Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeilijke keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: moeilijke keuze

Oorspronkelijk geplaatst door heligeert Bekijk bericht

Geplaatst: ma jul 16, 2007 5:57 pm Onderwerp: moeilijke keuze

--------------------------------------------------------------------------------

De lenzen worden de Sigma 70-200 F2,8HSM en de Tamron 18-20 of 28-75 F2,8 en wel omdat mij de Sigmla lenzen in dit sigment af geraden werden.

Groeten,Geert.
    Da's half naast de kwestie en half juist.
    Vooreerst : "dit segment" is relatief, de D80 is een prachtig toestel, maar het is nu ook weer geen professionele camera.
    Wat de Sigma lenzen betreft : de budget line van Sigma gaat zeker geen hoogvlieger zijn, maar dat is niet eigen aan de D80, dat geldt voor zowat alle toestellen.
    De Sigma EX lenzen daarentegen zijn van uitstekende kwaliteit en presteren schitterend op mijn D200, en die stelt toch nog iets hogere eisen aan je glas.
    Met name de 70-200 2.8 EX die je aanhaalt is een uitstekende keuze als lichte tele : snel, scherp, lichtsterk en stevig gebouwd.
    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Ik versta nu helemaal wat je bedoelt.

Ikzelf ben ook een Nikon fan, maar als ik morgen een camera moest nodig hebben van een ander merk met een of andere baanbrekende functie of eigenschap zal ik niet twijfelen en 'm kopen

MVG,
      Dat is een zeer gezonde instelling. De lenzen is dikwijls een struikelblok, daarom ook mijn advies om niet over te investeren in lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        Dat is een zeer gezonde instelling. De lenzen is dikwijls een struikelblok, daarom ook mijn advies om niet over te investeren in lenzen.
        Ik heb daarbij niet gezegd dat ik mijn ander materiaal zou verkopen En de lenzen zijn juist HET meest belangrijke m.i.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          Niet mee eens. Objectieven bepalen m.i. veel meer de kwaliteit van je beelden dan de camera. M.a.w. investering in objectieven is belangrijker voor wat mij betreft.

Dat je dan vastzit bij een merk is mss wel waar, maar goed glas verliest veel minder snel z'n waarde dan goedkoop glas, dus kan je toch redelijk wat van die investering terugwinnen als je dan toch van merk wil veranderen. Een oude body is meestal goed voor de vuilbak.

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
          X