Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

    En volgens DEZE bron is de Pentax K10D nog maar eens de populairste DSLR in Japan, periode 9/16 juli. En het is niet de enige week dat hij daar alleen als DSLR tussen compactjes en bridges stond.
    Mijn conclusie is dat cijfers nogal eens kunnen verschillen naargelang de hoek waaruit ze komen.
    Bovendien hebben fabrikanten als Olympus en Pentax reeds lang bewezen dat men met een wereldwijd marktaandeel van 5% ook innovatief én creatief kan zijn, zeker zolang deze maatschappijen niet gecontroleerd worden door investeringsmaatschappijen, waar grote directe winsten het belangrijkste zijn en die niets met fotografie te maken hebben.
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

    Comment


    • #17
      Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

      Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
      En volgens DEZE bron is de Pentax K10D nog maar eens de populairste DSLR in Japan, periode 9/16 juli. En het is niet de enige week dat hij daar alleen als DSLR tussen compactjes en bridges stond.
      Mijn conclusie is dat cijfers nogal eens kunnen verschillen naargelang de hoek waaruit ze komen.
      Bovendien hebben fabrikanten als Olympus en Pentax reeds lang bewezen dat men met een wereldwijd marktaandeel van 5% ook innovatief én creatief kan zijn, zeker zolang deze maatschappijen niet gecontroleerd worden door investeringsmaatschappijen, waar grote directe winsten het belangrijkste zijn en die niets met fotografie te maken hebben.
      Is de plaats welke deze camera terecht verdient volgens mij. Maar er is te weinig background info om enig geloof te hechten aan de echtheid van deze gegevens.
      Heb wel gelezen dat Pentax het moeilijk heeft om aan de groter vraag te voldoen.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        Heb wel gelezen dat Pentax het moeilijk heeft om aan de groter vraag te voldoen.
        Da's inderdaad ook een grote factor in het veroveren van marktaandeel: productiecapaciteit

        MVG,

        Comment


        • #19
          Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          ...

          De €600 van de D200 tov de D80 is volkomen verantwoord voor diegenen die de extra mogelijkheden nodig hebben. Diegenen die geen boodschap hebben aan 5fps, een direkter bediening, lichtmeting met de Ai en Ais oudjes, uigebreide MLU en enkel maar 10MP wensen zijn idd beter af met de D80.

          MVG,
          Waaruit ik veronderstel dat jij NIKON hebt... Ik ben een 'nikonian' die met Canon werkt. Omdat de 30D meer kan dan de D80 en nauwelijks moet onderdoen voor de D200 die een pak meer kost.

          De D40 is beperkt in mogelijkheden, net als de D40x. De AF-afwezigheid of slechts een beperkte selectie lenzen noem jij een sterkte want de lage instapprijs zorgt er voor dat je makkelijk kan verkopen en in het andere geval die mensen toch niet meer willen. En idd als je nooit een andere body koopt of nooit meer eisen aan lenzen gaat stellen zit je goed. De 400D kost evenveel als de D40x. Verschil is dat je onbeperkt bent bij de CANON ivm lenzen. Dan is dat toch betekend. En k100d kost evenveel als de D40. Maar heeft toch ook wat voordelen tov de Nikon.

          Voordelen van de 400D en pentax tov die Nikons? Dust removal / shake system body / EOS cleaning / beide zijn opstaptoestellen, lenzen zonder compromie bruikbaar op geavanceerdere bodies / k10 weather sealing

          D40 op zich een goed toestel. Maar waarom zou je voor 200 euro een beter instaptoestel laten liggen van hetzelfde merk dat even beperkt is maar op zich dan wel stukken interessanter. Alleen al voor de leek, wie dat koopt, 6 tov 10 Mpix. Dat kan je hen niet uitleggen. Rare strategie. Nog raarder vind ik idd dat je voor maar 100 euro de D80 kan kopen waar je meteen vanaf bent van al die beperkingen.

          De sterkte van het eene produkt is dat de prijs laag is, gevolg is wel een beperkt toestel dat geen opstaptoestel is. Bij de D80 alsook D200 is het dan weer een struikelblok de prijs want je geeft zelf aan dat het een light versie is van de D200 en de 30D is nu aanschafbaar voor dezelfde prijs maar staat op de ladder juist onder de D200, wel 600 euro goedkoper. k10d is dan zeker winnaar want nog 100 euro goedkoper dan D80 maar wel volledig menu. En met cleaning / antishake /... naast de 30D en D200 te zetten.

