Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sticky subjects

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Hallo,

    Wat betreft die "sticky topics", da's dus al lang in orde ...
    No problem ... .
    Daar hoeft dus eigenlijk ook niemand meer op te reageren.
    Misverstanden zijn er om uitgeklaard te worden .

    En wat eventuele "ondersteuning" of "sponsoring" ed betreft, BD is een "structuur" aan het uitwerken die dat in de nabije toekomst mogelijk moet maken - maar steeds op onze voorwaarden en zonder dat het "democratische" karakter van de site aangetast kan worden.
    Klinkt ingewikkelder dan het is ...

    Jaja


    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #32
      Voor alle duidelijkheid : ik heb het NERGENS gehad over die foto's. Ik begin zo stilaan Pavlov-reflexen te merken. Van zodra mijn naam verschijnt, beginnen sommigen er al direct op te schieten zonder nog te kijken wat IK gezegd heb .
      @Henk: inderdaad, je hebt gelijk, dat stukje was eigenlijk bedoeld voor go2bonsai. Shame on me!!

      Wat je zegt met "ook" is "ook" waar ... maar er is INDERDAAD een verschil tussen "dat geeft de indruk" en "dat geeft TEVEEL de indruk", in het tweede geval ben je er dan sterker van overtuigd dan in het eerste mijn inziens, in die mate dat het een zekerheid wordt die je "omfloerst" wil naar voor brengen met een klein achterpoortje om terug te krabbelen.

      Zeg (edit w ipv z) wat je te zeggen hebt, discuteer erover als je wil maar als je 2 of 3 postings nodig hebt om aan te tonen wat je EIGENLIJK FEITELIJK echt bedoelde dan impliceert dat a)dat de eerste stelling niet goed/voldoende beschreven was of b)dat bepaalde personen niet van een voldoende niveau zijn (of van jouw eigen niveua)om ze te begrijpen. Misschien behoor ik tot de tweede categorie hoor, heb ik geen probleem mee maar als ik dan lees dat je spreekt van een Pavlov-reflex en dat je dus al te vaak ook verkeerd begrepen bent (ocharme) zou ik zeggen dat je misschien eens bij jezelf moet op zoek gaan naar de reden ...

      Zoals ze vroeger op TV1 plachtten te zeggen : "het geeft een indruk maar het zegt niets" ...

      mvg,
      Giant Pat
      Do or Do Not - There is no try ...
      www.giantpat.be

      Comment


      • #33
        Hallo,

        Misschien nog even dit ter verduidelijking:
        BD draait momenteel financieel bijna volledig op "kosten" van de crew.
        Er is wel een "BD-badges" actie die voor een kleine tussenkomst heeft gezorgd - waarvoor nogmaals dan aan alle sympathisanten - badges zijn nog steeds te krijgen .
        Momenteel hebben we ongeveer 5 Gig webspace in gebruik en kunnen beschikken over 45 Gig dataverkeer (die bijna elke maand overschreden wordt = boete , oeps, er rolt er hier net alweer eentje binnen van €18.15).
        De noodzaak gebiedt ons dus van weldra alweer extra webspace@dataverkeer "aan te kopen".
        Maar daarover hoor je ons momenteel dus niet klagen ...

        Ik wil ook nog even duidelijk stellen dat we aan bv. de samenaankoopactie van de 10D helemaal niets hebben - dat is puur belangeloos gebeurd als ervice naar de forumleden toe.
        We zijn enkel als "verzamelpunt" opgetreden, niet meer en niet minder.

        Zo is ook bv. de SD in de Japanse Tuin geheel gratis voor de deelnemers.
        Dat gebeurde dank zij goede contacten met de Stad Hasselt en in het bijzonder "Claire" (die er zaterdag ook zal zijn ).
        Als we "niet belangeloos" werkten, dan vroegen we gewoon het inkomgeld en staken dat zelf op zak. Maar zo zijn we dus niet ...
        Als we wat kunnen doen wat de forumleden tengoede komt, dan doen we dat ook - belangeloos.
        En zo denkt de hele crew erover ...
        Vraag dat ook maar eens aan Sven, de forumadministrator, die belangeloos het het hele forum runt - en zeker zo belangrijk - ook steeds draaiende houdt.

        BD is ooit gestart als een "grapje" om wat foto's te tonen en uitgegroeid tot wat het nu is - en daar hebben we voor een groot deel zelf "schuld" aan - samen met jullie.
        De sympathie die we van jullie mogen ontvangen is vaak veel meer waard dan gelijk wat.
        En als de noodzaak zich opdringt om onze "structuur" aan te passen, dan zullen we dat ten gepaste tijden doen - maar steeds met behoud van het "democratisch" karakter van de site zodat ze steeds voor iedereen (die zich aan de spelregels houdt) toegankelijk is/blijft.

        Discussies mogen er steeds zijn - daarvoor is er een forum en niet iedereen hoeft dezelfde mening toegedaan te zijn (gelukkig).

        Het is enkel spijtig soms bv. te moeten lezen "dat Jaja aan die samenaankoopactie toch wel een pak moet hebben overhouden" (andere thread) of dat het niet democratisch is om "elke dag 2 crewfoto's op de homepage te plaatsen en dat dat eens moet veranderen ...".
        Ik kan er enkel van uitgaan dat dat geschreven wordt door mensen die BD en/of de crew niet goed kennen ...
        En dat terwijl we toch steeds zorgen voor een "open communicatie" ...

