Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon of nikon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon of nikon?

Nikon D80 met AF-S 18-70 f3.5-4.5 +-1100euro
    Nikon AF-S 70-300mm f4.5-5.6 VR +-500euro
    Tamron 90mm f2.8 Macro +-350euro
    Nikon AF-D 50mm f1.8 portretlens +-130euro

en als tegenhanger (zou mijn keuze zijn)

Canon 30d body 920 euro
    Tamron 17-50 2.8 395 euro
    Canon 70-200 f/4 599 euro
    Tokina 12-24 460 euro
    dan hou je 150 over voor geheugenkaart(en) en tas

Kijk eens op www.fotokonijnenberg.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
      Als je toch naar Nikon zou willen gaan is dit wel een mooie uitrusting

Nikon D80 met AF-S 18-70 f3.5-4.5 +-1100euro
      Nikon AF-S 70-300mm f4.5-5.6 VR +-500euro
      Tamron 90mm f2.8 Macro +-350euro
      Nikon AF-D 50mm f1.8 portretlens +-130euro

Willem
      zou ik eens mogen vragen van waar jij deze prijzen hebt ofzo want waar ik overal al heb gekeken is het allemaal wel wat duurder...
      de camera plus 18-70 is 1300euro en al die lenzen ongeveer 50 tot 100 euro meer per lens.
      ken jij mischien een winkel waar ik beter ben.
      ergens in de buurt van oost-vlaanderen als je van hier bent

Comment

al gekeken op het internet voor prijzen????

www.fotokonijnenberg.be , normaal scherpe prijzen en ook een winkel "int echt"
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Mutse was mij voor maar idd. konijnenberg turnhout

Is ook een echte winkel met een zeer grote keuze in accessoires, zoals fototassen, statieven en dergelijke. Hebben ook zeer veel toestellen en lenzen in voorraad zodat je ze ter plaatse ook eens in de hand kan nemen en proberen...

mvg

Willem
          Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

De d80 is een vrij goed toestel maar de K10D staat toch een trappeke hoger en is eerder te vergelijken met de D200 dan met de D80
            De K10D heeft ook nog het grote voordeel van ingebouwde beeldstabilisatie en een stevige wheather sealed body. (stof !!)
            Lenzen zijn belangrijk maar de body evenzeer.
            Het lenzen aanbod bij Pentax is beperkt maar ze zijn volop bezig met een inhaalbeweging. In feite kun je mee groeien met het Pentax systeem, zo verkrijg je nieuw, hedendaags up-to-date materiaal. Pentax lenzen hebben in het verleden altijd dat tikkeltje meer gehad door hun specifieke coating en hun mooie bokeh, en ik denk dat dit niet zal veranderen.
            Of, als je een goede selectie weet te maken uit het aanbod Tamron,Sigma en Tokina lenzen, ga je het lastig hebben om bij Canon of Nikon iets te vinden met een betere optische kwaliteit.

Als beeldkwaliteit je grootste prioriteit is zou ik voor de Sony A100 gaan, geeft wel iets meer ruis op hogere ISO's maar geeft zeer detailrijke en scherpe beelden met mooie kleurweergave
            Als je zinnens bent veel in JPEG te fotograferen is this the one.
            Met de combi Sony A100 en een Carl Zeiss CZ 16-80 lens ga je bij de concurrentie heel, heel diep in je zakken moeten gaan om dezelfde beeldkwaliteit te bereiken. Als je veel op hoge ISO gaat werken zou ik hem laten liggen.

Ik zou toch ook nog eens kijken naar de Olympus E-410 is een instapmodel maar met heel veel mogelijkheden. Heeft een Live Mos Image Senor en geeft aldus volledige Live-View op LCD monitor met mogelijkheid om in te zoomen !!
            Last edited by puerte; 24 juni 2007, 14:01.

Comment

puerte heeft gelijk over de K10D, deze staat ietsje hoger.
              Wel moet je het doen met een aanzienlijk tragere AF omdat de lenzen (nog) geen motor ingebouwd hebben (kan belangrijk zijn bij sport).

En de Pentax lenzen zijn aanzienlijk duurder dan hun soortgenoten van de andere merken. Ok, de lenzen zijn van goede kwaliteit, maar hier betaal je ook voor, je zit ook vast met je flitsers want die kan je best merk-eigen nemen (hoewel mijn Metz flits niet slecht ging op mijn ist DL).

Wat dan weer een erg groot voordeel is is dat je met je K10D (of eender welke pentax) superoud glas kan kopen dat nog altijd heel erg scherp is, je moet gewoon manueel focussen en de camera berekent zelf de sluitertijd.
              Dit kan ook op nikon of canon maar dan moet je al de duurdere body's gaan nemen.

