Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk professioneel digitaal fototoestel is aan ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Is dat niet allemaal een beetje theorie ???
    Worden het grotendeel van de foto's niet afgedrukt op 10x 15 en zijn ze heden ten dage niet superscherp ??? En zijn onze plaatjes op de monitor ook niet goed ? Nou, waarover zeuren we dan ? 10/10 bestaat niet...het kan altijd beter...

Marc

" Waar een wil is, is een weg ! Zelfs als de weg weg is ! " ;-)

Edited by - marc on 07 March 2002 02:10:20

Edited by - marc on 07 March 2002 02:10:37
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Als we fantastische computer related uitspraken gaan quoten, dan ken ik er nog één uit 1943

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM

Comment

Hallo,
        Met een G1, een groothoek Canon en B300 is het leuk digitaal werken. Het is wel dromen van een SLR, vlugger, nog scherper.. welke keuze dan D100 Nikon of D60? Op dprview Niko SLR en Canon SLR zijn er aardig wat aan het tilt slagen met de komst van deze nieuwe toestellen. Ik ga toch even afwachten, de lenzen bekijken, budget enz..
        Een stabilizatielens stabilizeert zeker het beeld, maar niet mijn huwelijk (€€€€€€€).
        Dank voor alle info hier!!
        Ps een werkfoto: een dirigent en een pianist...
        Groet
        Miel

Miel

Comment

Och, al dat ge**** over analoge fotografie, wees nu eerlijk, met een goed digitaal toestel, in de juiste handen heb je toch goede resultaten, prachtige vergrotingen en soepel werkwijze. En hoeveel van die analoge opnamen zijn trouwens van die zogenaamde superkwaliteit?? Ik vergelijk met 35mm niet met middenformaat hé.
          Ik schat dat veel van die analoge fotografen, als ze spreken van 20 jaar, zelfs niet meer aan digitaal toekomen, )
          Laat ons maar lekker doordoen met onze pixels, zeker als je weet , dat voor een grote groep mensen eigenlijk 2-3mpixels al ruim genoeg is.
          Ik heb hier zelf nog een 6*6 liggen, maar dat heb ik al jaren niet meer gebruikt, ik beschouw dat als passé. ook al is digitaal nog niet op die kwaliteit gekomen.

Comment

Rudy

Ik en mijn vrouw zijn reeds van in het jaar 74 met foto's analoog bezig en hebben er veel plezier aan beleefd, vanaf augustus verleden jaar zijn wij op digitaal over gestapt ondanks onze leeftijd willen wij met de evolutie op fotografisch gebied nog altijd met de tijd mee zijn.En wij moeten u zeggen wij er nog geen minuut spijt van hebben gehad dat wij die stap hebben gezet.
            Met onze digitale D7 hebben wij al mooie prints kunnen maken en zijn wij zeer tevreden met de mogelijkheden van het digitaal fotograferen.
            Erik en Trees

Och, al dat ge**** over analoge fotografie, wees nu eerlijk, met een goed digitaal toestel, in de juiste handen heb je toch goede resultaten, prachtige vergrotingen en soepel werkwijze. En hoeveel van die analoge opnamen zijn trouwens van die zogenaamde superkwaliteit?? Ik vergelijk met 35mm niet met middenformaat hé.
            Ik schat dat veel van die analoge fotografen, als ze spreken van 20 jaar, zelfs niet meer aan digitaal toekomen, )
            Laat ons maar lekker doordoen met onze pixels, zeker als je weet , dat voor een grote groep mensen eigenlijk 2-3mpixels al ruim genoeg is.
            Ik heb hier zelf nog een 6*6 liggen, maar dat heb ik al jaren niet meer gebruikt, ik beschouw dat als passé. ook al is digitaal nog niet op die kwaliteit gekomen.

Comment

How, jongens...ook ik trek digitaal hoor !
              Ik beweer alleen dat je digitaal en analoog echt moeilijk met elkaar kan vergelijken...Rudy en Erik D.. Of ontwikkelden jullie vroeger ook zelf jullie KLEURENfotos? Want dat is wat we doen he jongens : mooie foto's maken en dan de mankementen wegwerken in bv.photoshop. Of als wij spreken van witbalans, hebben ze het in analoge fotografie over onderbelichten en overbelichten...
              probeer maar eens een zwartwit-foto te maken met je digitaal toestel....GEEN grijswaarden he ! Ik wens je veel succes....

Stef

Comment

Yep, alles doorlopen, ook zelf ontwikkelen (durst-toestanden en zo) en eigenlijk wel blij dat het nu allemala zo eenvoudig gaat.

Rudy

How, jongens...ook ik trek digitaal hoor !
                Ik beweer alleen dat je digitaal en analoog echt moeilijk met elkaar kan vergelijken...Rudy en Erik D.. Of ontwikkelden jullie vroeger ook zelf jullie KLEURENfotos? Want dat is wat we doen he jongens : mooie foto's maken en dan de mankementen wegwerken in bv.photoshop. Of als wij spreken van witbalans, hebben ze het in analoge fotografie over onderbelichten en overbelichten...
                probeer maar eens een zwartwit-foto te maken met je digitaal toestel....GEEN grijswaarden he ! Ik wens je veel succes....

Stef

Comment

eenvoudiger misschien wel...maar ik denk dat je nu meer tijd doorbrengt met fotografie en aanverwante bezigheden dan voordien he ! In alle geval ben je iemand die goed onderlegt is wat betreft fotografie....post maar eens wat van je werken....maar ik durf er geld op te zetten dat jouw vroegere foto's minstens even goed waren !

Stef

Comment

Working...
                  X