          Hadden ze niet beter de D40, D80 aan een lagere prijs en de D200 ook 250 euro goedkoper gemaakt? Ik denk dat veel onwetende D40x-mensen zich binnen een paar jaar bedrogen zullen voelen als ze merken dat andere fotografen in hun merk gewoon overstappen en zij hun body moeten verkopen om volledig opnieuw te beginnen. Ik merk dat veel mensen overstappen van analoog naar digitaal en enthousiast zijn. Veel ervan staan er niet bij stil dat over 5 jaar die elektronica versleten raakt terwijl een analoge gerust 15-20 jaar reiskiekjes maakt.

          Door het minieme verschil in kwaliteit en nuchter gekeken kan je onmogelijk zeggen dat noch Nikon noch Canon het beste toestel heeft voor amateurfotografen. Als je voorkeur voor een merk een criteria is, dan zijn we uitgepraat. Prijs/kwaliteit staan Pentax en Sony er momenteel beter voor. Sony heeft de CCD in handen en onbeperkte produktie-capaciteit als ze dat willen, Pentax moet een geweldig artikel maken om een stuk van de taart te hebben en kan wellicht niet volgen bij grote vraag. Dus mogelijk verliezen ze daar dan zelfs een aantal kopers aan andere merken.

          Of nog een vergelijking : wie een LCD-tv koopt met zijn ogen, kijkt PANASONIC, wie een snobmerk-design wil koopt LG, wie prijs-kwaliteit vergelijkt kijkt op SAMSUNG. Sommigen kijken SONY en Philips, die duidelijk minder zijn dan de andere 3 maar ooit de beste TV's hadden. Samsung maakt schermen voor de meeste merken nu. Pana maakt ze zelf. Beste bouw en beeld vind je bij pana, nagenoeg evengoed beeld bij LG (design tv en 150-300% duurder) en Samsung (goedkoopst)

          Gebrek aan een éénduidende markt maakt het moeilijker voor de leek en interessanter voor de elektro-freak.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

            Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht


            D40 op zich een goed toestel. Maar waarom zou je voor 200 euro een beter instaptoestel laten liggen van hetzelfde merk dat even beperkt is maar op zich dan wel stukken interessanter. Alleen al voor de leek, wie dat koopt, 6 tov 10 Mpix. Dat kan je hen niet uitleggen. Rare strategie. Nog raarder vind ik idd dat je voor maar 100 euro de D80 kan kopen waar je meteen vanaf bent van al die beperkingen.



            .
            Duidelijk dat je weinig afweet van marktstrategie (ik ook niet hoor !!) maar als je er vanuit gaat dat kandidaat kopers rationeel denken ben je verkeert.
            Je moet ook rekening houden met het feit dat bij de meeste instappers hun kennis vervat zit in de volgende uitspraak "en hoeveel megapixels heeft dat ding, en hoeveel kost me dat". Als ze dan nog echt in de war willen geraken komen ze op dit forum vragen welk toestel ze moeten kopen.

            Denk wel dat voor veel mensen 100 laat staan 200 euro veel geld is, als dat bij jou niet het geval is wil ik mijn bankrekening doorsturen dan mag je daar altijd wat op storten.

            Comment


            • #21
              Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

              Waar praten we eigenlijk over... ga toch foto's maken!
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #22
                Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Waar praten we eigenlijk over... ga toch foto's maken!
                En gelijk heb je , je hebt zogenaamde amateurfotografen die graag goede foto's maken, en je hebt ook amateurfotografen die graag discussieren over met welk fototoestel ze ooit hopen een goede foto te maken
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  En gelijk heb je , je hebt zogenaamde amateurfotografen die graag goede foto's maken, en je hebt ook amateurfotografen die graag discussieren over met welk fototoestel ze ooit hopen een goede foto te maken
                  De dag dat betere verkoopscijfers van de fabrikant van mijn merk van toestel me helpen om betere foto's te maken, dan wordt deze discussie relevant. Nu is het puur tijdverlies, en zeker als het over godbetert Japan gaat.

