Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ridata of Transcend ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ridata of Transcend ?

Ik ben van plan om deze week bij PIN een X-drive II te bestellen + nog een extra CF kaart van 256 Mb.
    Ik weet niet echt wat ik heb best neem, Ridata of Transcend. De prijs is voor beiden dezelfde.
    Iemand die goede raad kan geven?

Cypho

p.s. Het is voor een Canon G3
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Hallo,

ikzelf heb nog een Ridata liggen van 256 MB van PIN en die werkt perfect. Maar, als je eens kijkt bij PIN, dan zie je dat de Transcend sneller is en je er een laptop adaptor voor niets bijkrijgt...

Dan wordt de keuze toch gemakkelijk niet?

Groeten,
    Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Comment

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/
      aub
      mvg,
      Bert
      D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

Comment

Ik heb pas voor dezelfde keuze gestaan en ben uiteindelijk voor de Transcend 256MB 30x gegaan bij PIN.

Comment

Vraag es aan Vasa wat ie aanraadt
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik heb ze alletwee... één ridata en één Transcent...
            Maar ik merk geen verschil tussen bijden..Allebei goed.

Comment

Ik zou kiezen voor de Ridata. Heb ze beiden getest en het wegschrijven van 5 RAW beelden (ongeveer 50Mb) in totaal duurt met de Ridata 1minuut17, met de Transcend 2 minuut 10. Ik ben niet de enige met deze vaststelling, het probleem is reeds doorgegeven aan Vasa van PIN en aan iemand binnen Transcend!
              BD0055BE of te wel Krisv5
              http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

Comment

Bedankt voor de reacties iedereen.

cypho
                Cypho

Comment

Originally posted by krisv5
                  Ik zou kiezen voor de Ridata. Heb ze beiden getest en het wegschrijven van 5 RAW beelden (ongeveer 50Mb) in totaal duurt met de Ridata 1minuut17, met de Transcend 2 minuut 10. Ik ben niet de enige met deze vaststelling, het probleem is reeds doorgegeven aan Vasa van PIN en aan iemand binnen Transcend!
                  Ik heb ook eens een gelijkaardige test gedaan, was ook met 5 NEFs (RAW dus) op mijn D100. De tijden van de Transcend en Ridata (beide 512M) waren nagenoeg identiek. Het probleem is dat bij sommige merken zelfs een identiek product toch met verschillende componenten kan gemaakt zijn, met mogelijke verschillen in performantie tot gevolg. Heb zo ook nog 2 Sandisk kaartjes liggen. Het ene is bijna 60% trager dan het andere.
                  Zie ook : http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

@infernoken : vooral niets geloven van de cijfers die fabrikanten/verkopers tegenwoordig opgeven. Moesten ze mogen komen ze met x1000 kaartjes af .

Comment

Originally posted by Dirtyharry71
                    Vraag es aan Vasa wat ie aanraadt
                    Net een mailke terug gekregen van Vasa, hij raadt voor de Canon G3 Transcend aan.

Cypho
                    Cypho

Comment

Working...
                    X