Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen D30 ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen D30 ?

    Forummers,

    Ik heb een kennis die een drietal lenzen voor een Canon EOS 5.
    Hij wil nu een D30 kopen, maar ik vroeg me af of zijn lenzen geschikt zijn voor zulk toestel.

    Hij heeft een Sigma 70-300mm f4-5.6 DL macro Super en een Canon Zoom EF 80-200mm f4-5.6 II.
    De derde lens is de 30-70mm van dezelfde serie als de 70-200mm.

    Gaat dit lukken met een D30 ?

  • #2
    Heel veel kans van wel maar ik zou ze gewoon even stuk voor stuk proberen alvorens tot aankoop van de D30 over te gaan.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Het zal wel lukken om deze lenzen te gebruiken, maar ik zou nooit een lens gebruiken waar de grootste opening F4 is een zoom van 70 naar 300 met F4 naar F5.6 is echt op het randje voor de autofocus.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Dat was ook een beetje mijn idee. De lichtsterkte van deze lenzen is niet echt super.
        Ik weet het, deze lenzen zijn niet 'top of the bill', maar hij heeft ze nu voor zijn EOS5. Hij kan er alvast mee starten.
        Daarom was hij van plan om eventueel een D30 aan te schaffen,.
        Hij werkt nu met een Powershot S10, dus enige verbetering zal er allicht zijn.
        Mettertijd zou hij zijn EOS 5 van de hand doen.

        Comment


        • #5
          Digipics357 schreef :
          Het zal wel lukken om deze lenzen te gebruiken, maar ik zou nooit een lens gebruiken waar de grootste opening F4 is een zoom van 70 naar 300 met F4 naar F5.6 is echt op het randje voor de autofocus.
          Hmm. in principe wordt er voor de EOS 5 (en ook D30) gegarandeerd dat er AF kan zijn tot en met f/5.6. Dus ik zie niet in dat dat een probleem zou kunnen zijn. (De eos3 kan tot f/8.0!).

          De canon gaat geen probleem geven. Oudere sigma's (lees ouder dan de body) kunnen een probleem geven, maar in veel gevallen kan dat verholpen worden door een kleine (soms gratis) ingreep van Sigma).
          Groetjes,
          Arvid


          Reis- en fotowebsite

          Comment


          • #6
            Hmm. in principe wordt er voor de EOS 5 (en ook D30) gegarandeerd dat er AF kan zijn tot en met f/5.6. Dus ik zie niet in dat dat een probleem zou kunnen zijn. (De eos3 kan tot f/8.0!).
            Er zal zeker een mogelijkheid zijn voor een autofocus te bekomen met een F5.6, maar na twee jaar werken met een DSLR van Canon de D30 en de D60. Weet ik toch dat ik het zekere voor het onzekere kies en ga voor lichtsterke lenzen op een DSLR.
            Bij perfecte weersomstandigheden en een onderwerp met contrast in overvloed zijn er nooit problemen met een autofocus. Probeer eens zonder flits een indoor gebeuren, sport, toneel, muziek, enz te fotograferen en je weet waarom een lichtsterk objectief belangrijk is.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Okee, begrijp best dat een meer lichtsterk obejectief beter is, maar de vraag luidde :

              "Kan men VOORLOPIG met de hogervernoemde lenzen zijne plan trekken ?"

              Momenteel heeft die kennis een Canon EOS 5 met deze lenzen.
              Hij zou de EOS 5 weg doen en de lenzen bijhouden om over te stappen op een D30/D60/10D.
              Mocht blijken dat tijdens het testen van deze apparaten de lenzen niet voldoen, dan zou hij niet meer gebonden zijn aan Canon (en zouden deze lenzen bijgevolg mee worden verkocht met de EOS5) en komen Nikon en Sigma ook in aanmerking.
              Zelfs de Olympus E10/E20 zouden dan in de lijst opgenomen worden.

              En dan komt natuurlijk de hamvraag : "Wat moet je in godsnaam nog vragen voor een Canon EOS 5 ?".

              Comment

              Working...
              X