Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor en nadelen sony alpha

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voor en nadelen sony alpha

Raad je aan eens volgend forum eens te raadplegen http://www.dyxum.com/index.asp
    Hier vind je zowel de voor als nadelen, van dit toestel in het Sony usersforum alsook gebruikers test voor een +/-300 tal lenzen + voorbeelden.

Bevat ook linken naar een 10-tal reviews zowel van lenzen als camera. Een hele hoop foto's en zelfs RAW-files die je kunt analyseren.

In't kort
    Sterkte A-100 is vooral buiten de aantrekkelijke prijs voor zulk een toestel
    image stabilisation in body
    zeer goede beelden recht uit de camera (JPEG)
    heel scherpe beelden
    mogelijkheid dynamische range mode aan te passen (verwerking in hardware)
    veel gebruiksmogelijkheden
    toegang tot Carl Zeiss top lenzen met AF (ZA 85 en ZA 135 )
    7 tal nieuwe lenzen op het schap waaronder ook Zeiss lenzen

Nadeel iets meer ruis op hoge ISO maar volgens gebruikers zeer eenvoudig te verwijderen met behoud van kwalitatieve beelden.
    Weinig lenzen met ingebouwde AF-motor, maar de optische kwaliteit van Minolta lenzen is fenomenaal.

Een mooie combinatie is de Alpha 100 met CZ 16-80 lens. Een goede mid-class all-round lens welke zeer scherpe beelden levert.

Kijk ook hier eens voor algemene info:

Sony heeft officieel twee nieuwe toestellen aangekondigd eentje voor dit jaar en een ander voor begin volgend jaar. Dit zijn geen opvolgers van de A-100 maar nieuwe modellen. Opvolger A-100 zal naar alle waarschijnlijkheid niet voor volgend jaar komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
      Is dat niet een beetje wishfull thinking? Het maakt snellere sluitertijden mogelijk maar het verbetert niet de kwaliteit van je lens. Dus een goedkope lens blijft goedkoop. Je kan idd een 2e hands oppikken maar op voorwaarde dat het een toplens is kwa optische kwaliteit. Slijtage en zo niet in acht genomen, een oude toplens is nog steeds populair en gaat misschien wel meer kosten dan een nieuwe gemaakt voor DSLR. En of ie dan zomaar zonder compromis beter gaat presteren is ook een vraag.

Het is leuk dat je Minolta-glas nog bruikbaar is maar is dit een gag of echt een sluitend verkoopsargument. Dat is bij Nikon en Canon niet anders, toch zie je dat de meeste slechts een periode overbruggen met hun oude lenzen omdat je de camera niet altijd ten volle kan gebruiken. Dus een tweede vraag : is dat een echte reden of verwaarloosbaar? Voor wie de toplenzen van KM heeft wel, voor wie ze niet heeft, geef eens een paar vb van toplenzen voor de A100 die beter en goedkoper zijn dan de kitlenzen.
      Mijn Sigma 50-500, Minolta 400/4.5G+1.4TC, Minolta 85/1.4GD, Tamron 18-250, KM 28-75/2.8D, Minolta 17-35G, Minolta 100-300D, enz... zijn allemaal gestabiliseerd. Dit heeft niets met wishful thinking te maken...

En ja deze lenzen werken perfect samen met de Sony a100. Met meer mp/full frame zou er uit deze lenzen zelfs nog meer te halen zijn dan wat de a100 nu al doet.

Er is ook geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt mijn Minolta 85/1.4GD te vervangen door die nieuwe CZ85/1.4 voor Sony. De nieuwe CZ is topglas, en dat is de Minolta evenzeer. Er zijn een paar andere klemtonen gelegd die eigen zijn aan het produktiehuis: iets andere kleur, iets ander bokeh, ... dus anders, maar niet beter of minder goed.
      Wie zo'n 85mm wil, kan dus beter de Minolta tweedehands kopen. Anders is er al meteen 20% van de waarde verdwenen zogauw men met de nieuwe CZ de winkel buiten gaat.

Als je natuurlijk verwacht al deze lenzen te vinden tegen kitlensprijs, dan zal je wel van een kale reis thuiskomen.
      Maar ook bij andere merken betaal je meestal meer dan een kitlensprijs als je het betere glas wil hé.
      En zoals Rudy al zei, er zijn inderdaad wel enkele Minolta-lenzen die zonder probleem in de plaats van een kitlens gebruikt kunnen worden, zonder noemenswaardige meerkost, maar met wel een heel wat betere kwaliteit.

