Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d80 of d200 voor rallyreportages????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: d80 of d200 voor rallyreportages????

Oorspronkelijk geplaatst door snelle eddy Bekijk bericht
    valt uw d200 uit elkaar misschien?
    Ik denk dat het over de rubber van de handgreep gaat, die komt blijkbaar los bij sommige toestellen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Hou er rekening mee dat een D200 (en waarschijnlijk ook een D80) geen beste vrienden is met objectieven van matige kwaliteit.
      (ook logisch aangezien de kwaliteit van het glas primeert op de uiteindelijke beeldkwaliteit)
      Uw 28-80 zit qua bereik goed op analoog, maar om een vergelijkbare variant te gebruiken heb je de 17-55 nodig.
      Conclusie: zolang je niet te veel uitvergroot presteert de 28-80 goed op een analoge body, maar ik zou hem zeker niet gebruiken op een digitale body.
      (dus zonde van uw dure camera, tenzij je doorspaart voor een betaalbaardere 18-200 ofzo)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik denk dat het over de rubber van de handgreep gaat, die komt blijkbaar los bij sommige toestellen.
        Troost u , die komt bij de D2X ook los.

Als je AFS lenzen gebruikt speelt de AF motor van de body geen rol dacht ik.
        Maar Snelle Eddy heeft geen AFS lenzen, dus is hij beter af met de D200.
        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pr0grez Bekijk bericht
          Hou er rekening mee dat een D200 (en waarschijnlijk ook een D80) geen beste vrienden is met objectieven van matige kwaliteit.
          (ook logisch aangezien de kwaliteit van het glas primeert op de uiteindelijke beeldkwaliteit)
          Uw 28-80 zit qua bereik goed op analoog, maar om een vergelijkbare variant te gebruiken heb je de 17-55 nodig.
          Conclusie: zolang je niet te veel uitvergroot presteert de 28-80 goed op een analoge body, maar ik zou hem zeker niet gebruiken op een digitale body.
          (dus zonde van uw dure camera, tenzij je doorspaart voor een betaalbaardere 18-200 ofzo)
          dit zou dan wel de bedoeling zijn.....

Indien ik toch een D80 koop,vrees ik er een beetje voor,dat die na enige tijd niet meer zal voldoen aan mijn "eissen"
          Ik heb al aardig wat geld uitggeven aan cameras,en ik denk dat mijn vrouw het niet meer zo graag zal hebben indien ik nogmaals verander.

kortom,ik ben er nog niet uit

Ik denk indien je een d200 aanschaft,je dan opkijkt naar een d2x.....
          een mens wil altijd meer zeker
          nikon D200
          nikkor 70-200 2.8VR
          nikkor 18-70 DX

Comment

Als ik zo jou lenzen bekijk zit daar niet echt een snelle lens tussen(zowel focus als lichtsterkte). Wat voor sportfotografie toch wel heel handig is.

Dus zou het mss beter zijn te opteren voor de D80 en het prijsverschil te investeren in een extra lens. Iets in de aard van sigma/nikon (HSM/AF-S) 70-200 f2.8(vr).

Mvg

Willem
            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

de beslissing is gevallen.............
              kheb net een d200 gekregen van moeder de vrouw.
              nikon D200
              nikkor 70-200 2.8VR
              nikkor 18-70 DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door snelle eddy Bekijk bericht
                valt uw d200 uit elkaar misschien?
                Bij de mijne valt de buitenkant eraf
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het ging om rallyefotografie en daar ik denk ik de afstand eerder te groot dan te klein, dus iets langere lens mooi meegenomen.

Waarop is dit gebaseerd???? Wat bedoel je met presteren? Of bedoel je dat de groothoek niet zal volstaan op digitaal, maar dat heeft niks met presteren te maken. Zelf heb ik een Nikkor 28-70 2.8 en die zou dus niet presteren op een D200

Dus een 11x zoom heeft een beter kwaliteit dan een 2,5/3x zoom. Ik heb zelf een Nikkor 18-200, maar op mijn D200 verraad de lens zich zelf wel, maar op mijn D50 gaat het prima.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Het ging om rallyefotografie en daar ik denk ik de afstand eerder te groot dan te klein, dus iets langere lens mooi meegenomen.

