Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Censor cleaning...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Censor cleaning...

Ik ga er echt niet zelf aan beginnen alhoewel ik van mezelf durf te zeggen dat ik niet onhandig ben. Het toestel is me te dierbaar om er zelf aan te prutsen.
    Ik ben enkele weken terug naar Art&Craft geweest in Mariakerke en €50 later had ik een perfect mooie sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      Ik ben enkele weken terug naar Art&Craft geweest in Mariakerke en €50 later had ik een perfect mooie sensor

Het spijtige hieraan is, 1 dag wat serieus met een zoomlens werken, en er kan weer vuil op je sensor zitten. En dan zat je daar met een schone sensor van 50 euro, aan die prijs nog geen 20 keer kuisen, en je hebt al een andere body
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        Ik ga er echt niet zelf aan beginnen alhoewel ik van mezelf durf te zeggen dat ik niet onhandig ben. Het toestel is me te dierbaar om er zelf aan te prutsen.
        Ik ga een zaak beginnen in Sensor cleaning, met die prijs van €50 per minuut (advocatentarief) levert een rolletje plakband minstens €3000 op.

Comment

Dit is de tape. En zo ga je te werk. Hier nog een keertje.
          Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
            Wat ik nu wel eens wil zien, is of de sensor ECHT schoon is. Als hier iemand is die het zo doet, neem dan eens een foto van een leeg Word-document (of ander wit scherm) met een sluitertijd van een paar seconden en diafragma op f22, uit focus. Dan foto openen in Photoshop en auto levels doen. Als er dan niks te zien is ben ik overtuigd, anders niet. Wel met een goeie lens doen, anders zie je het vuil niet zo goed wegens onregelmatige kleuren na auto levels. Ik ben benieuwd.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Indien ik het zou doen zou het zeker niet met plastieken handschoentjes zijn zoals op de eerste reeks te zien geplaatst door 'drh'. Het witte poeder (vermoedelijk talk) dat ze gebruiken om de handschoenen te bewaren zou immers mogelijks direkt voor even hinderlijk stof kunnen zorgen
              WICKED WIKKE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
                Ik ben ook een aanhanger van de Scotch methode.

Met mijn vingers heb ik de tape echter nooit in de behuizing geduwd, maar ik ben een klein rond verfborsteltje gaan halen (zo ongeveer het kleinste dat ik kon vinden in de Brico ) waarvan ik de haartjes afgeknipt heb tot ong. 0.5 cm (en ook de zijkanten wat bijgeknipt).
                Met dit (zuiver) borsteltje duw ik de tape zacht tot in de hoeken van de sensor.

Werkt uitstekend!
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

Comment

Gisteren ook voor de 1e keer de tape gebruikt en het lukte aardig goed
                  Alleen is de tape wat breder dan mijn sensor
                  Dus moet ik de tape telkens wat bijsnijden...
                  Verder moet ik ook nog wat zoeken om de tape precies tot in de hoeken te duwen, want daar was de sensor het vuilst...
                  StijnDeGrauwe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    gewoon wat scotch magic tape, en 5 minuutjes werk Gisteren ochtend nog gedaan, omdat ik wat overvliegende vliegers wou trekken. Resultaat ok (spijtig dat ik de voorbeelden al gewist heb )
                    Doe dit op identieke wijze en dat werkt perfect. De allereerste keer dat ik deed was het meest angstige moment van mijn leven. Zweten, hartkloppingen, vloeken, dan denken waar ben ik aan begonnen, onpasselijk worden, enz... Vooral niet de eerste keer doen zoals ik namelijk een half uur voor je op fotoschoot gaat. Ondertussen is het een werkje van een paar minuten en nog steeds een schitterend resultaat tot gevolg.

Groetjes,
                    Canon the best a men can get ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wikke Bekijk bericht
                      Indien ik het zou doen zou het zeker niet met plastieken handschoentjes zijn zoals op de eerste reeks te zien geplaatst door 'drh'. Het witte poeder (vermoedelijk talk) dat ze gebruiken om de handschoenen te bewaren zou immers mogelijks direkt voor even hinderlijk stof kunnen zorgen
                      Of je koopt er gewoon zonder dat poeder, die kan je even goed kiezen, net als anti-allergische zonder latex.... Je kan ze doorschijnend, wit, paars, blauw.... in verschillende diktes en maten verkrijgen! En nee ze zijn niet van het merk durex
                      Maar mij lijkt het ook niet echt nodig om handschoenen aan te trekken, al heb ik de sensor nog nooit zelf gekuist op deze manier...

Bijkomend vraagje: Wat met die sensorcleaningsfunctie van de eos400d? Moet je met dit feature rekening houden om de juiste methode te kiezen voor cleaning (bijv. om die "trillende plaat" niet te beschadigen of zo, ik zeg maar wat...)

Bedankt alvast voor jullie reacties!
                      Mvg, Fre

Comment

Geprobeerd met tape en een halsstarrig vuiltje nog met Sensor Brush (borsteltje) verwijderd.
                        Bedankt voor de tips en uitleg. 't Was inderdaad snel en makkelijk.
                        Last edited by kohraya; 7 september 2007, 12:56.

Comment

Ook eens de scotch magic tape methode uitgeprobeerd met verbluffend resultaat dat ik nooit kon bekomen met een "peertje".

Comment

Wat met gestabiliseerde sensoren?
                            Het lijkt mij geen goed idee om met plakband aan je sensor te gaan rukken als die op een bewegend stuk gemonteerd is.
                            David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

En wat met de sensoren met sensor cleaning en met een tin oxide coating, zoals de 400D?
                              Mvg, Fre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                                Wat met gestabiliseerde sensoren?
                                Het lijkt mij geen goed idee om met plakband aan je sensor te gaan rukken als die op een bewegend stuk gemonteerd is.
                                of voort zelfde geld op duwen met nen swab en naar links of rechts bewegen
                                foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                                X