Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

K10D of A100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: K10D of A100

    Oorspronkelijk geplaatst door funem Bekijk bericht
    Ik zie hem net ook staan op de website van de winkel waaraan ik het gevraagd heb... sterk bezig aldaar.
    Misschien eens veranderen van winkel?
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #17
      Re: K10D of A100

      Ik ben bij een 3-tal winkels geweest, ik weet nog niet waar ik mijn toestel ga kopen.

      Een bedenking die ik me daarnet maakte: ik heb nu een Canon G3 waarmee ik ongeveer 3 jaar werk. Meestal moet het redelijk snel gaan bij dat toestel. Je ziet bv. ineens een blauwe reiger opstijgen tijdens een wandeling. Welk van de twee bovengenoemde toestellen is het snelst 'ready for action'?

      Daarmee bedoel ik niet zo zeer het opstarten en focussen, maar eerder het snel instellen van juiste sluitertijd, diafragma, enz.

      Ik vrees nu namelijk dat een K10D een iets te grote overstap gaat zijn voor mij. Als ik reacties hierboven lees moet je toch een en ander instellen voor je een goeie foto kan maken. Eerlijk gezegd neem ik bij mijn Canon lang niet altijd genoeg tijd om de juiste instellingen te vinden.
      Ik wil een DSLR om dat toch te leren, maar de overgang van 'volautomatisch' naar 'volmanueel' is misschien te groot ineens?

      Ik weet dat dit allemaal persoonlijke afwegingen zijn, maar ik zou lang zo veel mogelijk kanten input willen. Het is en blijft een hele investering.
      Nikon D80
      18-200 VR
      www.circuitfotografie.be

      Comment


      • #18
        Re: K10D of A100

        je kan op een DSLR groeien van volautomatisch naar P-stand en dan naar A of S-stand en M-stand

        dus geen probleem hé
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #19
          Re: K10D of A100

          Bekijk deze reviews misschien eens.

          K10d
          a100

          Die van de K10d bevat zelfs een vergelijking met a100.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #20
            Re: K10D of A100

            Oorspronkelijk geplaatst door funem Bekijk bericht
            Ik ben bij een 3-tal winkels geweest, ik weet nog niet waar ik mijn toestel ga kopen.

            Een bedenking die ik me daarnet maakte: ik heb nu een Canon G3 waarmee ik ongeveer 3 jaar werk. Meestal moet het redelijk snel gaan bij dat toestel. Je ziet bv. ineens een blauwe reiger opstijgen tijdens een wandeling. Welk van de twee bovengenoemde toestellen is het snelst 'ready for action'?

            Daarmee bedoel ik niet zo zeer het opstarten en focussen, maar eerder het snel instellen van juiste sluitertijd, diafragma, enz.

            Ik vrees nu namelijk dat een K10D een iets te grote overstap gaat zijn voor mij. Als ik reacties hierboven lees moet je toch een en ander instellen voor je een goeie foto kan maken. Eerlijk gezegd neem ik bij mijn Canon lang niet altijd genoeg tijd om de juiste instellingen te vinden.
            Ik wil een DSLR om dat toch te leren, maar de overgang van 'volautomatisch' naar 'volmanueel' is misschien te groot ineens?

            Ik weet dat dit allemaal persoonlijke afwegingen zijn, maar ik zou lang zo veel mogelijk kanten input willen. Het is en blijft een hele investering.

            Is een heel slimme overwegingen die te weinig personen maken. Mischien is de K10D iets teveel camera voor jou alhoewel deze ook een volautomatische stand heeft, maar ik denk dat de A100 beter is voor jou en de beeldjes welke uit deze camera komen hoeven geen of weinig nabewerking

            Comment


            • #21
              Re: K10D of A100

              Oorspronkelijk geplaatst door funem Bekijk bericht
              Contra:
              - naam (is slechts een gevoel dat ik bij Sony heb. TV's, Playstation, ... OK, maar DSLR's?).
              O ja, nog vergeten: Sony heeft effectief tv's en dergelijke, maar het merendeel van de TV-ploegen wereldwijd werken ook met professionele Sony TV-camera's . Canon heeft bv. ook kopieermachines, maar levert ook DSLR's aan een massa professionele fotografen. Twee voorbeelden om aan t geven dat het ene het andere niet hoeft uit te sluiten.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #22
                Re: K10D of A100

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Bekijk deze reviews misschien eens.

                K10d
                a100

                Die van de K10d bevat zelfs een vergelijking met a100.
                Interessante link.

                In die vergelijkende test valt het mij toch op dat de Sony duidelijk scherper is dan de Pentax.
                En nu ik de resolutie charts ook gezien heb blijkt zelfs dat de Pentax de minst scherpe van alle 4 de geteste camera's is in die vergelijkende test.

                De vergelijkende ISO test is ook behoorlijk verrassend. Bij Iso 800 is er gewoon bijna geen verschil te zien tussen de 4 camera's.
                Persoonlijk vind ik zelfs dat de resultaten van de Sony (bij 800 ISO) er zelfs net ietsje beter uitzien dan die van de Pentax .
                En bij ISO 1600 is het enkel de Canon EOS D30 die een iets beter resultaat geeft dan de rest.
                Waaruit nog maar eens blijkt hoe overroepen de (zogezegde) slechte prestaties van Sony bij hogere ISO wel niet zijn.
                Last edited by leonbidon; 24 juni 2007, 20:25.

                Comment


                • #23
                  Re: K10D of A100

                  De review van de K10D op dpreview is niet echt objectief.

                  Bekijk deze ook eens op dcresource .

