Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Awel ...Hoe zit het ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Awel ...Hoe zit het ?

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Sigma heeft overigens net 2 nieuwe interessante objectieven van HSM voorzien, nl de 17-70 f2.8-4.5 en 18-50 f2.8, dus is er weeral meer keuze voor D40 gebruikers
    Bedankt voor de tip!

Groet,
    Stefan

Comment

Oke, een D3X, leuk, prijskaartje € 5500???
      Zal er niet ver naast zitten denk.
      www.sportactiefoto.nl

Comment

Mijn bemerking ging eigenlijk niet concreet rond de D40X. Het toestel is beter dan wat ik nu heb...

Het ging mij eigenlijk rond de strategie van Nikon tegenwoordig.
        Enige wat ze nog lijken te doen is hun pro producten van een paar jaar terug op de pro/consumer markt gooien met een paar features eraf.
        Dan een jaar later wat features terug op zetten en een groter schermke en dan hebben ze een X versie;
        Ketching...de kassa blijft rinkelen maar naar nieuwe ontwikkeling gebeurt er niets.

Ander aspect, de service was het laatste jaar ook niet om u tegen te zeggen.
        En hun afhankelijkheid van de sony sensors, is een probleem. Dit is voor mij hun achillespees.
        Canon was zo slim om de expertise/ontwikkeling binnenshuis te trekken.

Canon's strategie is duidelijk anders en dat begint ook duidelijk zijn vruchten af te werpen.
        De sensors van Canon zijn nu één van hun sterkste verkoopsargumenten.
        In de digitale wereld moet je gewoon vooruit en investeren in ontwikkeling; dit is gewoon de aard van het beestje.

Volgende product van Nikon wordt waarschijnlijk een "naar beneden gesmeten" D2X, zonder enige verbeterpunten, alleen minder features .
        Wat het ook wordt, het zal de prijs/kwaliteit van Canon m.i. toch niet kunnen evenaren.

Een naar beneden gesmeten D2X : prijs ? ; met die ruis moet ik hem toch niet.
        Een fullframe D3X : prijs : 6000-8000 euro ?? ; yeah right; Canon biedt een uitstekende fullframe voor 2000 euro.

Gelukkig heb ik bewust nagelaten van zwaar in lenzen te investeren want het is typisch dit dat uw afhankelijkheid van een merk creëert.
        Als je maar goed zoekt, kan je trouwens goede lenzen vinden voor weinig geld.
        Last edited by PSG; 4 augustus 2007, 12:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
          D80 ook veel minder ruis dan D200 maar uiteindelijk zijn het dezelfde sensors
          Zelfde sensoren? Heeft de D200 geen 4 kanaals uitvoer en de D80m maar één kanaal? Dus evenveel pixels, op elkaar lijkend, maar hetzelfde?

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
          ..zelfs de huidige D200 met huidige specs en minder ruis zou bangelijk zijn...
          Als je met de D200 correct belicht, heb nagenoeg geen last van ruis, maar als je een slecht belichte(donkere) gaat lichter maken......maar ja het gerucht is in de wereld dat de D200 een ruiscanon is...
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
            Mijn bemerking ging eigenlijk niet concreet rond de D40X. Het toestel is beter dan wat ik nu heb...

Het ging mij eigenlijk rond de strategie van Nikon tegenwoordig.
            Enige wat ze nog lijken te doen is hun pro producten van een paar jaar terug op de pro/consumer markt gooien met een paar features eraf.
            Dan een jaar later wat features terug op zetten en een groter schermke en dan hebben ze een X versie;
            Ketching...de kassa blijft rinkelen maar naar nieuwe ontwikkeling gebeurt er niets.
            Bij de D40 en D40x hebben ze wat features ingeleverd om de prijs te kunnen drukken en te kunnen concurreren tegen de canon 350d en 400d. Was uitzonderlijk goed gezien van Nikon en heeft hun veel yens opgeleverd die ze kunnen gebruiken voor verdere ontwikkeling.
            Nikon heeft de laatste jaren veel meer nieuwigheden op de markt gebracht dan canon, canon heeft letterlijk een paar jaar stilgestaan in dit segment. Nikon heeft de d80 en de d200 gelanceerd, toch 2 top camera's of niet ??

Ander aspect, de service was het laatste jaar ook niet om u tegen te zeggen.
            En hun afhankelijkheid van de sony sensors, is een probleem. Dit is voor mij hun achillespees.
            Canon was zo slim om de expertise/ontwikkeling binnenshuis te trekken.

Canon's strategie is duidelijk anders en dat begint ook duidelijk zijn vruchten af te werpen.
            De sensors van Canon zijn nu één van hun sterkste verkoopsargumenten.
            In de digitale wereld moet je gewoon vooruit en investeren in ontwikkeling; dit is gewoon de aard van het beestje.
            Denk dat Nikon te klein is om eigen sensors te ontwikkelen en te produceren, weet niet of zij zelfs een eigen halfgeleider divisie hebben.
            Ze kunnen ook sensors bij Matsusjita, Kodak en fuji kopen, en misschien is de volgende Sony sensor per ongeluk ook wel goed.

