Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste CF kaart en prijs?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste CF kaart en prijs?

Wie kan me een merk aan bevelen voor een degelijke prijs en ev. winkel of online shop?
    Ik heb een Canon Ixus V2.
    Of wie heeft er eentje te koop voor een redelijke prijs?
    Ik zoek min een 256 mb

Bedankt,

@thlon

Zijn al wat onderwerpen over beschikbar lijkt mij ...

Ik zou kiezen voor een Ridata of een Transcend CF-kaartje en bestellen bij PIN Australië. Goede en snelle service.

Comment

Originally posted by JuliusXL

Ik zou kiezen voor een Ridata of een Transcend CF-kaartje en bestellen bij PIN Australië. Goede en snelle service.

En hebt u daar misschien een site van?
      Sorry, ik ben hier nieuw, ik eens rond gekeken, maar het is nogal veel in 1 keer.

Comment

Originally posted by @thlon
        Wie kan me een merk aan bevelen voor een degelijke prijs en ev. winkel of online shop?
        Ik heb een Canon Ixus V2.
        Of wie heeft er eentje te koop voor een redelijke prijs?
        Ik zoek min een 256 mb

Bedankt,

@thlon
        Koop gewoon in Belgie een Toshiba kaart, zijn de betrouwbaarste kaarten in de markt. De standaard CF kaart heeft sparepartnummer THNCF256MBA (Taiwan) of THNCF256MMA (Taiwan). Wordt onderandere geleverd onder als merknamen Kingston, Delkin en Toshiba.

De supersnelle Toshiba XtraSpeed kaarten hebben sparepartnummer THNCF256MBA (Japan).

Laat je niets wijs maken over 30x of 50x Speed dat is allemaal nonsens. Bij Transcend wil 30x zeggen dat ze een snelheid hebben van 30x 150 kb is 4,5 MB per seconde. Volgens deze berekening hebben de standaard Toshiba en de supersnelle Toshiba beide 43,3x. Helaas voor Transcend en vele andere merken is de langzamere Toshiba bij gebruik in een Canon Ixus 400, Minolta 7i, Nikon 5700 sneller dan de zgn Transcend 30x.

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Met alle respect voor je mening en nering, Otto, maar ik hoor niets over een prijs van je ...

Groetjes,
          Willem
          Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
          http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

Comment

Originally posted by Willem
            Met alle respect voor je mening en nering, Otto, maar ik hoor niets over een prijs van je ...

Groetjes,
            Willem

Een 512 MB Toshiba kaart Sparepart THNCF512MMA heeft u al voor 129,- Euro in huis.
            Een 512 MB XtraSpeed kost gemiddeld rond de 190 - 220 Euro

Comment

Originally posted by @thlon
              Originally posted by JuliusXL

En hebt u daar misschien een site van?
              Sorry, ik ben hier nieuw, ik eens rond gekeken, maar het is nogal veel in 1 keer.
              Zal straks thuis de link effe posten.
              Prijs ligt op 80 EUR voor een 256MB kaartje.

Comment

Zal straks thuis de link effe posten.
                Prijs ligt op 80 EUR voor een 256MB kaartje.

[/quote]

Met alle respect maar bij PIN vergeet je toch dat de vervoerskosten ook nog een rol spelen alsmede de Btw bij invoer. Alsdan worden de kaarten wel iets duurder bij powerinnumbers.com.au. Beter is het om de kaarten te bestellen bij www.intergeheugen.com. Transcend CF 256Mb 30x voor euro 76. Bijkomend voordeel is dat levering vanuit NL plaatsvindt (tijdwinst, btw). Ander alternatief is www.provantage.com. Die bieden 1Gb aan (in een bundel van 2x512 van het merk SimpleTech voor de prijs van circa $184. Daar komt dan nog wel $40 vervoerskosten en voor NL 19% btw over heen, maar dan heb je omgerekend voor 250 euro 1Gb. Hoe de kaarten kwalitatief zijn weet ik niet. Op wwww.dpreview.com komen de type II kaarten goed uit de bus voor wat betreft schrijfsnelheid. Het aanbod betreft een type I kaart. Elders in dit forum heb ik gebruikers gevraagd naar ervaringen, maar tot zover nog geen reactie ontvangen.
                Nikon CP 5700 / 2 x Apacer 256 Mb / blijf oefenen.

Comment

ok, allen al bedankt voor de replies.
                  Ik heb er hier op www.powerinnumbers.com.au gevonden.
                  Maar dat is zo 30x volgens mij en de prijs een goeie 217 euro voor een 1 gig

Comment

[/quote]

Met alle respect maar bij PIN vergeet je toch dat de vervoerskosten ook nog een rol spelen alsmede de Btw bij invoer. Alsdan worden de kaarten wel iets duurder bij powerinnumbers.com.au. Beter is het om de kaarten te bestellen bij www.intergeheugen.com. Transcend CF 256Mb 30x voor euro 76. Bijkomend voordeel is dat levering vanuit NL plaatsvindt (tijdwinst, btw). Ander alternatief is www.provantage.com. Die bieden 1Gb aan (in een bundel van 2x512 van het merk SimpleTech voor de prijs van circa $184. Daar komt dan nog wel $40 vervoerskosten en voor NL 19% btw over heen, maar dan heb je omgerekend voor 250 euro 1Gb. Hoe de kaarten kwalitatief zijn weet ik niet. Op wwww.dpreview.com komen de type II kaarten goed uit de bus voor wat betreft schrijfsnelheid. Het aanbod betreft een type I kaart. Elders in dit forum heb ik gebruikers gevraagd naar ervaringen, maar tot zover nog geen reactie ontvangen.
                    [/quote]

U link van intergeheugen werkt niet.

Comment

[
                      [/quote]

Sorry tikfoutje. Moet zijn www.interngeheugen.com

Comment

[
                        [/quote]

Comment

Originally posted by sased
                          [
                          [/quote]

Die shop kennen we, dat zijn dus Dane-Elec kaarten problemen verzekerd.
                          In Belgie een interessante site gevonden 69,-- Euro voor een Toshiba XtraGreen dat zijn die groene 256 MB F kaarten www.sdcard.be

Comment

En wat denken jullie van deze verkoper op ebay
                            http://www.stores.ebay.co.uk/memoryperfectltd/plistings/list/all/dept0/page2.html , iemand al ervaringen mee, en zit deze goed met prijzen.
                            En zo ja, welke raden jullie mij aan, want hij heeft er verschillende.

Nog eens merci

Comment

Is dezelfde als www.geheugenkaart.nl

Daar kosten die kaartjes ook ietske minder.
                              Maar om even om de topic in te gaan, er is geen enkele goedkoper dan PIN op dit moment. Als je trouwens enkel geheugen bestelt bij hen, dan betaal je geen invoerrechten oid. Dit is enkel wanneer je een X-drive of een ander apparaat bestelt.

Comment

Working...
                              X