Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge of DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bridge of DSLR

    Hey,

    Ik post hier niet zo erg veel, maar in deze discussie kan ik je wel wat helpen denk ik. Ik heb vorig jaar vlak voor het uitkomen van de Fuji S9600 een S9500 gekocht, ook ik was al lang aan het twijfelen tussen een DSLR of iets in de trend van die fuji. Uiteindelijk dus de FUJI gekozen, allereerst is het een ongelooflijk genoegen om van een P+S cameratje over te stappen naar iets zoals dit. Daardoor begin je steeds meer een passie te ontwikkelen voor fotografie, in mijn geval dan toch. En dan beginnen de nadelen van het beestje al snel op te duiken. De S9600 zou nét iets sneller zijn in focussen dan de 9500 maar hieronder even de + & - puntjes die ik heb ondervonden op een jaartje tijd.

    FUJI S9600
    + Degelijk gebouwd, ligt goed in de hand
    + fotokwaliteit
    + instel mogelijkheden
    + bereik van de lens, mooie groothoek tot 10x zoom
    + prijs

    - soms oertrage focus
    - menu/knoppen (na een jaar vergis ik me soms nog van knop)

    In jouw geval ga je je gewoon erg snel ergeren aan de focus denk ik. De autofocus werkt soms echt traag, ik ben een fan van kermissen & pretparken en om daar een bewegende attractie mee vast te leggen...dat kost zweet, bloed & tranen hoor.

    Afgelopen week heb ik de kans gehad om een kermis te doen met een Nikon D70s en ik was meteen verkocht. Misschien is het dus wel de moeite om even door te sparen / door te bijten en toch maar meteen te beginnen met iets in de trend van een Canon 350d (die ik niet echt goed in de hand vindt liggen) of een nikon d40.

    Moest je toch nog twijfelen, en voor de fuji opteren, ik ben van plan mijn S9500 te verkopen, misschien kan je het daar een tijdje mee proberen. Erg veel geld hoeft die 2de hands niet meer op te leveren voor mij.
    Last edited by nuclear58; 26 juli 2007, 13:51.

    Comment


    • #17
      Re: Bridge of DSLR

      Als ik aandachtig je tekst lees en je budget zie dan meen ik dat je niet moet twijfelen: een bridge met een groot zoombereik (12x) van hoge kwaliteit.

      Comment


      • #18
        Re: Bridge of DSLR

        Ik heb zelf ook lang getwijfeld tussen een bridge of een DSLR, mijn uiteindelijke keuze is op een DSLR gevallen en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Het grotere zoombereik heb ik nog niet vaak gemist.
        Canon 350D
        Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

        Comment


        • #19
          Re: Bridge of DSLR

          Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
          Ik heb zelf ook lang getwijfeld tussen een bridge of een DSLR, mijn uiteindelijke keuze is op een DSLR gevallen en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Het grotere zoombereik heb ik nog niet vaak gemist.
          En ga jij ook met de motor op fotojacht? En wil jij ook vooral racewagens en wielrenners fotograferen?
          Een groot zoombereik is op een bridge zeer interessant, die kunnen namelijk geen lenzen wisselen, weet je.
          En ook koop je geen DSLR met een grote, lichtsterke (noodzakelijk i.v.m. sluitersnelheid) en bovendien goede zoomlens voor het gestelde budget.
          Mijn advies was afgesteld op de vraag !

          Comment


          • #20
            Re: Bridge of DSLR

            Ik heb een Bridge gekocht om hem gemakkelijk mee tekunnen nemen is een niet tegrote rugzak op de motor
            En hij bevalt nog steeds goed
            Ik denk dat als je echt super actie foto's wil kunnen nemen met een DSLR je echt flink moeten investeren in erg duur glas
            En ga dan maar eens op de motor rijden met zo'n toeter
            En met wat oefening kun je ook met een Bridge best een actie plaatje schieten

            Comment


            • #21
              Re: Bridge of DSLR

              Ik had vroeger een bridge, en 2 jaar geleden heb ik een DSLR gekocht. Nu spreek ik voor mezelf, maar ik zou geen ander toestel meer willen hebben, zowel voor de snelheid als voor de kwaliteit (men heeft op een bridge inderdaad standaard een lichtsterkere lens, maar op een klein beetje hogere ISO-waarde is het resultaat bedroevend, zodat voor mij het eindresultaat voor een bridge-toestel negatief was).
              Ik neem nu soms nog foto's met een (hedendaags) bridge-toestel, maar ik moet zeggen dat het plezier om foto's te trekken heel wat minder is.
              En mijn toestel wordt ook meegenomen op de motor, in een tanktas. Voor zij die het in een rugzakje steken, denk even na wat er met uw ruggegraat kan gebeuren igv een ongeluk, wat niet noodzakelijk uw schuld hoeft te zijn. Ik spreek uit ervaring, en op dat moment was ik heel gelukkig dat er niets op mijn rug hing.