                  In plaats daarvan zou er beter eens een ronde tafel gehouden worden over onder welke omstandigheden en met welke gemoedstoestand je de beste foto's maakt, of wat jouw grootste passie is binnen de fotografie en waarom. Niks leuker dan mensen gepassioneerd horen vertellen over wat zij zo heerlijk vinden aan hun hobby. Helaas gebeurt dat hier niet. Blijkbaar is het bezitten van camera en lenzen belangrijker dan er je passie mee beleven. Hierboven staat enkel betweterig gezever.
                  Neem het allemaal vooral niet persoonlijk hé, want persoonlijk ken ik hier weinig volk, maar écht gepassioneerde mensen zie ik hier niet zoveel.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

                    Het is idd zalig als je de tijd neemt om een onderwerp van verschillende hoeken te benaderen!
                    Canon 350D
                    Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

                      Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht

                      Of nog een vergelijking : wie een LCD-tv koopt met zijn ogen, kijkt PANASONIC, wie een snobmerk-design wil koopt LG, wie prijs-kwaliteit vergelijkt kijkt op SAMSUNG. Sommigen kijken SONY en Philips, die duidelijk minder zijn dan de andere 3 maar ooit de beste TV's hadden. Samsung maakt schermen voor de meeste merken nu. Pana maakt ze zelf. Beste bouw en beeld vind je bij pana, nagenoeg evengoed beeld bij LG (design tv en 150-300% duurder) en Samsung (goedkoopst)

                      Gebrek aan een éénduidende markt maakt het moeilijker voor de leek en interessanter voor de elektro-freak.
                      Ik zou ook eens naar Pioneer gaan kijken... die hebben de duurste, maar zeker en vast de beste

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

                        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                        De dag dat betere verkoopscijfers van de fabrikant van mijn merk van toestel me helpen om betere foto's te maken, dan wordt deze discussie relevant. Nu is het puur tijdverlies, en zeker als het over godbetert Japan gaat.
                        .

                        De discussie is wel relevant als je nog geen DSLR spullen bezit...
                        Dan moet je nog alle centen (lees: heel veel) investeren en dan doe ik dat ook liefst in een "gezond" bedrijf...

                        b.v. Pentax... K10D...schitterend toestel... maar wie zegt dat ze binnen 5 jaar nog bestaan (concurrentie Sony, die alle sensors maakt biijv.)

                        Of wie weet zegt Olympus binnen een paar jaar ook wel hasatavista...( zoals Kodak en Minolta)

                        Canon en Nikon zie ik nog niet zo snel verdwijnen daartegen...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

                          Pentax is wel niet gebonden aan Sony op gebied van sensoren. Zij kunnen evengoed Kodak, Samsung of Fuji of Panasonic of Foveon of... sensoren gebruiken.
                          Bovendien is Hoya, de overkoepelende holding de grootste leverancier van optisch glas ter wereld.
                          De sensoren voor de Oly DSLR was tot voor kort een Kodak sensor (nu Matsu****a ofte Panasonic). Er lopen trouwens een aantal gerechtszaken tegen Sony en Panasonic wegens schending van patenten van Kodak...
                          Maw één pot nat, gewoon uw gedacht kopen en fotos maken. Mijn Asahi Pentax S3 van 1961 werkt nu nog perfect, maar ik verwacht niet dat mijn K10D binnen 45 jaar nog gaat werken.
                          Groetjes van tozumi

                          Bezoek hier mijn webstek

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

                            volkomen door verbazing verslagen

                            on-begrijp-e-lijk!

                            dat een dslr keuze afhing van isoratings kon ik ergens nog verstaan, maar van de toekomstige economische gezondheid van een bedrijf?!?
                            edit: of van verkoopscijfers op'n eiland (eendert't welk op deze aard*****!)
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

                              Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                              Ik zou ook eens naar Pioneer gaan kijken... die hebben de duurste, maar zeker en vast de beste
                              Vroeger ja. Enkele jaren geleden. Ondertussen zijn ze ingehaald door de laatste generatie Panasonics die de Pioneers in de wind laten... Maar dat is weer een ander onderwerp zeker?
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon en Canon verkoopscijfers Japan S1 2007

                                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                                En gelijk heb je , je hebt zogenaamde amateurfotografen die graag goede foto's maken, en je hebt ook amateurfotografen die graag discussieren over met welk fototoestel ze ooit hopen een goede foto te maken
                                Vind ik een zeer goede one-liner, fantastisch omhoog hangen zou ik zo zeggen.

                                Comment

                                Working...
                                X