Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K10D en stof?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax Photo Laboratory

Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
    Ik ga dit even hier vragen in plaats van wéér een Tpc te openen!

In > Pentax Photo Laboratory:
    Zit er daar ook een sync mode bij? (zoals bij ACR)
    Voorbeeld ik heb 50 pics met dezelfde lichtomstandigheden, kan ik die alle 50 ineens neutraal maken, met één colorpicker click?
    I hope so!!
    Geen idee. Ben geen fan van die software. Maar dat is vooral geïnspireerd door vorige versies. Ik gebruik Lightroom en zou dat aan iedere veelshooter aanraden. De sync opties zijn erg verregaand, en in de 1.1 upgrade zit er zelfs een modus die alle opnames in gelijke lichtomstandigheden op het niveau van een geselecteerd beeld brengt. Stel het "juist" belichte beeld is 1/60s f/5.6 en je hebt dat volledig bijgewerkt, dan gaat LR een beeld met 1/30s f/5.6 een extra stop onderbelichten bij het syncen... De beelden hoeven zelfs niet een zelfde startbelichting te hebben om ze te syncen!!

LR is echt geen zware expense, dubbel en dik z'n geld waard vind ik.

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Re: Pentax Photo Laboratory

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht

LR is echt geen zware expense, dubbel en dik z'n geld waard vind ik.

Wim
      TJa LR is knap, maar niet op mijn PC
      Als ik daar mee werk heb ik een excessief CPU verbruik en soms jamt hij (Demo version)

Up to Greece
      Last edited by Dagzz; 15 juli 2007, 18:17.
      I Love Leica

Comment

Re: Pentax K10D en stof?

Het stof is er al, mijn K10D ktijes en others, nog niet!
        But it's worth waiting 4it

Dagzz
        I Love Leica

Comment

Het stof is er al, mijn K10D ktijes en others, nog niet!
          But it's worth waiting 4it

Dagzz
          Geduld is een gouden zaak...

In Japan zitten ze na 2 dagen DA*50-135/2.8 verkopen al zonder stocks... Hopelijk schiet er nog iets over voor de rest van de wereld vanaf half augustus...

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Geduld is een gouden zaak...

In Japan zitten ze na 2 dagen DA*50-135/2.8 verkopen al zonder stocks... Hopelijk schiet er nog iets over voor de rest van de wereld vanaf half augustus...

Wim
            Dat zal wel lukken, zeker!
            1 December 2007 is echt mijn limiet.
            Ik vertrek op 19-08 tot 01-12 naar Pakistan, maar ik kom wel 2 maal even over, voor praktische redenen.
            Ik heb er vertouwen in dat ik tegen 1 december Pentax gesteld zal zijn

Dagzz
            Last edited by Dagzz; 1 augustus 2007, 12:00.
            I Love Leica

Comment

Dat zal wel lukken, zeker!
              1 December 2007 is echt mijn limiet.
              Ik vertrek op 19-08 tot 01-12 naar Pakistan, maar ik kom wel 2 maal even over, voor praktische redenen.
              Ik heb er vertouwen in dat ik tegen 1 december Pentax gesteld zal zijn

Dagzz
              Mss duurt het allemaal zo lang niet meer. In de UK kregen verschillende Pentaxians net een telefoontje dat hun DA*16-50/2.8 arriveerde. In Korea postte een gebruiker foto's van zijn kopie... Die Fransman met z'n eerste DA* is blijkbaar toch geen hoax... 'k Wordt er zowaar ongeduldig van, en ik rekende pas op half augustus...

Trouwens, het dekseltje op het objectief lijkt niet meer van de standaard Pentax-soort te zijn. Die moest je langs buiten toeknijpen om ze te verwijderen, haast onmogelijk doorheen een zonnekap. De DA*s hebben er blijkbaar eentje stijl Tamron (Tokina?) dat je in 't midden toeknijpt. 'k Had er nooit aan gedacht dat op m'n requirements te zetten, maar ik vloek er toch regelmatig op (vooral bij m'n DA16-45 en FA35). Ik weet wel dat je dat makkelijk kan vervangen, maar dat kwam er nooit van. Dus vind ik dat nu eigenljk wel een geweldige verrassing!!

Wim

Comment

Mss duurt het allemaal zo lang niet meer. In de UK kregen verschillende Pentaxians net een telefoontje dat hun DA*16-50/2.8 arriveerde. In Korea postte een gebruiker foto's van zijn kopie... Die Fransman met z'n eerste DA* is blijkbaar toch geen hoax... 'k Wordt er zowaar ongeduldig van, en ik rekende pas op half augustus...

Wim
                Oh oh ik las het ook net jah... Nu kan ik echt haast niet meer wachten... Nu maar hopen dat Fotokonijnenberg ook een beetje snel wordt voorzien... ('t zal wel weer niet, 't zit mij meestal niet zo mee met dit soort dingen )

'k Ben overigens ook erg nieuwsgierig of de 50-135mm op de Sigma EX 1.4x converter zal passen. Zo ja, dan zit ik erover te denken om m'n Sigma EX 70-200 te verruilen voor de 50-135mm, daar mijn Sigma EX 70-200mm niet scherp genoeg is wijd open....
                Last edited by MarkEL; 1 augustus 2007, 18:31.
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  'k Ben overigens ook erg nieuwsgierig of de 50-135mm op de Sigma EX 1.4x converter zal passen. Zo ja, dan zit ik erover te denken om m'n Sigma EX 70-200 te verruilen voor de 50-135mm, daar mijn Sigma EX 70-200mm niet scherp genoeg is wijd open....
                  Is die Sigma een f2.8? wat moet ie kosten dan?

leo
                  Pentax K10D

Comment

De DA*s hebben er blijkbaar eentje stijl Tamron (Tokina?) dat je in 't midden toeknijpt. 'k Had er nooit aan gedacht dat op m'n requirements te zetten, maar ik vloek er toch regelmatig op (vooral bij m'n DA16-45 en FA35). Ik weet wel dat je dat makkelijk kan vervangen, maar dat kwam er nooit van. Dus vind ik dat nu eigenljk wel een geweldige verrassing!!