              Comment


              • #22
                Re: Bridge of DSLR

                Oorspronkelijk geplaatst door Perico Bekijk bericht
                Ik had vroeger een bridge, en 2 jaar geleden heb ik een DSLR gekocht. Nu spreek ik voor mezelf, maar ik zou geen ander toestel meer willen hebben, zowel voor de snelheid als voor de kwaliteit (men heeft op een bridge inderdaad standaard een lichtsterkere lens, maar op een klein beetje hogere ISO-waarde is het resultaat bedroevend, zodat voor mij het eindresultaat voor een bridge-toestel negatief was).
                Ik neem nu soms nog foto's met een (hedendaags) bridge-toestel, maar ik moet zeggen dat het plezier om foto's te trekken heel wat minder is.
                En mijn toestel wordt ook meegenomen op de motor, in een tanktas. Voor zij die het in een rugzakje steken, denk even na wat er met uw ruggegraat kan gebeuren igv een ongeluk, wat niet noodzakelijk uw schuld hoeft te zijn. Ik spreek uit ervaring, en op dat moment was ik heel gelukkig dat er niets op mijn rug hing.
                Ik ga niet met een tanktas rijden ,dat verpest de lijn van mijn motor
                En ik heb een rug tas met ingebouwde rugprotector

                Comment


                • #23
                  Re: Bridge of DSLR

                  Tja, een vriend had ook zo'n rugzakje, maar na enkele maanden hospitaal heeft die zijn prioriteiten verlegt.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bridge of DSLR

                    Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                    Ik ga niet met een tanktas rijden ,dat verpest de lijn van mijn motor

                    En ik heb een rug tas met ingebouwde rugprotector
                    En die verpest de lijn van de motorijder ?!
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bridge of DSLR

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      En die verpest de lijn van de motorijder ?!
                      Nee da's niet waar ,werkt het zelfde als die hump die GP rijders hebben

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bridge of DSLR

                        Oorspronkelijk geplaatst door Swakke Bekijk bericht
                        En ga jij ook met de motor op fotojacht? En wil jij ook vooral racewagens en wielrenners fotograferen?
                        Een groot zoombereik is op een bridge zeer interessant, die kunnen namelijk geen lenzen wisselen, weet je.
                        En ook koop je geen DSLR met een grote, lichtsterke (noodzakelijk i.v.m. sluitersnelheid) en bovendien goede zoomlens voor het gestelde budget.
                        Mijn advies was afgesteld op de vraag !
                        Nee, met de motor ga ik niet op jacht. Maar zelfs voor wielrenners en racewagens lijkt mij een 17-70mm voldoende, tenzij het F1 is of je er echt ver vanaf wil staan natuurlijk. Er zijn ook andere mogelijkheden qua lens, die misschien niet top zijn, maar dat is je bridge ook zeker niet, weet je.
                        Mijn advies was bedoeld om de OP toch nog even te laten nadenken en eventueel eerst eens beide mogelijkheden te testen vooraleer een beslissing te nemen no hard feelings though.
                        Canon 350D
                        Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bridge of DSLR

                          Hoi mensen,

                          allereerst bedankt voor jullie talrijke reacties/tips.
                          En het is geworden : de Nikon D40 met 2 kitlenzen 18-55 en 55-200 .
                          Ik ben volgende toestellen gaan passen bij Mediam... : de panasonic ... FZ50, de fuji 9600 en de Nikon D40 : deze laatste lag duidelijk het beste in mijn hand en gaf me ook een stevigere indruk. Deze dus gaan kopen bij de konijn... in Turnhout.Al zo'n 150 foto's geschoten en je ziet (gelukkig maar) toch een duidelijk verschil met mijn vorige HP photosmart 707. Wel nog een lange weg te gaan om goeie foto's te kunnen nemen in een andere stand dan 'auto'
                          Wat betreft de beperkte keuze in 'vervangglas' : enerzijds gaat het een tijdje duren vooralleer ik weer een aankoopvergunning krijg, anderzijds bezoek ik enkel evenementen waar je nog op redelijke afstand de bolides kan zien langs scheuren (bvb type Festival of Speed). De inkombedragen voor de F1 vind ik al helemaal overdreven als je ze gaat omrekenen naar bvb het aantal inhaalbewegingen tijdens een wedstrijd.

                          De groeten en als ik erin slaag een presentabele foto te produceren post ik ze wel eens !

                          Groeten,

                          Danny

                          Comment

                          Working...
                          X