Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Originally posted by sased
Zal straks thuis de link effe posten.
Prijs ligt op 80 EUR voor een 256MB kaartje.
Met alle respect maar bij PIN vergeet je toch dat de vervoerskosten ook nog een rol spelen alsmede de Btw bij invoer. Alsdan worden de kaarten wel iets duurder bij powerinnumbers.com.au. Beter is het om de kaarten te bestellen bij www.intergeheugen.com. Transcend CF 256Mb 30x voor euro 76. Bijkomend voordeel is dat levering vanuit NL plaatsvindt (tijdwinst, btw). Ander alternatief is www.provantage.com. Die bieden 1Gb aan (in een bundel van 2x512 van het merk SimpleTech voor de prijs van circa $184. Daar komt dan nog wel $40 vervoerskosten en voor NL 19% btw over heen, maar dan heb je omgerekend voor 250 euro 1Gb. Hoe de kaarten kwalitatief zijn weet ik niet. Op wwww.dpreview.com komen de type II kaarten goed uit de bus voor wat betreft schrijfsnelheid. Het aanbod betreft een type I kaart. Elders in dit forum heb ik gebruikers gevraagd naar ervaringen, maar tot zover nog geen reactie ontvangen.
[/quote]
Hier de link zoals gezegd: http://www.powerinnumbers.com.au/
De vervoerskosten komen er inderdaad bij, maar die zijn te verwaarlozen als je met een paar vrienden afspreekt om samen van die CF'jes te bestellen. Invoer betaal je niet als je alleen CF koopt omdat die worden verstuurd als "documents". Koop je er een adapter of cradreader bij dan ben je natuurlijk wel de klos. Hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
http://www.interngeheugen.com is uiteraard een goed alternatief. Wel effe via mail regelen en vooruitbetalen dan. Verder ook prima service daar !
Heb gisteren Toshiba CF Xtra speed 512MB kaart besteld by Memory Perfect in Keerbergen.
(5jaar garantie)
Vandaag geleverd met Taxipost voor 195 Euro (incl. BTW en verzending)
Website :www.memoryperfect.com
Met Dane-Elec cf-kaartjes problemen verzekerd? Dat is de eerste keer dat ik dat lees ...
Wél kan ik me nog goed herinneren dat één van onze 'medeforumleden' eens een explicatie gaf over het aantal werkelijk verschillende kaartjes. Dàt was pas goede informatie die ook nog eens te verifieren was. Er zijn maar een paar fabrikanten en heel véél meer merken met behoorlijk grote prijs verschillen die niemand kan verklaren bij dezelfde prestaties ...
Jammer genoeg gaat dit soort informatie op een forum snel verloren.
Groetjes,
Willem
Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4 http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.
Die shop kennen we, dat zijn dus Dane-Elec kaarten problemen verzekerd.
In Belgie een interessante site gevonden 69,-- Euro voor een Toshiba XtraGreen dat zijn die groene 256 MB F kaarten www.sdcard.be
[/quote]
Otto, begrijp ik je goed? Komen de Dane-Elec CF kaarten van Simple Tech, dan wel omgekeerd? Los daarvan, Ik hoor voldoende goede ervaringen met Dane-elec.
De vervoerskosten komen er inderdaad bij, maar die zijn te verwaarlozen als je met een paar vrienden afspreekt om samen van die CF'jes te bestellen. Invoer betaal je niet als je alleen CF koopt omdat die worden verstuurd als "documents". Koop je er een adapter of cradreader bij dan ben je natuurlijk wel de klos. Hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
http://www.interngeheugen.com is uiteraard een goed alternatief. Wel effe via mail regelen en vooruitbetalen dan. Verder ook prima service daar !
[/quote]
Er bestaat kennelijk wat verwarring. Ik heb het niet over invoerrechten (lees: douanerechten), maar over de btw die berekent wordt zodra je een CF invoert. Overigens heb ik eens van horen zeggen dat je geluk kunt hebben en het pakket ongezien door de doaune komt. Of dit echt zo is, dan wel behoort tot de broodje-aap-categorie, weet ik niet.
Die BTW daar ontsnap je dus ook aan hè als ze het versturen als documents. Je betaalt buiten de verzendingskosten dus niks extra als je enkel CF besteld.
Maar je hebt gelijk, er zijn genoeg Nederlandse shops die goede CF kaarten leveren aan correcte prijzen.
Die shop kennen we, dat zijn dus Dane-Elec kaarten problemen verzekerd.
In Belgie een interessante site gevonden 69,-- Euro voor een Toshiba XtraGreen dat zijn die groene 256 MB F kaarten www.sdcard.be
Otto, begrijp ik je goed? Komen de Dane-Elec CF kaarten van Simple Tech, dan wel omgekeerd? Los daarvan, Ik hoor voldoende goede ervaringen met Dane-elec.
[/quote]
Er zijn twee belangrijke fabrikanten van Flash namelijk Toshiba en Samsung. De Flash van deze fabrikanten zit in alle CF kaarten. Waar het op aankomt is de Controller en de gebruikte capaciteit van de Flash. Om te besparen kun je Flash met kleinere capaciteiten gaan gebruiken en deze gemakshalve op elkaar lijmen. Zo kun je een 256 MB gaan bouwen voor een goedkopere prijs. De gebruiker zit dan later met de problemen. Kijk maar eens in volgende topic:
CF-kaart fout + Corrupte Data (Dana-Elec Canon G3)
http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=17501
Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen
Je felle negative uitlatingen over alles wat niet Toshiba is, lijken mij gebaseerd op sporadische maar zeker vervelende voorvallen met andere 'merken' en een onmiskenbaar stuk eigen belang. Maar, ik kan het mis hebben.
Groetjes,
Willem
Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4 http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.
Julius, you´re as clear as you can be. Één ding nog, zend PIN alle CF´s automatisch als documents of moet je daar special om verzoeken.
Bij mij gebeurde dit automatisch. Het was een bestelling van 5 CF kaartjes btw. Had via GoT vernomen dat ze het als documents verstuurden, de praktijk gaf hen gelijk. Wel een mooie service van PIN vind ik.
Grotere stukken ontkomen jammer genoeg niet aan extra kosten. Kan je immers moeilijk als documents versturen.
Comment