Waarop is dit gebaseerd???? Wat bedoel je met presteren? Of bedoel je dat de groothoek niet zal volstaan op digitaal, maar dat heeft niks met presteren te maken. Zelf heb ik een Nikkor 28-70 2.8 en die zou dus niet presteren op een D200

Dus een 11x zoom heeft een beter kwaliteit dan een 2,5/3x zoom. Ik heb zelf een Nikkor 18-200, maar , maar op mijn D50 gaat het prima.
                    @ Hjanssen - Wat bedoel je met "op mijn D200 verraad de lens (de 18-200VR)zich zelf wel"?

Comment

Hij zal inderdaad misschien iets te kort komen maar ik bedoelde enkel de kwaliteit van het objectief.
                      Ik bedoel hiermee puur de kwaliteit van het objectief, en achteraf afgedrukt in de doka.
                      Dus een 11x zoom heeft een beter kwaliteit dan een 2,5/3x zoom. Ik heb zelf een Nikkor 18-200, maar op mijn D200 verraad de lens zich zelf wel, maar op mijn D50 gaat het prima.
                      Dit begrijp ik niet

Comment

Hij zal inderdaad misschien iets te kort komen maar ik
                        Dit begrijp ik niet
                        De D200 heeft 10mpixels, de D50 6.
                        Dat wil dus zeggen dat evt lensfouten (chromatische abb bv) sneller te zien zullen zijn op een foto die gemaakt is door een D200 dan op eenzelfde foto, gemaakt met dezelfde lens, maar op een d50
                        Fotolog -DevLog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whoami Bekijk bericht
                          Ik zou zeggen: lees een paar reviews, ga naar een
                          De D200 is sneller, heeft een betere bouwkwaliteit en is 'weather sealed' waardoor de body (intern) volgens mij beter beschermd is tegen stof (wat niets met evt stof op de sensor te maken heeft).
                          D200 kan ook evt nog manual focus lenzen aan waarbij belechtingsautomatiek gwehadhaafd blijft incl (3D) matrix meting - voor relatief eenappel en een ei kan je nog MF Exoten kopen dus voor in de apddock interesante groothoek of zo...
                          De weathersealing zou ik gezien dat Rally's vaak in open veld met veel stof / modder / slik/ water / vocht te maken hebt is d200 beter tegen bestanand - staat ook bekend als 'poor mans' pro cmara als je een D2X niet kan veroorloven - veelal als back-up body ook aangeschaft.

Als een d80 helemaal doordrenkt is - geeft ie de geest op dat moment - mogelijk na een uitdroogperiode dat het weer doet (door veelveuldige eloectronica) iig je kan dan niet doorschieten. Wegbrengen voor service gaat via be;lgische klanten via Frankrijk en Nederadse kalnten via Dld) €'s en tijd kosten - heb gehoord dat voor redelijke simplele service men body's 6-8 wkn kwijt was gezien achterstand en de manier waarop het georganiseerd wordt - moet eerst via importeur en na analyse kan er besloten worden of het naar hoofd repereatie kan ja/nee.. Is meteen groot deel van het rallyseizoen voorbij - of een nwe kopen dan ben je meteen duurder uit - d80 is 60% of net iets meer van d200 bodyprijs -dus m.i,. gezien je gebruik verkeerde zuinigheid om voor een d80 te gaan

mvg

Erik
                          Empowering Ideas in Photography

Comment

ik heb al de vorige replies hier niet gelezen, maar rally-reportages? Koop dan maar snel de D200 = spatwaterdicht en veel sneller dan de D80
                            Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

Comment

Working...
                            X