Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat kiezen : lithium-ion of AA-batterij ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat kiezen : lithium-ion of AA-batterij ???

Halo allemaal,

'k heb nog altijd niet beslist welke camera te kopen een canon powershot A70(AA-batterij) of S45(lithium-ion batterij).Wat is volgens jullie ervaring de beste soort batterij??? Misschien de oplaadbare AA'tjes omdat je die in noodsituaties in elk grootwarenhuis kan kopen(bv op vakantie in het buitenland) of toch beter een extra oplaadbare lithium-ion batterij in reserve houden (wat dan wel een extra kost is). En hoeveel foto's kan je met de verschillende types batterijen nemen ???
    Zijn er nog andere opmerkelijke verschillen tussen de A70 en S45 die mij in mijn keuze kunnen helpen ???
    Hartelijk dank voor jullie reacties en groetjes,

Vicky

Groetjes Vicky

Hallo Vicky,

Het verschil, technisch gezien en behoudens de beeldresolutie, tussen de A70 en de S45 gaat slechts een beetje verder dan de batterijen. De S45 kan bijvoorbeeld in het "Canonnative formaat CRW" opslaan en de A70 kan dat niet. Er zijn daar naast nog enkle kleine verschillen maar die zijn marginaal.

Wat de kwalitatieve verschillen zijn kan ik je zo één twee drie niet zeggen. Wat zeker prijstechnische consequenties heeft is het camera formaat. De A70 wordt beschouwd als een midden formaat camera terwijl de S45 tot de klein formaat camera's behoort. Let wel, dit heeft géén relatie met het beeldsensor formaat (aantal pixels). Dat is van de S45 groter dan van de A70.

Prijstechnische is er beslist een groot verschil. Ongeveer €380 voor de A70 en zo'n €580 voor de S45. Of dat prijsverschil uitsluitend te wijten is aan het kleinere en dus duurdere camera formaat en het grotere aantal beeldpunten van de S45 is mij niet echt duidelijk.

Als je financieel in staat bent te denken aan een S45 dan is het denken aan één of meer reserve batterijen voor de S45 t.o.v. de toch ook nodige extra batterijen én laadapparaat voor de A70 niet echt een zwaarwegend punt toch???

Groetjes,
    Willem
    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

Comment

Hallo Willem,

Hartelijk dank voor je uitleg. Er is mij nu toch het een en ander duidelijk geworden en er is dus niet enkel het verschil in batterijen maar ook duidelijk een verschil in kwaliteit tussen beide camera's.Ik denk dat ik uiteindelijk voor de Canon S45 ga kiezen.
      Op je eigen web-site staat dat jij met een S40 werkt, dus het model voor de S45 en je bent er ook tevreden over. Trouwens niet zo bescheiden a.u.b. over de kwaliteit van je foto's. Ik vind ze prachtig vooral de onderwaterfoto's en de macro's en kan het iedereen aanraden om een kijkje te nemen op de web-site van Willem.
      Verder nog de groetjes aan iedereen,

Vicky
      Groetjes Vicky

Comment

Groetjes,
        Willem
        Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
        http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

Comment

Als je een kamera aanschaft kijk je nar de kwaliteit van de lens en bij digitaal tegelijkertijd naar de kwaliteit van de CCD en de firmware in de kamera (er vanuitgaande, dat het een kamera met vaste lens is, zoals de types die je hebt aangegeven), een kamera kiezen op grond van het type batterij en/of geheugen lijkt mij niet erg verstandig, daar het erom gaat wat je er aan fotografische kwaliteit uit kan krijgen,

jacques.

Comment

Working...
          X