Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze maken uit 400D, 30D, D200 en S5pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Keuze maken uit 400D, 30D, D200 en S5pro

Ik vind de suggesties qua lenzen erg ok (70-200 4L IS en dan nog iets voor het kortere bereik, de 17-85 efs is bijvoorbeeld). Onderschat de kracht van IS niet ....dat werkt echt. (heb sinds kort zo'n speelgoed en slaag erin om aan 1/20 nog scherpe foto's te maken)

Anderzijds vind ik macro geen must voor iemand die zijn toestel "on the road" meeneemt.

Persoonlijk zou ik nog een maand wachten en dan gaan de 30D's tweedehands aan scherpe prijzen te krijgen zijn als je de geruchten over de opvolger mag geloven....

Je moet het voor jezelf maar bekijken, maar ik vind de 400D gewoon "te" klein.

Groeten,
    Geert

Comment

Sind ik eergisteren voor het eerst op dit forum gemaild hebt moet ik lof uitspreken voor de vele goede en uitgebreide reacties.
      Bedankt bijvoorbaat voor al jullie moeite!!

Ben dit weekend al vele uren aan het internetten en info aan het verzamelen omtrent de suggesties welke jullie naar voren hebben gebracht.

Wat jullie bereikt hebben tot nu is dat ik me meer aan het focussen ben op het glaswerk.

Maar voordat ik alles duidelijk op een rijtje heb staan zullen er me nog wel enige uurtjes netsurfen voor de boeg staan.

Bedankt voor het aanbod om the S5pro te komen proberen maar ik woon op de Canarische Eilanden, dus dat is wat moeilijker.

Ik heb nog wel een vraagje over de lenzen welke zijn voorgesteld:
      Canon 17-55 2.8 IS heeft een vaste f waarde en daardoor een betere lichtsterkte tov van bijv een EF 18-55 f3,5-5,6 (wordt aangeboden in een pakket).
      Maar heeft deze vaste waarde ook negatieve effecten?

Bedankt Herman
      Canon EOS30D + EF-S 17-55mm F 2.8 IS USM + Speedlite 430EX

Comment

HTML-code:
        Ik heb nog wel een vraagje over de lenzen welke zijn voorgesteld:
        Canon 17-55 2.8 IS heeft een vaste f waarde en daardoor een betere lichtsterkte tov van bijv een EF 18-55 f3,5-5,6 (wordt aangeboden in een pakket).
        Maar heeft deze vaste waarde ook negatieve effecten?
        Herman, ik denk dat je je vergist. Een objectief zoals de Canon 17-55 2.8 IS heeft geen "vaste" F waarde van 2.8, maar begint bij F2.8 (en dat bij elke waarde tussen 17mm en 55mm) is dus lichtsterker dan wanneer je begint bij F3.5 (18mm) en oplopend tot F5.6 (bij 55mm)
        Mvg. Math

Comment

Zo een "vaste" f waarde heeft geen enkel nadeel. Behalve dat het de lenzen groter en zwaarder maakt.

De post van Digiart is niet verkeerd maar ik vind hem wel wat misleidend.
          We spreken namelijk wel van "vaste" F-waarde wanneer je de lens kan openen tot bijv. f2.8 op elke brandpuntafstand (hier dus van 17-55 mm). Je hebt dus f2.8 over heel je bereik. Andere lenzen beginnen soms ook op f2.8 op 17mm maar zitten op 20 mm al met maximaal f3.5 bij 30mm op f4 en vanaf 50 op f5.6.

Maar een lens met een vaste f-waarde van f2.8 kan je natuurlijk ook op f4, f8, f16 enz zetten.

Comment

Het wordt er allemaal niet makkelijker op voor de topicstarter zo. Laat ik een paar kernpunten noemen voor een gemakkelijkere keuze:

- De kwaliteit van de lenzen is vaak onderschat. Er zijn teveel mensen die rondlopen met een duur toestel en matige lenzen. Investeer dus liever in goede lenzen (die zeer waardevast zijn) dan in een dure body met lenzen die de body niet 'waardig' zijn. De body kan altijd later weer worden vervangen.

- Kies een merk bewust. Als je eenmaal kiest voor Canon kun je moeilijk switchen naar Nikon omdat je al snel een kostbare verzameling lenzen hebt die niet uitwisselbaar is (hoewel je die meestal voor 80-90% van de nieuwprijs kunt doorverkopen).

- Nikon en Canon hebben verreweg het grootste assortiment lenzen en andere accesoires. Dat heeft ook een positieve invloed op prijs en kwaliteit. Canon lenzen zijn trouwens nog iets talrijker dan Nikons en vaak iets gunstiger geprijsd. Andere merken moeten zich nog meer ontwikkelen, wat dat betreft leveren ze dus wat onzekerheid op.
            Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

Comment

Working...
            X