Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Canon ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon of Canon ?

    Oorspronkelijk geplaatst door konkel Bekijk bericht

    Moet voor zowel nacht als dag fotografie dienen.
    Wat bedoel je met nacht fotografie?

    Canon bracht een 20Da uit. Bij uitstek geschikt zijn voor astrologie-fotografie, daar die ook infrarood licht zou doorlaten. Ik weet niet of daar ook een 30D versie van gemaakt is.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon of Canon ?

      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      ben je dan aangenaam verrast over de kwaliteit van die D40 foto's of teleurgesteld in jouw 400D?
      Goh nee, zo kan je het niet bekijken. Ik heb wel het idee dat het met een D40 makkelijker is om goede foto's te maken van met de 400D. Maar het is niet dat ik daarom de 400d teleurstellend kan noemen.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon of Canon ?

        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
        Wat bedoel je met nacht fotografie?

        Canon bracht een 20Da uit. Bij uitstek geschikt zijn voor astrologie-fotografie, daar die ook infrarood licht zou doorlaten. Ik weet niet of daar ook een 30D versie van gemaakt is.
        Astrologie-fotografie ?

        Moest Armand Pien niet dood zijn, hij zou zich omdraaien in zijn graf

        PaulM

        Comment


        • #19
          Re: Nikon of Canon ?

          Oorspronkelijk geplaatst door ~Tine~ Bekijk bericht
          Goh nee, zo kan je het niet bekijken. Ik heb wel het idee dat het met een D40 makkelijker is om goede foto's te maken van met de 400D. Maar het is niet dat ik daarom de 400d teleurstellend kan noemen.
          Ik heb dat idee ook. Een paar vrienden van mij hebben Canon 350D en 400D. Ze hebben een point and shoot profiel en hun foto's zijn niet om aan te zien. Eigenlijk Canon onwaardig. Anderen die weten wat ze doen maken er prachtige beelden mee.
          De NikonD40 heeft mijn inziens een lagere instap drempel. Idaal voor de mensen die van een compact point and shoot cameraatje komen.
          Een Canon en een paar bokaalglazen.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon of Canon ?

            [QUOTE=pichayandege;1476130]Wat bedoel je met nacht fotografie?


            Nachtfotografie: foto's bij nacht :-)
            Goede kwaliteit bij langere sluitertijden om foto's te nemen met/zonder flits op of zonder statief.

            Comment


            • #21
              Re: Nikon of Canon ?

              Het lijkt me vrij logisch als je al Canon lenzen hebt, je opnieuw voor dit merk kiest . . . een overstap kost je wel wat euro's . . .
              Dat is niet zo logisch hoor, dat heb ik ook gedaan en ben toch overgestapt naar nikon
              Op dat moet je niet afgaan, kies het merk waar je je goed bij voelt als je naar de winkel gaat om uitleg.
              Neem ze ter hand, echt waar en je bent al een stuk verder in je beslissing....maar een D40 zou ik niet echt overwegen.

              Groetjes en succes,

              Rosita
              Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

              Comment


              • #22
                Re: Nikon of Canon ?

                Hallo,

                Heb zelf een D40 nu en deze werkt gemakkelijk en perfect.

                Alleen is het zeer spijtig dat er geen autofocus motor is ingebouwd. Dit is echt een beperking als je zelf wat wilt gaan experimenteren....

                Maar ja, dat is dan ook in hoeverre je lenzen gaat kopen en de camera wilt gebuiken. De standaard digitale lenzen passen allemaal perfect, en zijn toch niet zo duur naar mijn mening.

                Comment

                Working...
                X