Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K10D en stof?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax K10D en stof?

Ik blijf naïef hopen dat ze in Duitsland sneller zullen zijn... Oops... ze zijn er al en ik kreeg geen mail. Blijkbaar dus niet genoeg om ook mij te bevoorraden? Mss heb ik wat te lang gewacht met m'n voorbestelling?

Duimen jullie ff mee voor mij?

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
      Ik reinig (sensor & matglas) dus altijd met 810/11 tape > 200 keer tapen kost je (samen) amper 4€ (2€cent per keer )
      Met diezelfde tape haal ik ook het zwevend stof weg ‘in’ de body en reinig ik de mounts!
      In een donker en grijs verleden ooit gewerkt hebbend voor 3M en dus wetend wat voor rotzooi er gebruikt wordt in Scotch tape, peins ik er nog niet aan om dat te gebruiken...
      Ik zou het ten stelligste afraden...
      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht

........ maar f/2.8, WS en SDM zijn natuurlijk ook wat waard.

Wim
        Daarvoor heb ik de DA* serie genomen!
        De normale kitlenzen zijn scherp genoeg, dus logisch dat de DA* niet ‘véél’ beter zullen presteren
        De DA* prijzen zijn trouwens ook héél redelijk, vind ik..

Dagzz
        I Love Leica

Comment

Tekade stuurde me net een mailtje met de vraag de centjes naar hen op te sturen! Ik hoop m'n DA* glas binnen een dikke week in m'n pollekes te hebben!!

Ik dacht al dat het mijn dagje was vanmorgen toen alle lichten spontaan op groen sprongen op weg naar 't werk!

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Tekade stuurde me net een mailtje met de vraag de centjes naar hen op te sturen! Ik hoop m'n DA* glas binnen een dikke week in m'n pollekes te hebben!!

Ik dacht al dat het mijn dagje was vanmorgen toen alle lichten spontaan op groen sprongen op weg naar 't werk!

Wim
            Goed zo, er blijkt iets fout te zijn met de éérste serie DA*'s
            Ik krijg er van de 2de serie
            I Love Leica

Comment

Goed zo, er blijkt iets fout te zijn met de éérste serie DA*'s
              Ik krijg er van de 2de serie
              LOL!!

Er is inderdaad iets serieus fout... De meeste eigenaars gebruiken ze niet om "foto's" mee te maken, enkel "opnames" van bakstenen en consoorten. En de meeste postende nieuwsgierigen bekijken de weinige foto's ook niet, enkel de pixels waaruit ze bestaan... Ga ik niet doen. Mss dat die van mij dan de eerste uit de 2de reeks zullen zijn?

Tenzij ik het toch niet kan laten m'n DA16-45/4 eens te vgl...

Swat, ik heb ze nog altijd niet in handen hé...

Wim

Comment

UPDATE: Tekade wijzigde net de status van m'n bestelling in "Versendet"!!

M'n pollen beginnen te jeuken!!!

Wim

Comment

Wim
                  Ooh, 't lijkt erop dat je dus toch gelijk krijgt, Wim.

Ik heb vandaag gebeld met Fotokonijnenberg en die hadden nog geen exemplaren binnengekregen De verkoper wist mij wel te vertellen dat ik op nummer 12 op de wachtlijst sta (deze verkoper klonk overigens een stuk betrouwbaarder dan die kerel die ik laatst aan de lijn had). Goed, of ik blij moet worden van nr 12 weet ik niet. 't Is natuurlijk maar de vraag of ze wel direct 12 binnenkrijgen.......

Mark
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Pakistan een maand uitgesteld dus ik zal thuis zijn als de K10D kitjes & Co. aankomen!!
                    Goed zo

Wim
                    Was ist Versendet?
                    Einen F/4 oder einen f2.8 zoom?

Nu kun je “ook” muren en baksteen shoot’n!
                    Heu what about Belgian economy?

Dagzz
                    Last edited by Dagzz; 9 augustus 2007, 15:38.
                    I Love Leica

Comment

Was ist Versendet?
                      Einen F/4 oder einen f2.8 zoom?
                      Ik neem aan dat ze m'n DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8 goed verpakt in een proper doosje met mijn adres erop en voldoende gefrankeerd bij een pakjesdienst afgaven...

Nu kun je “ook” muren en baksteen shoot’n!
                      LOL ... Dat ben ik alvast niet van plan. Anderen waren me (gelukkig) voor... Mss (afhankelijk van tijd) zal ik wel wat real-life test shots maken en posten. Als niet hier, dan toch op Pentax dedicated subfora bij dpreview en digifotofreak...

Heu what about Belgian economy?
                      Wil je zeggen die "familiale" kleinhandel die me steeds weer de volle richtprijs rekent, en bovendien altijd beweert dat er geen nieuwe Pentax producten zijn omdat hun kaftje meer dan een jaar oud is? De goedkoopste FA limited kostte daar EUR 1100. Ik heb ze intss alle drie maar die waar ik het meeste voor betaalde kostte me toch maar EUR 650... Nee hoor, voor goedkope bare essentials zien ze me daar nog, maar niet meer voor grote aankopen. Voor de "service" moet ik het echt niet doen. Productkennis heb ik meer dan zij. Zelfs om gerief ter reparatie op te sturen rekenen ze me een fee, dan kan ik beter zelf langs De Beukelaer rijden om te horen dat m'n spullen repareren niet economisch verantwoord is. (ik heb het over de EUR 30 die ze rekenden om m'n Pentax 6x7 naar DB te sturen, waarna deze me vertelden dat de reparatie ruim EUR 900 ging kosten, teveel voor de weinige keren dat ik 'm nog (met plezier weliswaar) gebruik).
                      Ik wil de Belgische economie wel steunen, maar niet als het betekent dat ik daarvoor failliet moet gaan, of enkele jaren extra moet inplannen om m'n gewenste aankopen te kunnen doen... 't Is voor mij een hobby waarmee ik geen inkomen genereer, de aankoopkost niet kan afschrijven en evenmin de BTW kan recupereren...
                      Trouwens... konijnenberg kan je toch bezwaarlijk Belgische economie noemen hé? Nederlanders of Duitsers, mij is 't gelijk als ik m'n gerief maar heb...
                      Nu weet ik wel dat ik voor de DA*s meer uitgegeven heb bij Tekade dan ik bij 't Konijn zou hebben gedaan, maar die EUR 180 is voor mij de kost van 't gebruiksplezier dat ik zal hebben door ze deze week al te hebben. Allez, ik blijf hopen voor hen die bij 't Konijn bestelden dat ze ze ook snel mogen hebben hoor!