        Maar ja, niets is perfect - BD dus ook niet - maar we streven er wel naar om het hier iedereen zo goed mogelijk naar zijn/haar zin te maken ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #34
          Originally posted by giantpat
          Wat je zegt met "ook" is "ook" waar ... maar er is INDERDAAD een verschil tussen "dat geeft de indruk" en "dat geeft TEVEEL de indruk", in het tweede geval ben je er dan sterker van overtuigd dan in het eerste mijn inziens, in die mate dat het een zekerheid wordt die je "omfloerst" wil naar voor brengen met een klein achterpoortje om terug te krabbelen.
          Giant, je begint echt wel tegen te steken met je constante zever over achterpoortjes en dat ik altijd mijn kar keer en zo. IK ben de enige die kan oordelen hoe IK iets juist bedoel, tenzij er hier misschien mensen gedachten kunnen lezen.
          Moest ik echt denken dat dit hier een Canon-boite is, dan zou ik hier als Nikon gebruiker niet eens langskomen.

          Henk

          Comment


          • #35
            Henk,
            dat is nu juist het probleem ... jij bent blijkbaar de ENIGE (toch dikwijls) die weet wat hij JUIST bedoeld, nu enkel nog leren hoe het verstaanbaar te maken aan andere mensen op een manier die niet voor verkeerde interpretatie vatbaar is ... dan zal je misschien minder het gevoel hebben van je befaamde Pavlov-effect (of reflex).

            Do or Do Not - There is no try ...
            www.giantpat.be

            Comment


            • #36
              Originally posted by jaja
              BD draait momenteel financieel bijna volledig op "kosten" van de crew.

              Ik wil ook nog even duidelijk stellen dat we aan bv. de samenaankoopactie van de 10D helemaal niets hebben - dat is puur belangeloos gebeurd als ervice naar de forumleden toe. We zijn enkel als "verzamelpunt" opgetreden, niet meer en niet minder.

              [...] maar we streven er wel naar om het hier iedereen zo goed mogelijk naar zijn/haar zin te maken ...

              Jaja
              Waarvoor dank.
              Jullie leveren schitterend werk - het moet gezegd.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #37
                Originally posted by giantpat
                dat is nu juist het probleem ... jij bent blijkbaar de ENIGE (toch dikwijls) die weet wat hij JUIST bedoeld, nu enkel nog leren hoe het verstaanbaar te maken aan andere mensen op een manier die niet voor verkeerde interpretatie vatbaar is ...
                De ENIGE? En jij beschuldigt mij dan van zwart/wit uitspraken. In de thread rond tele was er Rollin die perfect aanvoelde wat ik juist bedoelde. In deze thread zijn er ook een aantal mensen die weten/beaamden wat ik juist bedoelde.
                En als ik al eens anders overkom dan bedoeld (wat ik perfect wil aannemen), is er m.i. niets mis met daarna een 2de anders geformuleerde mail te posten die mijn standpunt anders probeert uiteen te zetten. JIJ was echter constant aan het suggereren als zou ik mijn standpunt wijzigen eens ik teveel tegenwind krijg ('kontengedraai' en 'paaldanser' weet je wel)...
                Anyway, dat is het laatste wat ik erover kwijt wil, want ik ben alleen geïnteresseerde in discussies over fotografie.

                Henk

                Comment


                • #38
                  Originally posted by henkvw
                  ('kontengedraai' en 'paaldanser' weet je wel)...
                  Interessant onderwerp voor de "Candid" challenge.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by pgordebeke
                    Interessant onderwerp voor de "Candid" challenge.


                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by go2bonsai
                      Groot gelijk Henk, net zomin vind ik dat de op de homepage dagelijkse foto's voor de helft van de crewmembers moeten zijn. Niet erg democratisch, toch? Dat mag ook wel eens veranderen...
                      In plaats van kritiek te geven zou je beter in je boompje blijven. Ten eerste heb je op dit forum nog geen enkele zinnige bijdrage geleverd, ten tweede is digitaal niet echt aan je besteed als we je lijfspreukje moeten geloven.

                      Wat doe je hier in feite?

                      Frank Vandenberghe

                      Comment


                      • #41
                        Hela, hola,

                        Dat lijkt hier zo'n een beetje af te gaan op de Grote Prijs van Brazilië van afgelopen zondag.



                        Ludovic
                        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                        BD0118BE

                        Comment


                        • #42
                          Wat is er Henk, wordt je wat krikkelig jongen??

                          Een aantal mensen? Ik zie er eigenlijk maar 1 die akkoord is met wat jij gezegd hebt als originele stelling/vraag (go2bonsai). Of zie ik het weer verkeerd?

                          Dat is niet plezant hee "met dezelfde wapens worden bestreden" ...
                          Ik heb trouwens NOOIT gezegd dat je een paaldanser was (om jouw technieken te gebruiken). Jij hebt dat zo begrepen - dat is totaal voor jouw rekening. Ik heb het er zelfs expliciet bijgezegd niemand bij naam te willen noemen - hahaha.

                          Dat is dan ook mijn laatste posting naar jou gericht, wees gerust, ik ga daar geen tijd en energie meer insteken.

                          Als je maar gelukkig en gezond bent ...

                          mvg,
                          Giant Pat
                          Do or Do Not - There is no try ...
                          www.giantpat.be

                          Comment


                          • #43
                            sluitingstijd
                            Anders wordt die wijn toch nog azijn
                            Jo(han)
                            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                            Comment


                            • #44
                              Groot gelijk Johan, zou zonde zijn nu het zulk goed weer is ...
                              Do or Do Not - There is no try ...
                              www.giantpat.be

                              Comment

                              Working...
                              X