                  De kitlens is goed bij de Pentax. En die gebruikt SD en geen dure Memorystick Pro...
                  Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Sigma 28mm prime 1.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: K10D of A100

                    Als je twijfels hebt aan de Sony naam is het volgende misschien interresant:

                    Wat weinige weten is dat Sony de nummer 2 is in de produktie van digitale camera's wereldwijd. Daarbij produceren ze ook nog sensors en camera's onderdelen zoals LCD schermen voor haast alle camera fabrikanten inclusief Nikon en Canon en Pentax.

                    Zijn nu ook in de DSLR wereld gestapt via overname van Minolta. Hebben zowel camera als lens divisie van Minolta overgenomen.
                    De ambitie van Sony is wereldleider te worden in digitale camera's en nr2 in DSLR wereld.
                    De minolta engineers (ook overgenomen door Sony)hebben heelwat ervaring in het ontwerpen van camera's en behoren tot de top van de wereld.
                    Wat beeldverwerking betreft hebben ze zelf voldoende engineers in huis. BTW. Sony staat ook aan de top wat proffessionele filmcamera's betreft, zowel voor film als TV-industrie.

                    Ik twijfel er aan dat er een andere 10mp DSLR bestaat die zo een detailrijke en scherpe beelden aflevert en dan nog met een goede kleurbalans als de Sony A100. En als die al bestaat zou ik die graag leren kennen.
                    Dan vraag ik me af wat de aangekondigde midklass en pro model in petto zullen hebben.

                    Is een van de weinige camera's die goede JPEG bestanden aflevert in verschillende licht omstandigheden, en dat is wat voor jou zeer belangrijk is, om dat ik veronderstel dat je toch niet direct in RAW gaat fotograferen.

                    De K10D is ook een topmodel maar gericht op een meer geavanceert publiek.
                    Je kon geen betere selectie maken dan een keuze uit de A100 of de K10D beide topcamera's maar elk in hun klasse.
                    Je moet enkel uitmaken tot welke groep jezelf behoort of wilt behoren en dan is de keuze vlug gemaakt volgens mij.

                    Comment


                    • #25
                      Re: K10D of A100

                      Oorspronkelijk geplaatst door jld Bekijk bericht
                      De kitlens is goed bij de Pentax. En die gebruikt SD en geen dure Memorystick Pro...
                      De α100 gebruikt CF kaartjes maar geeft er wel een memory stick adaptor bij zodat je die in het CF slot kan gebruiken.
                      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                      like.no.other

                      Comment


                      • #26
                        Re: K10D of A100

                        Oorspronkelijk geplaatst door jld Bekijk bericht
                        De kitlens is goed bij de Pentax. En die gebruikt SD en geen dure Memorystick Pro...
                        Tja, de kitlens van Sony is ook goed, maar dat is toch niet echt bepalend voor de keuze van het toestel volgens mij, tenzij je zeker bent ten eeuwigen dage die kitlens te blijven gebruiken.

                        Vorige week ook nog een nieuwe Memory Stick Pro Duo 2Gb gekocht (voor 18 euro incl. verzendkosten voor mijn kleine Sony compactje)... Kan, zoals GRF al zei, naast CF-kaartjes effectief gebruikt worden in de a100 zowel als in mijn 7D, in beide gevallen met de CF-adapter van de Sony. Mooi toch, die flexibiliteit, en helemaal niet duur .
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #27
                          Re: K10D of A100

                          Hallo

                          Ik denk ook om een Sony aan te kopen,maar als ik het goed begrijp zou het aangewezen zijn om alleen de body te kopen en lenzen van Sigma aan te kopen vb. 70-300. en 18-70 (maar dan niet de F2,8 uitvoeringen want die zijn wel te duur voor mij)of maakt het verschil in kwaliteit tussen Sony lenzen en Sigma niet zo veel uit?

                          Comment


                          • #28
                            Re: K10D of A100

                            Zoals bij elk ander merk, kan je ook bij Sony/Minolta niet alle lenzen over dezelfde kam scheren.

                            Er zijn 20-jaar oude Minolta lenzen te koop waar geen enkele Sigma aan kan tippen (qua optiek, bouwkwaliteit, etc.), zelfs niet de allerduurste.
                            Anderzijds is er bv. ook een Sony (of Minolta) 75-300 die goedkoop aangeboden wordt, maar die eigenlijk ook niets speciaals te bieden heeft. De Sigma 70-300 EX DG Macro is een even goede budget-telezoom (en kost ook evenveel).

                            Vooraf heel goed proberen bepalen wat jijzelf van je lenzen verwacht, wat je ermee wil gaan doen (actie, portret, landschap, bij veel/weinig licht, lichtgewicht of mag body+lens >2 kg wegen, vervorming heel belangrijk ?, scherpte heel belangrijk ?, enz.). Daarna kan je op zoek naar de beste oplossing daarvoor (bv. hier, of op www.dyxum.com).

                            Er bestaat dus niet zoiets als één gepast standaardantwoord op jouw vraag dat geldig is voor iedereen .
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #29
                              Re: K10D of A100

                              of hier al een mooi startertje als je de sony moest kopen....




                              mvg
                              Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

                              Comment


                              • #30
                                Re: K10D of A100

                                Oorspronkelijk geplaatst door rafcke Bekijk bericht
                                of hier al een mooi startertje als je de sony moest kopen....




                                mvg
                                Voor €42 heb je diezelfde kitlens splinternieuw meegeleverd met je toestel, dus ik vrees dat de gevraagde €50 wat teveel is voor iemand die toch een toestel aanschaft.
                                dslr-prijzen

                                (Voor iemand die al een toestel heeft, ligt dat natuurlijk anders want de prijs van de kitlens apart is aanzienlijk meer.)
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X