Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 400d

    Oorspronkelijk geplaatst door cyber Bekijk bericht
    dus de 400D is een leuk toestel,maar kwaliteit gezien laat die nog veel dingen achter wegen.
    foto kwaliteit,handigheid en wat je er voor moet betalen.
    Nee, klopt niet, de kwailiteit is wel degelijk aanwezig in dit toestel, overzichtelijke menu's, een goeie LCD en zoeker, een groot gamma lenzen in alle prijsklasses, kortom...je kan niet missen.
    Beter dan een andere DSLR ? Nee, die zijn tegenwoordig allemaal op een zeer hoog niveau.
    Waarom dan Canon kiezen tegenover een ander merk? Daar kan geen zinnig mens een antwoord op geven, tenzij je al materiaal (lenzen bvb) hebt van dat merk.
    Leuk toestel? Correctie, superleuk, ik amuseer er me kostelijk mee behalve op een vrijdag de dertiende (want toen viel mijn 50mm uit mijn pollekes).

    Comment


    • #47
      Re: 400d

      Ik heb intussen al meer dan 4000 clicks op mijn 400D staan en ik ben er ook héél tevreden over. Indien je dit toestel overweegt : ga ervoor en je zal niet teleurgesteld zijn ! Maar zoals er velen hier al aanhaalden, bespaar inderdaad niet op de lenzen, dat is een veelgemaakte beginnersfout ...
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

      Comment


      • #48
        Re: 400d

        ik ging van uit wat er op de site over de 400D beschreven is.

        daarom reageerde ik ook een beetje zo van ja wat moet ik nu.de een roep hele goede camara en de ander roept weer nee leuk om mee te beginnen,maar er zijn hier en daar wat dingen mis mee en koop een andere type.

        omdat ik een beginner ben ga ik toch voor de 400D

        Comment


        • #49
          Re: 400d

          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          dat vind ik ook zever in pakskes hoor!

          als je nu eens fatsoenlijke argumenten had om aan te tonen dat de 400D geen goede camera is prijs/kwaliteit dan zou ik nog denken.

          Ik ben ZEEEEER tevreden over mijn 400D en zijn kwaliteiten :
          + beeldkwaliteit
          + hoge ISO bruikbaar
          + massa lenzen te gebruiken
          + PRIJS
          + positie van de knoppen
          + het menu
          + alles op 1 groot LCD (vind ik super! )

          nog iets?

          Begin dan niet te zeveren dat hij te klein is want met een grip eronder is dat zo verholpen (tenzij je kolenschoppen van handen hebt)
          Ik heb grOOOOOte handen én een 350D. Dat gaat geweldig.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #50
            Re: 400d

            Ik heb normale handen en een 350D, en ook dat gaat geweldig goed
            Al bijna 83.000 kliks trouwens
            Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

            Comment


            • #51
              Re: 400d

              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Ik heb grOOOOOte handen én een 350D. Dat gaat geweldig.
              heb je toch een grip of niet?

              mijn handen zijn niet echt bijster groot maar ik vond de grip meer dan welkom... zuivere verbetering aan de camera. Geen enkel nadeel aan in mijn ogen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Scooterguy Bekijk bericht
              Ik heb normale handen en een 350D, en ook dat gaat geweldig goed
              Al bijna 83.000 kliks trouwens
              hoe weet jij eigenlijk dat je al bijna 83000 kliks hebt? ga je echt gewoon af op de bestandsnummering van je foto's?
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #52
                Re: 400d

                Kan je uit de EXIF halen.
                1 van die codes bevat het aantal clicks van de camera.
                Ik zal het nog eens opzoeken welke juist.

