Hoi,
Hier weer een vraag, voordat de kogel door de kerk gaat
Ik ben er nog steeds niet uit, word het nu de Eos5D of de D200.
Heb gister bij konijnberg in DenHam (NL) geweest heb, de verkoper nam gelukkig alle tijd voor mijn vragen (gezever), ik heb met beide camera's een 20tal foto's kunnen schieten.
Thuis gekomen zat er uiteraard verschil in de opnames, de camera's stonden allebei in JPEG Fine mode en diafragmavoorkeuze stand F8.0 Iso200.
Maar deze test gaf voor mij nog steeds niet de doorslag.
Wat mij wel direkt opviel, was dat de beelden uit de Eos5 iets wolliger (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen), kan dat aan mij liggen?????.
En nu mijn vraag, misschien raar gedacht maar het lichtmetings systeem van
Nikon niet beter doordat het op 1002punten (3Dmatrix) meet, en Eos5 maar op 32 (dacht ik).
Is het niet zo dat de Nikon net wat trefzekerder is in moeilijk situatie's.
Ik had namelijk het idee dat wolken partij die voor zeg maar 1/3 op de foto is gezet, net wat meer burning highlights (of hoe zeg je dat) had dan de D200.
En ik moet toch zeggen dat de AF van Canon toch wel echt snel is.
Help my

BVD Henry
Hier weer een vraag, voordat de kogel door de kerk gaat
Ik ben er nog steeds niet uit, word het nu de Eos5D of de D200.
Heb gister bij konijnberg in DenHam (NL) geweest heb, de verkoper nam gelukkig alle tijd voor mijn vragen (gezever), ik heb met beide camera's een 20tal foto's kunnen schieten.
Thuis gekomen zat er uiteraard verschil in de opnames, de camera's stonden allebei in JPEG Fine mode en diafragmavoorkeuze stand F8.0 Iso200.
Maar deze test gaf voor mij nog steeds niet de doorslag.
Wat mij wel direkt opviel, was dat de beelden uit de Eos5 iets wolliger (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen), kan dat aan mij liggen?????.
En nu mijn vraag, misschien raar gedacht maar het lichtmetings systeem van
Nikon niet beter doordat het op 1002punten (3Dmatrix) meet, en Eos5 maar op 32 (dacht ik).
Is het niet zo dat de Nikon net wat trefzekerder is in moeilijk situatie's.
Ik had namelijk het idee dat wolken partij die voor zeg maar 1/3 op de foto is gezet, net wat meer burning highlights (of hoe zeg je dat) had dan de D200.
En ik moet toch zeggen dat de AF van Canon toch wel echt snel is.
Help my

BVD Henry
Comment