Sorry als ik even doordramde (ik doe dat soms op fora) over een punt dat je allicht zo niet bedoelde...

Wim
                      Last edited by ishpuini; 9 augustus 2007, 17:42.

Comment

Nikske Konijn

Ik maak zalf mijn prijzen en stel ze voor de keuze "DAT" ....of niets
                        ...de meesten kiezen toch wel voor "DAT"!!

Dagzz
                        I Love Leica

Comment

Nikske Konijn
                          Sorry, ik verwarde even met een ander forumlid dat op z'n bestelling wacht...

Ik maak zalf mijn prijzen en stel ze voor de keuze "DAT" ....of niets
                          ...de meesten kiezen toch wel voor "DAT"!!

Dagzz
                          Dat je een goede prijs krijgt vind ik wel goed voor jou (hoe steun je de economie dan eigenlijk?), maar ik vind dat in principe niet kunnen, tenzij je sponsoring wordt gedaan opdat je reclame maakt voor het merk. Dan val je in de categorie van mannen als Benjamin Kanarek en Mark Dimalanta, maar echt neutraal kan je hen niet noemen, aanstekelijk enthousiast wel natuurlijk.
                          Pro's kunnen zoals ik al zei onkosten in hun boekhouding inrekenen en afschrijven, en kunnen bovendien de BTW nog recupereren, en da's niet meer dan normaal in een economische context. Maar als ze bovendien nog gunstprijsjes krijgen waar zijn we dan mee bezig (dubbel voordeel)... Ik betaal het allemaal van m'n spaarcenten en verdien er geen rotte EUR mee... Ik "verdien" m'n nieuwe objectieven door m'n "oude" te verkopen...

Sorry, moest ik even kwijt...

Maar on-the-bright side... Bericht gehad van Taxipost dat er een pakje voor me klaar ligt in 't depot. Morgenvroeg kan ik het helaas pas gaan halen, maar dan zal ik onmiddellijk een uitstapje doen en wat plaatjes schieten. No pixelpeeping... beloofd!!

Wim

Comment

Maar on-the-bright side... Bericht gehad van Taxipost dat er een pakje voor me klaar ligt in 't depot. Morgenvroeg kan ik het helaas pas gaan halen, maar dan zal ik onmiddellijk een uitstapje doen en wat plaatjes schieten. No pixelpeeping... beloofd!!

Wim

Prima nieuws voor U. Geniet ervan, en laat ons daarna delen in uw vreugde . Ik ben toch ook benieuwd.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Sorry, ................

Sorry, moest ik even kwijt...

Wim
                              Allee, het is u vergeven
                              Nu dat ge toch op uw paard zit, trek meteen een paar DA* foto's vanuit paardenperspectief!

Dagzz
                              I Love Leica

Comment

Allee, het is u vergeven
                                Och, ik weet wel dat ook pro's het soms onaanvaardbaar vinden dat amateurekes steeds meer in hun vaarwater komen... en terecht voor een deel natuurlijk!
                                Ik herinner me nog steeds de blikken van de pro's toen ik met m'n SFXn met lousy Tamron 90-300 een foto nam van de USS Cole toen die in Aden zieltogend lag te wezen na de dag na de aanslag in 2000... Niet dat ik die foto wou verkopen natuurlijk, maar dat kon altijd (hoewel met die Tamron )... Aden lag toen nu eenmaal toevallig die dag op m'n reisroute doorheen Jemen...
                                Vooral toen de pers onze geboekte hotelkamers in had genomen en wij erop stonden toch de kamer te krijgen die we geboekt hadden (veel alternatieven waren er niet), lieten die mannen duidelijk blijken dat zij van mening waren dat wij geen recht van aanwezigheid hadden!! Maar 't zullen allicht wel slechts enkele eikels geweest zijn zeker die toen voor mij de reputatie van de anderen verpestten? De geëvacueerde Am. militairen, die de resterende helft van 't hotel innamen, toonden meer bescheidenheid hoewel ze ons wel foeileerden toen we het hotel inkwamen. 'k Vind het nog steeds grappig hoe ze in gelid naar het buffet marcheerden tijdens het diner...

't Moet niet altijd één richting zijn hé...

Nu dat ge toch op uw paard zit,
                                Don't worry, 't is er maar een heeeeeeeel kleintje hoor...

trek meteen een paar DA* foto's vanuit paardenperspectief!
                                Zal ik doen de volgende keer als ik er echt op zit! Ik was er nooit wars van op m'n reizen op een paard te kruipen als dat de enige manier was om te geraken waar ik wou geraken, maar mijn madam ziet dat niet zitten... De paarden, niet het reizen gelukkig... Dus is 't nu soms wat langer zoeken naar een mogelijk vervoermiddel...

Wim

Comment

Working...
                                X