Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem flits????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: probleem flits????

    De prijs van de Pentax K100D zakt nu ook, nu de K100D Super er zit aan te komen, en er komen dit jaar waarschijnlijk nog 2 nieuwe DSLR's uit + een hele reeks nieuwe lenzen. Ik denk dat je beter eerst grondig met uw toestel leert werken eer je een investering doet in een nieuw. Trouwens je zal toch geen kwaliteitsverschil zien tussen een huwelijksfoto genomen met een IstD en dezelfde foto genomen met een Nikon DX40
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

    Comment


    • #17
      Re: probleem flits????

      hey,
      hetgeen jij hier vertelt nu is misschien nog niet zo een slecht voorstel MAAR
      dan moet ik een externe flits en een 55-200lens gaan kopen voor deze ist dl en dan geef ik nog eens 400euro uit
      nu heb ik een koper voor deze voor 350euro als ik daar die 400 of ietsje meer bij leg heb ik een recenter en nieuw toestel met garantie.
      ik ga het nog es rustig allemaal op een rijtje zetten he
      toch bedankt!
      groetjes
      kelly

      Comment


      • #18
        Re: probleem flits????

        1500euro voor de d70s is me momenteel toch wel wat veel ja...
        tis niet gemakkelijk maar ben er deze avond dan wel achtergekomen dat een externe flits geen overbodige luxe is

        Comment


        • #19
          Re: probleem flits????

          Misschien een simpele vraag maar waarom zou je een ander toestel willen aangezien je nog niet tegen de beperkingen aanloopt volgens mij?

          Omdat daar een andere lens bijzit ?
          Omdat die nieuwer is ?
          Voor meer megapixels ?
          Omdat je daar mooiere foto's mee trekt ?
          Omdat die makkelijker is ?

          En waarom de D40x en niet de D40 ?

          Dit zijn geen vragen om te gaan zeggen dat je het niet moet doen hoor ( wie ben ik om daarover te oordelen ) maar meer om je zelf een bewuste keuze te laten maken over het waarom een nieuw toestel en welke.

          Een verkoper ( de meeste dan ) maakt alleen een bewuste keuze zijn portemmonee in namelijk.

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #20
            Re: probleem flits????

            Ik zou ook wel eens willen weten waarom je een nieuw toestel moet hebben. Dat van die flits is volkomen normaal. Je lens is niet lichtsterk genoeg, en dan moet de flits bijlichten om scherp te kunnen stellen.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #21
              Re: probleem flits????

              Er staat in chip een test van die Nikon D40x en daar zijn ze erg onder de indruk van die camera
              Is geweldig goed ook nog bij iso800 (een van de beste die ze ooit hebben getest zelfs)
              Dus dan kun je in wat minder licht situaties best wel veel

              Comment


              • #22
                Re: probleem flits????

                Inderdaad
                Ik kan dat beamen
                Ik bezit een D40 en heb verbluffende resultaten met 800 ISO
                Spijtig dat bijkomende lenzen zo duur zijn (tot nu toe)
                Ik verwacht dat in de toekomst er meer lenzen op de markt zullen verschijnen. Ook de lensmakers zoals Sigma, Tamron e.d. zullen denkelijk wel volgen met AF-S lenzen, dus compatible op de D40

                Comment


                • #23
                  Re: probleem flits????

                  Voor hoge iso's zou ik eerder naar de D40 gaan ipv de D40X. En zit in die D40 niet dezelfde Sony-sensor als in de Pentax Ist? Op dat vlak volgens mij dus zeker geen verbetering, eerder een stap terug.
                  Groetjes van tozumi

                  Bezoek hier mijn webstek

                  Comment


                  • #24
                    Re: probleem flits????

                    bij mijn olympus e500 heb ik vaak hetzelfde voor. Meestal is dat in donkere situaties (bijv woonkamer met amper licht) met weinig/geen contrast, hij moet nog altijd iets vinden om de kunnen scherpstellen.

                    In je handleiding staat normaal ook wanneer het toestel moeite heeft met scherpstellen.




                    Greetz


                    r
                    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                    Comment

                    Working...
                    X