                Hans
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                Comment


                • #53
                  Re: 400d

                  Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                  heb je toch een grip of niet?

                  mijn handen zijn niet echt bijster groot maar ik vond de grip meer dan welkom... zuivere verbetering aan de camera. Geen enkel nadeel aan in mijn ogen.
                  Nee, zelfs geen grip. Nergens voor nodig.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #54
                    Re: 400d

                    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    Nee, zelfs geen grip. Nergens voor nodig.
                    heb je al eens een grip geprobeerd? (ik vermoed van wel maar vraag het toch maar)...

                    ik heb per definitie ook geen grip nodig met mijn handen maar heb er geen seconde spijt van dat hij eronder staat en ik raad hem ook aan iedereen aan.

                    in mijn ogen een van de nuttigste accessoires voor een DSLR...
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #55
                      Re: 400d

                      Ik begrijp de "problemen" over de kleine grip van de 350/400D eigenlijk ook niet goed. Ik heb volgens mij toch wel echt grote handen - of misschien zijn ze gewoon smal en lang - ik heb geen idee waar bij de anderen het probleem ligt.
                      Canon 350D
                      Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                      Comment


                      • #56
                        Re: 400d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
                        Ik begrijp de "problemen" over de kleine grip van de 350/400D eigenlijk ook niet goed. Ik heb volgens mij toch wel echt grote handen - of misschien zijn ze gewoon smal en lang - ik heb geen idee waar bij de anderen het probleem ligt.
                        die mensen hebben brede handen waardoor de pinkvinger (of soms zelfs de ringvinger) niet meer op de body past... je hebt hem dan maar met 2 vingers vast aan de kant van de ontspannerknop.
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #57
                          Re: 400d

                          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                          die mensen hebben brede handen waardoor de pinkvinger (of soms zelfs de ringvinger) niet meer op de body past... je hebt hem dan maar met 2 vingers vast aan de kant van de ontspannerknop.
                          Neen hoor, dit probleem is op te lossen met de batterijgrip. Waar ik problemen mee had is dat je je vingers nergens om kan slaan. Met krampen in de vingers tot gevolg om de body te kunnen vasthouden. Althans dit was het probleem bij mij. Nu heb ik een pentax ist ds, die niet hoger is, dus mijn pink kan er ook niet meer bij en dit stoort me niet (zo fel), want hier heb ik wel grip met men vingers.
                          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                          Comment


                          • #58
                            Re: 400d

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
                            Ik heb intussen al meer dan 4000 clicks op mijn 400D staan en ik ben er ook héél tevreden over. Indien je dit toestel overweegt : ga ervoor en je zal niet teleurgesteld zijn ! Maar zoals er velen hier al aanhaalden, bespaar inderdaad niet op de lenzen, dat is een veelgemaakte beginnersfout ...
                            Welke lens of lenzen voor algemeen gebruik beveel je dan aan binnen een aanvaardbaar budget, gesteld dat ik niet de standaard kitlens neem (omdat de meesten daar toch niet zo enthousiast over zijn)?

                            Comment


                            • #59
                              Re: 400d

                              Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk bericht
                              Welke lens of lenzen voor algemeen gebruik beveel je dan aan binnen een aanvaardbaar budget, gesteld dat ik niet de standaard kitlens neem (omdat de meesten daar toch niet zo enthousiast over zijn)?
                              ik ben zeer tevreden over de Sigma 18-50 2.8. Kost ongeveer 400 €. Als dat teveel is, kan je voor de Sigma 17-70 2.8-4.5 kiezen... die komt 330 € ongeveer en heb ik al goeie dingen van gehoord.
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment


                              • #60
                                Re: 400d

                                Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                                ik ben zeer tevreden over de Sigma 18-50 2.8. Kost ongeveer 400 €. Als dat teveel is, kan je voor de Sigma 17-70 2.8-4.5 kiezen... die komt 330 € ongeveer en heb ik al goeie dingen van gehoord.
                                Hmmm, 980€ voor de Canon 400D met Sigma 17-70/2.8-4.5. Dat valt nog mee.

                                De lenzen warbij je nog moet zoomen door met hand aan de lens te draaien, zijn dat de oudere modellen?
                                Ik heb laatst met een Nikon DSLR kunnen spelen waarbij de zoomknoppen op het toestel niet werkten maar je moest draaien aan de lens. Dat was zo slecht nog niet en lijkt me goedkoper en degelijker dan lezen met een electromotor.

                                Comment

                                Working...
                                X