Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof op 400D, hulp gevraagd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Stof op 400D, hulp gevraagd!

    De manier van cleanen is dus niet anders bij de 400D? Ik bedoel maar, zouden bepaalde reinigingsmethoden af te raden zijn om dat element dat voor de hogefrequentietrillingen zorgt (piezo?) niet te beschadigen? want dat piezo-element zit voor de sensor, of ben ik nu mis?


    't was maar iets dat in me opkwam, weet iemand dit?

    Mvg, Fre
    Mvg, Fre

    Comment


    • #17
      Re: Stof op 400D, hulp gevraagd!

      Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
      De manier van cleanen is dus niet anders bij de 400D? Ik bedoel maar, zouden bepaalde reinigingsmethoden af te raden zijn om dat element dat voor de hogefrequentietrillingen zorgt (piezo?) niet te beschadigen? want dat piezo-element zit voor de sensor, of ben ik nu mis?


      't was maar iets dat in me opkwam, weet iemand dit?

      Mvg, Fre
      Weet niemand dit?

      Alvast bedankt!
      Mvg, Fre

      Comment


      • #18
        Re: Stof op 400D, hulp gevraagd!

        Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
        De manier van cleanen is dus niet anders bij de 400D? Ik bedoel maar, zouden bepaalde reinigingsmethoden af te raden zijn om dat element dat voor de hogefrequentietrillingen zorgt (piezo?) niet te beschadigen? want dat piezo-element zit voor de sensor, of ben ik nu mis?
        Zonder de cleaning unit heb je 1 low pass filter.

        Met de cleaning filter zitten er 2 low pass filters op de sensor... (of ben ik mis... hier is zeer weinig info over te vinden....)

        meer info http://www.canon.cz/produkty/zrcadlo...400d/popis.htm
        Last edited by de.lesse.be; 22 augustus 2007, 10:29.
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #19
          Re: Stof op 400D, hulp gevraagd!

          Let wel op de oorzaak:
          Het stof "in de Body" is de boosdoener
          Bij elke opname, curtainmove, of opklap van de spiegel** krijgt je Sensor een static load command!
          Gevolg: rondvliegend stof 'door de spiegelactie' wordt als het ware naar de sensor gezogen (denk maar aan je TV)
          Dus, neem de oorzaak weg en hou het interieur van je body (z.a.m.) clean met 811 en zorg dat je bajo's, etc, dustfree zijn

          Nogmaals, van die filterdunne boterhamzakjes doen wonderen, op't strand, woestijn, enz!!

          agzz

          **behalve in de cleaning stand natuurlijk
          I Love Leica

          Comment


          • #20
            Re: Stof op 400D, hulp gevraagd!

            Dat kan wel zijn, maar ook met zoomlenzen hbe je meer kans op stof door de luchtverplaatsing... Ik vrees dat je vroeg of laat sowieso wel eens met een stofprobleem kan geconfronteerd worden. Natuurlijk kan je best zo voorzichtig mogelijk zijn, zoveel is zeker. Maar sommige camera's hebben hier en daar zelfs een stofje bij levering, dus ja
            Mvg, Fre

            Comment

            Working...
            X