Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC-F717 via PC/Laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony DSC-F717 via PC/Laptop

    Hallo,
    Ik beschik over twee goede, heel goede digitale camera's. Een Epson en een Sony. Beiden hebben hun voor- maar eveneens hun nadelen. Nu hierover wil ik het niet hebben.
    Bij gebruik van het Epson-toestel zijn er wel een aantal uiterst handige dingen. Een ervan is dat er een een shooting-sessie kan worden aangemaakt, zodat het toestel om de X-seconden/minuten een foto neemt. Dit is zeer, zeer handig wanneer je bijvoorbeeld de ontwikkeling en opengaan van een bloemknop tot bloem wil fotograferen.
    Kan dit ook op een Sony DSC-F717. Ik heb het in ieder geval NIET gevonden. Ik vermoed dat dit perfect moet kunnen. Een digitale camera is immers een leuk stuk software en voor zover ik als software-ontwikkelaar weet, wordt, inderdaad, software ontwikkeld en niet zomaar uit de lucht gevangen.
    Eveneens heel nuttig en eigenlijk perfect programeerbaar indien niet voor handen, is het fiet dat met de Epson, er software aanwezig is, waarbij je via een kabeltje (USB) rechtstreeks het fototeostel kan bedienen vanop je PC/Laptop. Met andere woorden, je kan zomen, macro in- en uit zetten, belichting aanpassen, diafragma regelen. Met andere woorden, je PC wordt het toestel. Je zien alles knap op het scherm en je gebruikt de lens en de licht-chip om de gegevens te kapteren.
    Weet iemand, of kent iemand een dergelijke toepassing voor op de Sony ? t'is kwestie dat ik als cactusverzamelaar, niet graag een hele nacht door tussen het stekelig gedoe hang, zit, lig, vooral veel vloek, kou leid, om tot een reeks van opnames te komen.
    Alvast een hartelijke dank voor de gegeven aandacht.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Hoi Wim,

    Voor zover ik weet is wat jij wil doen met de 717 niet mogelijk (heb zelf een 707 maar ze bijna identiek wat dat betreft) Zodra je de usb kabel aan de camera hangt is de camera eigenlijk niet veel meer dan een verijdelde card reader.

    En opnames maken met tussenpose van een minuut kan volgens mijn bescheiden mening ook niet, wat dat betreft zou ik het bij de epson houden dan, en de sony ergens anders voor gebruiken.

    Ik hoop dat dit je iets geholpen heeft.

    Groeten
    Leo

    Comment


    • #3
      Inderdaad, behalve camera's met het Digita OS heb ik nog nooit gehoord van derden die firmware voor een digitale camera maakten.

      Het schrijven van firmware voor een camera lijkt me zeer moeilijk aangezien er vrijwel gteen ondersteuning voor is te vinden, de broncode niet beschikbaar is en het dan nog veel te veel tijd zou kosten om voor een specifieke camera deze software te schijven, als het mis gaat is de camera waarschijnlijk niet meer te redden, en zal de garantie ook zijn vervallen.

      Sony staat niet echt bekend om graag derden toegang te geven tot hun techniek, of algemeen geaccepteerde standaarden zelf te gebruiken. Kijk maar eens naar Memory sticks en Info-Lithium batterijen, Sony wil geen Compact Flash of AA batterijen gebruiken omdat ze zelf veel winst willen maken door consumenten hun eigen producten op te dringen.
      <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

      Comment


      • #4
        Hallo Wim,
        Zonder aan de Sony iets extra's aan te hangen is het m.i. niet mogelijk.
        Ik heb een remote kontrole voor de Sony 717 daar zit dat ook niet in, wel zomen. Vermits je er een remote kan aanhangen, kan je er ook een schakelklokje op aansluiten maar of er dit is weet ik niet.
        Maar het moet op die manier wel mogelijk zijn.
        Enne, stoken hé in die cactusserre, zoniet heb jij het dan niet alleen koud maar ook de cactussen
        Een koningin van de nacht staan ?

        Comment


        • #5
          Ik heb een koningin van de nacht (denk en hoop ik toch), doch die staat niet in de serre, die ligt zalig op een andere plek.
          Ik denk echter aan een setiechinopis mirabilis die ook van die gekke kuren heeft, dat het bloempje op een dag tot 3 cm kan groeien om dan tegen goed 12 's nachts in volle glorie (waar haal ik het uit) te pronken.
          Toch een dank aan iedereen voor de reactie. Ja, ik was zoeits verwachtende, doch bij Sony, zou er toch ook eens een belletje kunnen, moeten rinkelen om op heel eenvoudige wijze, een enorme functionaliteit toe te voegen aan de firm-software. Epson is daar wel in geslaagd, en verdorie, das een handig ding. Ik denk bv aan natuurfotografen die zo een nest van vogels of een groep insekten prachtig kunnen observeren en fotograferen omdat je er niet bij hoeft te staan en toch ziet wat je schiet, euh, kiekt, allee fotografeert.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment

          Working...
          X