Ik heb zelf Pentax gehad en was hier tevreden over, de AF was wel een stuk minder en hij had een wat minder levendig kleurenpallet. Maar goed, een ist DL kostte 500€ nieuw. Toch ben ik overgeschakeld, waarom vraagje, omdat de Pentax lenzen te duur waren. Ik wou graag een mooie 50mm hebben en die kosten bij Pentax redelijk wat geld terwijl een nieuwe nikon of canon 120€ kost.

Kort samengevat: je zou toch best even het totaalpakket bekijken voor je beslist, kijk even welke lenzen je zou willen, eventuele flitsers en wat je ermee wil doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Het lenzen aanbod bij Pentax is beperkt maar ze zijn volop bezig met een inhaalbeweging. In feite kun je mee groeien met het Pentax systeem, zo verkrijg je nieuw, hedendaags up-to-date materiaal.
                Tja, zo is er altijd wel een uitleg natuurlijk Punt is dat die bij de concurrentie al lang in het gamma zijn en door de vernieuwings/upgrade/overschakel drang ook al volop op de tweedehandsmarkt te vinden Ook is de keuze bij Tamron en Sigma wel wat uitgebreider voor Nikon en Canon EN meestal voorzien van HSM bij de EX lijn.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                  puerte heeft gelijk over de K10D, deze staat ietsje hoger.
                  Wel moet je het doen met een aanzienlijk tragere AF omdat de lenzen (nog) geen motor ingebouwd hebben (kan belangrijk zijn bij sport).

En de Pentax lenzen zijn aanzienlijk duurder dan hun soortgenoten van de andere merken. Ok, de lenzen zijn van goede kwaliteit, maar hier betaal je ook voor, je zit ook vast met je flitsers want die kan je best merk-eigen nemen (hoewel mijn Metz flits niet slecht ging op mijn ist DL).

Wat dan weer een erg groot voordeel is is dat je met je K10D (of eender welke pentax) superoud glas kan kopen dat nog altijd heel erg scherp is, je moet gewoon manueel focussen en de camera berekent zelf de sluitertijd.
                  Dit kan ook op nikon of canon maar dan moet je al de duurdere body's gaan nemen.

Ik heb zelf Pentax gehad en was hier tevreden over, de AF was wel een stuk minder en hij had een wat minder levendig kleurenpallet. Maar goed, een ist DL kostte 500€ nieuw. Toch ben ik overgeschakeld, waarom vraagje, omdat de Pentax lenzen te duur waren. Ik wou graag een mooie 50mm hebben en die kosten bij Pentax redelijk wat geld terwijl een nieuwe nikon of canon 120€ kost.

Kort samengevat: je zou toch best even het totaalpakket bekijken voor je beslist, kijk even welke lenzen je zou willen, eventuele flitsers en wat je ermee wil doen.

Heb ervaren dat de de AF van de K10D vrij vlug is, zelfs met lenzen zonder AF-motor. De nieuwe lenzen van Pentax hebben echter ingebouwde AF en zijn ook wheater sealed.
                  Let op de de K10D is niet te vergelijken met de 1stDL
                  Lenzen zijn duurder maar uiteindelijk zie je ook het verschil met bvb Nikon en Canon.

Comment

dus ff ter bevestiging dat toestel kost zo een 200euro minder en blijkt beter te zijn?
                    en er passen sigma lenzen op enzovoort?
                    als dit echt het geval is ga ik voor de pentax.
                    zijn er mischien nog mensen met een andere mening of krijg ik de steun van de meeste
                    ik heb ook gezien dat ik vrij goedkope lenzen heb bij pentax een 75-300 4.5-5.6 voor maar 175euro...
                    of neem ik dan beter sigma's ofzo?

Comment

@dimi

Ik zou jou keuze niet echt laten afhangen van de prijs, 200euro is niet zo'n enorm verschil. Ik zou eerder eens naar een winkel gaan en de verschillende toestellen proberen, in de hand houden en zien waar je het beste gevoel bij hebt. Ik denk dat de verschillen in de budget lenzen (want dat is de pentax 75-300 ook) van de verschillende merken zeer klein zijn. Ik persoonlijk zou liever 200 euro meer uitgeven voor een body dat goed in de hand ligt, en waar ik een goed gevoel bij heb qua bedieningsgemak en dergelijke.

