet te geavanceerd en neemt zeer kwaliteitsvolle opnames met zeer weinig ruis. D40X zou ik afraden , het verschil van 100 iso ipv 200 is minimaal alsook 10 megapix ipv 6.

              maar inderdaad lenzen zijn duurder wegens AF-S/HSM. maar met een 18-135 of 18-200 kun je af heel veel doen.
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D40

                Zal hier ook even gebruik maken van dit forum als ik mag

                Ik sta momenteel ook in twijfel tussen
                Canon 400d met lens 18-55 55-20 =628€
                Nikon D 40 met lens 18-55 55-200 =770€
                of de Sony DSLR-A100 + 18-70mm/75-300mm zwart (die raadde m'n leraar aan hij heeft die zelf ook) 847€

                Ben momenteel nog een fotograafje die in z'n babyschoentjes staat, zou m'n camera het meest gebruiken voor portret foto's en circuit foto's.

                Dus tips vuur ze maar af

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D40

                  Oorspronkelijk geplaatst door duca104 Bekijk bericht
                  Zal hier ook even gebruik maken van dit forum als ik mag

                  Ik sta momenteel ook in twijfel tussen
                  Canon 400d met lens 18-55 55-20 =628€
                  Nikon D 40 met lens 18-55 55-200 =770€
                  of de Sony DSLR-A100 + 18-70mm/75-300mm zwart (die raadde m'n leraar aan hij heeft die zelf ook) 847€

                  Ben momenteel nog een fotograafje die in z'n babyschoentjes staat, zou m'n camera het meest gebruiken voor portret foto's en circuit foto's.

                  Dus tips vuur ze maar af
                  Die prijs van D40 kit lijkt meer op de D40x variant met 55-200VR objectief?
                  En 628 voor die canon kit is zeker niet veel. Van waar heb je die prijs?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D40

                    Oorspronkelijk geplaatst door mike54321 Bekijk bericht
                    Die prijs van D40 kit lijkt meer op de D40x variant met 55-200VR objectief?
                    En 628 voor die canon kit is zeker niet veel. Van waar heb je die prijs?
                    Foto konijnenberg, met de cashback korting afgetrokken, nergens anders goedkoper gezien.
                    Last edited by duca104; 5 oktober 2007, 14:01.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D40

                      Ik heb mij een aantal maanden geleden ook de D40 aangeschaft, en ik ben uiterst tevreden van dit toestel. Voor een newbie in fotografie, zeker voldoende! Bovendien erg handige menu's en helpfuncties!
                      Nikon D40 + DX 18 - 55mm + AF-S VR 55–200mm 4–5.6G IF-ED

                      "Those who do not hear the music think that those who dance are insane."

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D40

                        Oorspronkelijk geplaatst door Avanisha Bekijk bericht
                        Ik heb mij een aantal maanden geleden ook de D40 aangeschaft, en ik ben uiterst tevreden van dit toestel. Voor een newbie in fotografie, zeker voldoende! Bovendien erg handige menu's en helpfuncties!
                        Hier net hetzelfde. sinds Feb 07 een D40 in mijn bezit en absoluut een toestel.
                        I would, if I could ...

                        Comment

                        Working...
                        X