Welke vruchten ??, dacht dat Nikon altijd maar meer en meer marktaandeel aan het inpikken was ten nadele van Canon.
            Volgende product van Nikon wordt waarschijnlijk een "naar beneden gesmeten" D2X, zonder enige verbeterpunten, alleen minder features .
            Wat het ook wordt, het zal de prijs/kwaliteit van Canon m.i. toch niet kunnen evenaren.
            Over de opvolger van de D2X is weinig geweten, de upgrade van de D200 zal waarschijnlijk een 12,8 Sony sensor meekrijgen, zal wel aangekondigd worden ergens in september.

Gelukkig heb ik bewust nagelaten van zwaar in lenzen te investeren want het is typisch dit dat uw afhankelijkheid van een merk creëert.
            Als je maar goed zoekt, kan je trouwens goede lenzen vinden voor weinig geld.
            Is een zeer gezonde strategie maar zou toch een paar maandjes wachten voor je alles over de haag werpt hoor, zou je anders nog spijt kunnen van krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Nikon heeft de laatste jaren veel meer nieuwigheden op de markt gebracht dan canon
              Zoals?? Ik heb het niet over nieuwe toestellen/oude wijn in nieuwe zakken.
              Ik heb het echt over nieuwe zaken.

Is een zeer gezonde strategie maar zou toch een paar maandjes wachten voor je alles over de haag werpt hoor, zou je anders nog spijt kunnen van krijgen.
              Mijn plan is klaar. Tegen nieuwjaar zou ik willen upgraden. Nikon heeft nog tot dan om me te overtuigen. Maar ik zie tegen dan geen true 12 MP Fuji sensor afkomen. Met een klassiek sony sensorke van 12 MP gaan ze me niet overtuigen.

Comment

Ik denk dat Sony nu wel wat harder aan zijn sensortjes werkt, aangezien ze zelf ook direct belang hebben (a100 en opvolgers?)

Ik denk dat Nikon kwa instap markt met de d40(x) een zeer goede zet gedaan heeft. De verkoopcijfers in Japan laten dat ook wel zien, daar heeft Nikon weer eens de leiding genomen.

Mischien zitten we een beetje aan de grenzen van wat er momenteel nog uit sensoren geplukt kan worden. Het tempo is ook bij Canon wat minder geworden.

En of je nu met een 1DsII of met een 350D een foto maakt, bij een goede fotograaf gaan ze allebei mooi werk opleveren. Tuurlijk de 1DsII heeft wat extra voordelen (en nadelen) maar het blijft gereedschap! Zeggen dat je met een duurdere/luxere camera betere foto's maakt is hetzelfde als zeggen tegen een kok dat die met andere pannen beter eten kan klaarmaken.
                Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door qless Bekijk bericht
                  Ik denk dat Sony nu wel wat harder aan zijn sensortjes werkt, aangezien ze zelf ook direct belang hebben (a100 en opvolgers?)
                  Klopt. Hun investering naar zeiss lenzen betekent ook dat het hen menens is.
                  Maar de afhankelijkheid van Nikon blijft zowiezo een probleem.
                  Hoe je het ook draait, Nikon zal altijd tweede in lijn zijn voor een goede sensor en als dit concurrentie betekent voor Sony's camera's gaat Nikon niet het beste krijgen. Zelfde verhaal als Fuji nr de Nikon bodies. Voor de S5 moesten ze het ook doen met de kruimels van de tafel...

Nu, ik heb wel gehoord dat Sony nieuwe investeringen heeft gedaan naar opdrijven van capaciteit maar naar ontwikkeling heb ik niets vernomen.

Mischien zitten we een beetje aan de grenzen van wat er momenteel nog uit sensoren geplukt kan worden. Het tempo is ook bij Canon wat minder geworden.
                  Canon heeft met de sensor van de MarkIII schitterend werk geleverd. Alleen DR kan nog beter. Daar zijn de eerste stappen gezet. Op andere gebieden kan een DSLR al de kwaliteit geven van midden formaat.

IDe verkoopcijfers in Japan laten dat ook wel zien, daar heeft Nikon weer eens de leiding genomen.
                  O ja, de kassa blijft zeker rinkelen.
                  Nikon gaat voor easy money, da's duidelijk. Maar daar ben ik niets mee, integendeel.

Zeggen dat je met een duurdere/luxere camera betere foto's maakt is hetzelfde als zeggen tegen een kok dat die met andere pannen beter eten kan klaarmaken.
                  Dit is natuurlijk een dooddoender van jewelste die iedere dag terug nr boven komt. Het hangt allemaal af wat je wilt doen. Een goede camera is één van de tools om tot een goed eindresultaat te komen. Het eindresultaat is een combinatie van een heleboel factoren en elke factor heeft daar zijn belang.