Ga naar een winkel, neem de canon, nikon en pentax allemaal eens in de hand en dan zul je wel weten naar welke jou voorkeur uitgaat. Slechte body's zitten er niet tussen en het aan bod van lenzen is voor canon en nikon mss iets uitgebreider maar pentax heeft ook genoeg aanbod. En sigma heeft nog altijd oplossingen voor alle drie.
                      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Een beetje oppassen wat je vertelt hé. Je geeft hier compleet foutieve informatie in termen van kostprijs hoor...

Equivalente Pentax objectieven zijn zeker niet duuder dan merkeigen glas van de andere camera-fabrikanten, in tegendeel. Als je vergelijkt met Sigma of Tamron of zo is 't wat anders...

Superoud is relatief. M'n FA* en FA limited objectieven zijn geen van allen 10 jaar oud. Dat zijn een 31mm f/1.8, 43mm f/1.9, 77mm f/1.8, 85mm f/1.4 en een 300mm f/4.5. Ik betaalde hiervoor tss de EUR 400 en EUR 650 per stuk. Zoek de prijzen van equivalenten van Canon of Nikon op en kom even terug.

De AF op de *ist DL is niet te vgl met de K10D. Dat de FA50/1.4 (de enige verkrijgbare 50mm van Pentax) duurder is, is normaal. Hoewel... ik betaalde indertijd EUR 200 aan de mijne. Het betreft immers een f/1.4, terwijl de goedkopere Canon en Nikon f/1.8 zijn. Da's een heel verschil, o.a. in kwaliteit. Kijk eens naar de f/1.4 50mms en trek daaruit je conclusies.

Dat is dat weer heel juist.

Wim
                        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ik snap het echt allemaal niet. Ik stond 2 maanden geleden voor dezelfde beslissing.
                          Keuze tussen Canon 400D, Pentax K10D, Nikon D80 en Sony Alpha...
                          Ik had alle reviews die er te vinden zijn gelezen.

De K10D zag er het beste uit, nipt gevolgd door de D80... althans naar mijn mening.

Eens in de winkel, allemaal in de hand gehouden. Wat bleek: de D80 lag als gegoten in mijn hand. De pentax voelde wat vreemd aan op vlak van 'waar de knopkes en wieltjes staan'.

De 400D en Sony zijn me onmiddellijk afgevallen wegens veel te plastic en te klein en zonder 2 instelwielen.

De ENIGE manier om dus een beslissing te maken is : GA NAAR DE WINKEL EN HOU ZE VAST. Dan weet je het meteen.

Ah ja.. tis dus de D80 geworden en heb er nog geen spijt van.

Comment

Met een toestel in de hand te houden weet je volgens mij niet veel, of je moet een genie zijn, of alle instellingen op voorhand goed bestudeerd hebben.
                            De verschillen die je wel kunt inschatten zijn de buildkwaliteit, en de grote en helderheid van de viewfinder en of het toestel goed in de hand ligt.
                            (Heb zelf regelmatig verschillende toestellen in de hand, en de eerste keer wordt je toch altijd overdonderd. Het kan aan mij liggen, ben mischien nogal traag van begrip maar bij mij duurt het toch altijd een beetje voordat ik een toestel gewoon ben, en zijn kwaliteiten juist weet in te schatten)

De K-10D heeft al verschillende awards ontvangen zoals de TIPA award voor "beste D-SLR expert camera 2007", recent in Japan nog award beste camera, krijgt daarbij ook zeer goede reviews van de vakmensen.

De K-10D is een zeer doordacht toestel met vele instelmogelijkheden.
                            Is te vergelijken met de D200 qua kwaliteit en mogelijkheden (hebben beide quasi dezelfde Sony sensor, ook de D80 trouwens) maar de prijs ja dat is wel een verschil.

Comment

Natuurlijk zal een toestel in de hand houden je niet alle instellingen vertellen... lijkt me vrij logisch..

Maar het helpt wel bij een beslissing te nemen. Bijna iedereen leest tegenwoordig het internet af en weet wel grotendeels welke instellingen welk toestel ongeveer heeft, maar voor mij was het toch wel doorslaggevend toen ik het vastgenomen had.

Ben nog steeds blij dat ik voor de D80 gegaan ben, zowel de K10D als de 30D lagen me bij de eerste keer niet zo goed van bedieningsknoppen / wielen maar dit is een zeer persoonlijke zaak.

Ik wou dus enkel zeggen: hou de verschillende toestellen eens vast en kijk er eens door voor je iets koopt.. je zal meteen wel ongeveer voelen wat er voor jou goed ligt.

Een slecht toestel is er toch niet meer en het is immers nog steeds de fotograaf die het moet doen...

Comment

Working...
                              X