Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zouden jullie doen???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat zouden jullie doen???

Over het merk camera spreek ik me niet uit, maar je lenskeuze vind ik iets minder evident.
    Als je een Canon body koop zou ik voor wildlife toch zeker,in de eerste plaats naar de 400mm F5.6, ipv naar een 300 met converter. Die 400mm is zichzelf meer dan bewezen.
    In dien je Nikon koopt is de keuze moeilijker, en kom je haast vanzelf bij de Sigmatoplenzen terecht gaande van de 120-300 F2.8 naar de 300 2.8 of eventueel de 500 4.5.
    De meest economische lijkt me dus een 30D met een 400mm F4.5.
    Eventueel eens naar een Sony body uitzien, er zijn zeer degelijke en relatief betaalbare lenzen met minoltavatting voor wildlife, en mss kan je je oude lenzen dan verder gebruiken.
    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
      Over het merk camera spreek ik me niet uit, maar je lenskeuze vind ik iets minder evident.
      Als je een Canon body koop zou ik voor wildlife toch zeker,in de eerste plaats naar de 400mm F5.6, ipv naar een 300 met converter. Die 400mm is zichzelf meer dan bewezen.
      In dien je Nikon koopt is de keuze moeilijker, en kom je haast vanzelf bij de Sigmatoplenzen terecht gaande van de 120-300 F2.8 naar de 300 2.8 of eventueel de 500 4.5.
      De meest economische lijkt me dus een 30D met een 400mm F4.5.
      Eventueel eens naar een Sony body uitzien, er zijn zeer degelijke en relatief betaalbare lenzen met minoltavatting voor wildlife, en mss kan je je oude lenzen dan verder gebruiken.
      Inderdaad maar je vergeet één ding de IS, en dit is net wat de Canon 300 aantrekkelijk maakt.

Indien de Canon niet goedkoper zou zijn en de 300 geen IS had zou ik het ook moeilijk hebben met deze keuze, maar nu lijkt het me toch vrij simpel.
      HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
        Inderdaad maar je vergeet één ding de IS, en dit is net wat de Canon 300 aantrekkelijk maakt.

Indien de Canon niet goedkoper zou zijn en de 300 geen IS had zou ik het ook moeilijk hebben met deze keuze, maar nu lijkt het me toch vrij simpel.
        Dat is een persoonlijke overweging, die IS, ik persoonlijk vind een goed statief belangrijker dan een gestabiliseerde lens.
        Die 400 5.6 is relatief licht en klein, uit de hand schieten is in mijn ogen niet echt een probleem, ik vind vooral de scherpte en de kwaliteit van de foto's die ik van die 400 al gezien heb van een zeer hoog niveau.
        fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
          Maar 500€ is niet niks, en dit geld kan je anders besteden natuurlijk. En ik vind dat Kevlar wel een punt heeft : beeldstabilisatie.
          De beeldstabilisatie krijg je er zelfs sowieso bij tov de nikon combinatie, de 500€ kan dienen voor een extra lens.

Comment

Het is een beetje off-topic, maar ik vind de 300 F4 interessanter dan de 400 F5.6, ook omdat deze veel korter kan scherpstellen. Deze kan al op 1,5 m scherpstellen (de 400 heeft 3,5m nodig), met een tussenring reduceer je dit nog. Met deze lens kan je dus ook foto's nemen van bvb. bloemen, libellen, ...
            Dus de reden dat ik voor de 300 F4 heb gekozen is t.o.v. de 400 F5.6
            - Ik heb een vlijmscherpe 300 mm met IS
            - Met TC 1.4 : heb ik een zeer goede 420 mm met IS
            - Met een tussenring : heb ik een zeer mooie close-up lens met IS.

Als je een lens zoekt exclusief voor op grotere afstand te fotograferen (vogels, herten, ...), heeft de 400 F5.6 zeker voordelen.
            Die zal op 400 scherper zijn, en sneller focussen.
            Maar ik vond de 300 F4 gewoon veelzijdiger. Als ik een dag ga stappen in de natuur (dikwijls >20 km) neem ik geen statief mee, want dan heb ik meestal al genoeg gewicht bij. En als je dan een bloem of insect wil fotograferen, moet je soms ook al eens in minder comfortabele houdingen gaan zitten, en dan kan IS zorgen voor die net iets scherpere foto.
            Samengevat : ik vind dit een schitterende lens voor op stap te gaan, en die onmiddellijk beschikbaar is. Je hebt nu eenmaal niet altijd tijd om eerst een statief op te zetten.

Maar zoals reeds vermeld, het hangt er dus van af waarvoor je de lens wilt gebruiken of wat uw soort fotografie is.
            En er zijn nu éénmaal mensen die zelfs een Bigma of 300 F2.8 perfect kunnen stilhouden (en dit zelfs al bewezen hebben)... . Ik vrees dat ik niet tot deze categorie behoor, jammer genoeg.
            Last edited by stapperke; 7 augustus 2007, 12:47.
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Working...
            X