Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D2X zonder geluid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D2X zonder geluid

    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Waarom is dat nu irritant? Naar mijn weten hebben reflexcamera's dat altijd gehad, en nu is het ineens irritant?
    Ik ben Canongebruiker, en vind de shuttersound van de digitale Nikons die ik ken (waaronder de D2X) bijzonder mooi. Echt een mooi geluid. Daarbij vergeleken is het geluid van mijn 350D precies digitaal opgenomen
    Het geluid is helemaal niet irritant, maar als je foto's wil maken van een zangkoor in een kerk, terwijl ze daarvan ook nog geluidsopnamen aan het maken zijn, dan is die "klik" die door de kerk galmt er wel iets teveel aan.

    Dat geluid horen ze dan in de hele kerk...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D2X zonder geluid

      Waarom kan de spiegel bij 8bsp niet open blijven staan.
      Anders kun je niet zien (volgen) wat je fotografeert.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D2X zonder geluid

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Wat is een blimp, als ik bij Google zoek, dan kom ik uit bij luchtschepen of zeppelins
        In een blimp verpakt men filmcamera's zodat het geratel van de filmtransport niet de geluidsopname verstoord. Ik heb er nog zo een liggen, bij videocams niet nodig.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D2X zonder geluid

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Het geluid is helemaal niet irritant, maar als je foto's wil maken van een zangkoor in een kerk, terwijl ze daarvan ook nog geluidsopnamen aan het maken zijn, dan is die "klik" die door de kerk galmt er wel iets teveel aan.

          Dat geluid horen ze dan in de hele kerk...
          ken het gevoel, heb ook eens op een jubileum van een koor gefotografeerd en als er dan a capella gezongen wordt, hoor je de klik maar al te goed dan kan het inderdaad wel eens vervelend zijn, maar in alle andere gevallen geeft elke klik toch gewoon een kick

          al geeft bv een 350D wel een nogal electronisch geluid tov mijne D50 ( geen polemieken starten hier !!! )

          vriendelijke groeten, dimidub
          ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
          http://www.flickr.com/photos/dimidub/

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D2X zonder geluid

            Die Blimp al eens bekeken? Als de cam daar in zit kun je ook niet volgen...

            Jo.
            Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
            Anders kun je niet zien (volgen) wat je fotografeert.
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D2X zonder geluid

              Gewoon een dikke sjaal rond je camera wikkelen, heb ik nogal gedaan, werkt redelijk goed.
              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
              MySite - All your base are belong to us - What you say

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D2X zonder geluid

                Oorspronkelijk geplaatst door DimiDub Bekijk bericht
                ken het gevoel, heb ook eens op een jubileum van een koor gefotografeerd en als er dan a capella gezongen wordt, hoor je de klik maar al te goed dan kan het inderdaad wel eens vervelend zijn, maar in alle andere gevallen geeft elke klik toch gewoon een kick

                al geeft bv een 350D wel een nogal electronisch geluid tov mijne D50 ( geen polemieken starten hier !!! )

                vriendelijke groeten, dimidub
                Ik heb een 350D en vind dat je groot gelijk hebt. de D50 ken ik niet, maar wel de D70 en D2X. Die maken beiden een aangename shuttersound. gelukkig heeft de sound niks te maken met wat er uiteindelijk uit komt. Oef!
                ______
                www.vue.photo

                Comment

                Working...
                X