Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 400d update bevindingen firmware 1.1.0

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 400d update bevindingen firmware 1.1.0

Is dit in combinatie met de kitlens?
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josandjos Bekijk bericht
      Ben ook geintereseerd in een oplossing, ben namelijk ook gedupeerde gebruiker van een 400D, en zou mijn probleem graag opgelost zien.
      Vorige weekend nog een 450 foto's gemaakt in de automatisch stand, er zijn 50% van de foto's onderbelicht, wat ik veel teveel vind.
      Persoonlijk denk ik dat als je een camera koopt, een goedkoop amateurtoestel uit de Aldi of een duur semi professioneel toestel, dat de foto's die je maakt in de automatisch stand grotendeels onmiddelijk bruikbaar zijn, en dat je geen Photoshop expert moet zijn om een goed belichte foto te maken, dat er wat onderbelichte exemplaren bij zijn daar kan ik mee leven, doch niet dat het overgrote deel van de foto's nabewerking vragen, heb de camera gekocht om foto's te maken, niet om met Photoshop te leren werken.
      Heb ook geen idee wat invloed er is met de waarborg, als je zelf een hoger firmware versie installeerd.
      Vind in de beschrijving van de firmware echter niets terug over onderbelichting.

Camera Serial Number - 730313776 ; Firmware Version - Firmware 1.0.4
      dag josandjos,
      de automatische modus is mooi op een digitale camera maar ik kan me inbeelden dat je geen 800 - 1000 € uitgeeft om in die groene stand te blijven werken... Lees even het boekje, zet hem in Av en je kan direct VEEEEEEEEL meer...

groeten
      Hans
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
        Ik heb bijna alle postings gevolgd waarin de onderbelichting van de 400D aan bod komt en denk niet dat subtiel formuleren nog enige zin heeft bij Regulus. De 400D is en zal als slecht bestempeld blijven. Kwestie van alles over 1 kam te scheren.

Hans

18=(((V/255+0.055)/1.055)^2.4)*100

bereken V ... vergelijk met de positie van de histogrampiek voor je grijskaart opname .. met +- 1/6EV tolerantie

lees ..
        http://www.cipa.jp/english/hyoujunka.../DC-004_EN.pdf

Comment

Doe uw toestel terug binnen PUNT
          Ik heb dit weekend nog eens een reeks van 800 foto's gemaakt op een concert en er was geen enkele onderbelicht, integendeel sommige waren overbelicht. Ik blijf erbij veel hangt af van de kwaliteit van de lens dat je gebruikt. Dit is de laatste commentaar die ik hierover geef.

Hans
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
            Ik blijf erbij veel hangt af van de kwaliteit van de lens dat je gebruikt. Dit is de laatste commentaar die ik hierover geef.

Hans
            Ik heb hetzelfde waargenomen. Bij de kitlens moest ik gewoonlijk +2/3 ev overbelichten. Bij de Sigma 70-300 normaal +1/3 ev en bij de canon 17-55 is de lichtmeting perfect.

Nico
            Canon EOS 400D - Kitlens - EF-S 17-55mm F2.8 IS USM - EF 70-200mm F4.0 L IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
              dag josandjos,
              de automatische modus is mooi op een digitale camera maar ik kan me inbeelden dat je geen 800 - 1000 € uitgeeft om in die groene stand te blijven werken... Lees even het boekje, zet hem in Av en je kan direct VEEEEEEEEL meer...

groeten
              Hans
              Heel juist, heb nu de firmware upgegraded(1.1.0), ben volop bezig met het afstappen van de 'groene stand', doch dat vraagt wat tijd, en ondertussen moeten er wel foto's gemaakt worden, en het boekje is echt duidelijk, doch hoe meer instel mogelijkheden je hebt, des te ingewikkelder is het manueel werken, alsook is het resultaat moeilijk te bekijken in de field, en kan je het pas echt goed beoordelen op het monitor scherm, in ieder geval bedankt, en nu verder in de Av stand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josandjos Bekijk bericht
                Heel juist, heb nu de firmware upgegraded(1.1.0), ben volop bezig met het afstappen van de 'groene stand', doch dat vraagt wat tijd, en ondertussen moeten er wel foto's gemaakt worden, en het boekje is echt duidelijk, doch hoe meer instel mogelijkheden je hebt, des te ingewikkelder is het manueel werken, alsook is het resultaat moeilijk te bekijken in de field, en kan je het pas echt goed beoordelen op het monitor scherm, in ieder geval bedankt, en nu verder in de Av stand.
                graag gedaan hoor en als je specifieke vragen hebt, kan je ze hier op het forum altijd kwijt... hier heb ik al een pak bijgeleerd...

een goede tip alvast is om instelling per instelling te wijzigen en het resultaat te bekijken op je computer. veel oefening hoort hier bij maar dat maakt het leuk
                Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                  veel oefening hoort hier bij maar dat maakt het leuk
                  Dat is denk ik zelfs het leukste aan deze hobby.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                    Dat is denk ik zelfs het leukste aan deze hobby.
                    ge moogt gerust zijn enige nadeel is dat het wreed tijdrovend kan zijn (niet altijd nadeel echter)
                    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                      heb toch de indruk dat onderbelichtingsprobleem veel minder voorkomt, kan nu gerust gewone foto's trekken met 0 EC; toch meestal met 1/3 EC

het gaat echter fout als het onderwerp of de achtergrond wit of zeer licht van kleur is; dan gaat de camera bewust onderbelichten om "blown highlights" te voorkomen

remedie: belichten op donkerder onderwerp, belichting vastzetten, herkadreren en opnieuw scherpstellen ... jammer want toch nogal omslachtig ...

nog mensen met bevindingen na firmware update 1.1.0 ?
                      Heb deze vandaag geupdate en het lijkt mij ook verbeterd. Wat alleszins opvalt is dat het histogram vroeger altijd meer aan de linkerzijde stond, terwijl het nu meer centraal en/of meer naar rechts lijkt verplaatst. Ik heb intussen echter al zoveel instellingen gewijzigd dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
                      Canon 400D - BG-E3 - 18-55 - 55-200 kitlenzen

Comment

Working...
                      X