En ja, één van de zaken die een kok onderscheidt van een andere is de ingredienten die hij gebruikt. Dit is voor een kok heel belangrijk. So it matters, yes.
                  Last edited by PSG; 8 augustus 2007, 11:58.

Comment

Een kok maakt met grotere pannen heus niet beter eten klaar.
                    Maar met grotere pannen maakt hij wel meer eten klaar en kan hij meer gasten tegelijk voorzien van eten.

Een duurdere camere maak, in handen van een onkundig persoon, echt geen mooie foto's. Maar in handen van een vakman komen de verschillen wel naar boven t.o.v. een goedkope variant. Hoewel zo'n vakman met een goedkopere camera ook top-materiaal kan maken.

Ik heb een Canon 1d MK III. Ik maak geen mooiere plaatjes tijdens het lintjes doorknippen door de burgemeester omdat ik een 1D MK III heb. Met mijn 30D lukt dat ook wel.
                    Maar als ik vanavond bij de voetbalwedstrijd van de voetbalvereniging zit, kom ik sneller tot mooi resultaat met mijn 1D MK III dan mijn 30D. Gewoon omdat die camera sneller is met bijvoorbeeld autofocus en in zijn burst. (Hoewel 10 fps wel erg overkill is)

Comment

dat nikon ook voor echte kwaliteit wilt gaan en ook wel echt inventief is kun je hier lezen, uiteindelijk begint er een fabrikant te beseffen dat ze met degelijker sensors op de markt moeten komen.

Dat die ooit in productie gaat genomen worden is nog niet zeker !!
                      Last edited by puerte; 10 augustus 2007, 19:45.

Comment

Lijkt mij vooral mirrors & smoke.

Zegt uiteindelijk niets he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                          Contant speculation and desire for bigger better cameras is a DPreview disease that is creeping into BD at an alarming rate.
                          Next we'll be getting petitions and class-action lawsuit topics on here.

Snobism that a basic camera is beneath us is just a sad.

No matter how much money people throw at the biggest, the best, the newest. The fundamentals of photography and creating an image worth looking at are the same. The material used plays very little role.

All this jumping back and forth between brands because brand X doesn't do what brand Y does. A crazy waste of money and just proves that we live in an affluent society, often explained away as "it's a hobby" More honestly, it's people putting too much hope and faith into new technology to make better photos. Bzzt. not going to work.

Why sit waiting, hoping, speculating about a new model when the cameras we have are hardly being pushed to their limits already?

Give me a couple of D40x's or even a couple of Canons and I'd manage to carry on with my work without much hassle. They all take great photo. If you know how to use them.
                          Hear hear!
                          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

los van fotografie:

De light en medium range dslr (400D tot D80 en K10D, etc) is aan het exploderen, een bedrijf als nikon kan op zo'n moment niet anders doen als producten als een d40x aanbieden en die marketing gewijs proberen te boomen. Anders wordt het van de markt gespeeld.

Wat trouwens tussen haakjes een bere goei plan was. Het merk nikon had zich ervoor altijd laten blijken als kwaliteit-speler, en komt dan op de proppen met een "consumer" versie van de o zo geprezen nikon technologie. De positie vooraf van nikon geeft de consument de (indruk) dat hij een product koopt dat vooraf enkel voor pro's was bestemd. Terwijl canon een veel algemenere indruk nalaat bij de consument.

Conclusie is:
                            Het uitbrengen van toestellen als de d40x is noodzakelijk voor het voortbestaan van een groot bedrijf als nikon. (als je trouwens de volledige R&D van een D2x zou afwegen tegen de totale omzet ervan kom je op verlies uit iirc.).

Maw, je kan de prosumer niet meer volgen met SA (stand alone) winst, je moet als fabrikant je R&D kunnen halen uit ofwel downgrading ofwel andere producten in je gamma

Comment

Klinkt goed.

Alleen rond het R&D verhaal horen we niets en worden we als consument volledig in het donker gehouden.
                              Moeten we zowiezo nog iets verwachten in het pro(sumer) segment dat concurrentie kan aangaan met Canon rond prijs/kwaliteit?

Ik zie niets dat Nikon tegenover een 5D kan zetten.
                              En da's het soort camera dat ik zoek.

Comment

Klinkt goed.

Alleen rond het R&D verhaal horen we niets en worden we als consument volledig in het donker gehouden.
                                Moeten we zowiezo nog iets verwachten in het pro(sumer) segment dat concurrentie kan aangaan met Canon rond prijs/kwaliteit?

Ik zie niets dat Nikon tegenover een 5D kan zetten.
                                En da's het soort camera dat ik zoek.
                                Ben je op zoek naar megapixels met weining hoge ISO ruis? Of naar FF? Want de 5D introduceert natuurlijk ook bijkomende problemen door zijn sensorformaat

MVG,

Comment

Working...
                                X