En wat mij betreft, zijn heel wat Minolta-lenzen absoluut niet moeilijk te vinden. Zoals altijd als je een goeie tweedehands wil tegen een redelijke prijs: wat geduld hebben, even uitkijken en op het juiste moment er eentje op de kop tikken. Wil je alles nu meteen; tja, dan betaal je daarvoor zeker hé, zoals met alles het geval is.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
        Misschien kan iemand bevestigen of ontkennen a/d hand van testen en vergelijken maar de beeldstabilisatie in-body zou maar effectief werken tot omtrend 135mm en dus niet bij long focal distance zoals >200 waar het eigenlijk het meest nodig is.
        Aangezien ik niet wil cross-posten kan je hier een foto vinden op 300mm.
        Genomen op een Bretoense klif, met behoorlijk wat wind en zonder statief.
        Ik heb nu wel een behoorlijk vaste hand, maar de beeldstabilisatie zit er zeker wel voor iets tussen.

(als je gaat kijken geef dan meteen ook even een beoordeling)

Dat de autofocus traag is zoals hierboven vermeld, klopt voor een stuk maar je moet dit zeker niet gaan dramatiseren.
        Volgende foto heb ik om begrijpelijke reden (kadrage ) nergens gepost en hoort eigenlijk in de prullenbak. Genomen op 280mm in zelfde omstandigheden. Gezien de wind, ontbreken van statief en de beweging van het onderwerp vind ik dat het een nog behoorlijk scherpe foto is...
        Toch?

Voor de rest héél tevreden over mijn Alpha
        When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

Comment

met welke lens is die foto gemaakt??
          75-300 van sony?

Comment

Sorry,

Dat ben ik inderdaad vergeten te vermelden.
            De beelden zijn gemaakt met een Sigma 70-300

Grtz,
            Aster

Comment

Ik heb er maar 2 dagen intens mee kunnen werken!
              Niets dan lof enkel de spiegel is (te) luidruchtig vind ik!!
              Loved the DRO

Dagzz

*added*
              Deze scherpe en kleurvaste samples bevestigen dat zo'n beetje
              Last edited by Dagzz; 12 augustus 2007, 13:25.
              I Love Leica

Comment

kan ik alleen maar beamen dat de 'afrdukklik' wijds en zijds te horen is...soms vervelend als je in 'huizen der stilte' wil afdrukken. Verschiet telkens zelf
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

Comment

Als je zulke bagatellen opnoemt weet je volgens mij geen andere nadelen aan te halen. Ik zie dat dan ook als positief.
                  David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                    kan ik alleen maar beamen dat de 'afrdukklik' wijds en zijds te horen is...soms vervelend als je in 'huizen der stilte' wil afdrukken. Verschiet telkens zelf
                    Waarom denk je dat die meeuw op de foto is gaan vliegen
                    Neen, just kidding... het maakt inderdaad een beetje lawaai maar ook dat heeft zijn charme!

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                    Als je zulke bagatellen opnoemt weet je volgens mij geen andere nadelen aan te halen. Ik zie dat dan ook als positief.
                    Zo is het...
                    In alle eerlijkheid. Heb het toestel nu een dikke maand en ik heb nog geen enkel nadeel ondervonden dat het vermelden waard is!
                    Dus voor mij -zoals gezegd- een dikke

Comment

Nadelen voor mij in volgorde van belangrijkheid:

* Ruis bij hogere iso's (wie tips heeft voor noise reduction, doe maar ik heb al neat image, maar ben niet helemaal tevreden ermee)
                      * Bij uit- en terug aanzetten wordt bij priority setting telkens automatisch AF priority ingesteld ipv release (een detail, maar irritant, aangezien alle andere settings behouden blijven zelfs na uit- en aanschakelen)
                      * Beetje luid

Verder
                      Mijn foto's en fractals
                      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                        (wie tips heeft voor noise reduction, doe maar ik heb al neat image, maar ben niet helemaal tevreden ermee)

Verder
                        Removes
                        Adds
                        Samples
                        Matches
                        Automatches.
                        ...Grain

voor mij de einge zinvolle

agzz
                        I Love Leica

Comment

Working...