Wim
                    Dat zou ideaal zijn, ik erger mij ook al jaren over: some improper designs!

Dagzz
                    I Love Leica

Comment

Als de EX1.4x converter ook een uitstekend front element heeft zoals de EX2x is de kans klein. Hoewel ik niet denk dat een 1.4x converter dat nodig heeft. Past hij op je andere objectieven? Ik heb zelf de Tamron 1.4x en die moet zonder problemen lukken.

Kijk overigens eens in je Sigma of die powerzoom contacten heeft. Zo ja, en hij past, dan gaat hij allicht ervoor zorgen dat SDM netjes blijft werken...

De Sigma EX70-200/2.8 zit bij mij allicht ook op de wip. Maar 't hangt een beetje af of wat ik met m'n EX2x converter nog kan doen ('k gebruik 'm nl meestal als een 140-400/5.6), en wanneer de DA*60-250/4 er komt, want die haalt min of meer 't zelfde met een 1.4x TC. Langs de andere kant heb ik natuurlijk de FA*300/4.5 en die past op de EX2x. Mss toch ook Sigma goodbye...

Wim

Comment

Dat zou ideaal zijn, ik erger mij ook al jaren over: some improper designs!

Dagzz
                        Blijkbaar had de DA12-24 ook al dit deksel... Moet dus idd iets van Tokina zijn, want deze was ook al het resultaat van samenwerking met Tokina.

De eerste foto's van de DA*s zijn inmiddels gepost, en 't ziet ernaar uit dat er toch nog wat CA is. Maar ze zijn wel erg scherp. Mss is het optisch verschil tov de DA16-45/4 toch niet zo heel groot, maar f/2.8, WS en SDM zijn natuurlijk ook wat waard. Niet slecht voor mij, heeft m'n DA16-45/4 mss wat meer doorverkoopwaarde?

Wim

Comment

Met stofreductie moet je er ook rekening mee houden dat de camere altijd horizontaal staat, anders dwarrelen de stofjes nog tussen de sluiter. Zeker als de stofreductie gelijk de sensor kuist met het opzetten van de camera komt het vaak voor dat mensen hun camera niet horizontaal vasthebben.

Comment

Als de EX1.4x converter ook een uitstekend front element heeft zoals de EX2x is de kans klein. Hoewel ik niet denk dat een 1.4x converter dat nodig heeft. Past hij op je andere objectieven? Ik heb zelf de Tamron 1.4x en die moet zonder problemen lukken.

Kijk overigens eens in je Sigma of die powerzoom contacten heeft. Zo ja, en hij past, dan gaat hij allicht ervoor zorgen dat SDM netjes blijft werken...

De Sigma EX70-200/2.8 zit bij mij allicht ook op de wip. Maar 't hangt een beetje af of wat ik met m'n EX2x converter nog kan doen ('k gebruik 'm nl meestal als een 140-400/5.6), en wanneer de DA*60-250/4 er komt, want die haalt min of meer 't zelfde met een 1.4x TC. Langs de andere kant heb ik natuurlijk de FA*300/4.5 en die past op de EX2x. Mss toch ook Sigma goodbye...

Wim
                            Volgens mij heeft de 1.4x EX wel een front element die uitsteekt dus dat zou wel eens lastig kunnen worden. Ik heb het nog nooit geprobeed maar volgens mij past deze converter niet op mn 27-70 en ook niet op mn Tamron 90mm....

Hoe moet ik overigens kunnen zien of die powerzoom contacten heeft?
                            www.indetailfotografie.nl

Comment

Volgens mij heeft de 1.4x EX wel een front element die uitsteekt dus dat zou wel eens lastig kunnen worden. Ik heb het nog nooit geprobeed maar volgens mij past deze converter niet op mn 27-70 en ook niet op mn Tamron 90mm....
                              Ai, da's jammer, dan gaat die waarschijnlijk bij de 70-200 moeten blijven. Tenzij je langer glas hebt waarop hij wel werkt (genre FA*300?).

Hoe moet ik overigens kunnen zien of die powerzoom contacten heeft?
                              Op dit tekeningetje staat dat duidelijk aangegeven:

Maar als je de Sigma EX1.4x toch niet kan gebruiken gaat hij ook geen SDM kunnen behouden hé... Ik zal eens testen met m'n EX2x en de DA*50-135/2.8 als ik 'm heb (wanneer dat ook moge wezen, want de diverse berichten gaan alle kanten uit, geen lijn in te trekken). Als ik eraan denk zal ik het resultaat op 't forum posten.

Wim

Comment

Volgens iemand die voor Pentax pub. werkt!
                                DB zou voorzien worden van DA*s in de laatste helft van Augustus 2007!!
                                Dus, als ik juist weg ben!!

whatever
                                Dagzz
                                I Love Leica

Comment

Working...
                                X