Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400D: Het foute scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 400D: Het foute scherm

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Helaas geen tijd voor op straat, tenzij je steeds op dezelfde plaats naar dezelfde kant staat te fotograferen.
    Een voetpadtegel werkt ook niet slecht hoor …En als er geen tijd is moet je in Raw werken hé, los daarvan heb ik helemaal geen klagen over de AWB van m’n 30D en zeker niet als je buiten aan het werken bent, als je binnen gaat werken met flits en tegen een bruine plafond bouncen dan gaat geen enkele camera er juist opzitten denk ik…
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik heb steeds het histogram opstaan op mijn LCD.
      Ik heb eigenlijk geen problemen met het beoordelen van de kleuren en de exposure. Waar ik meer problemen mee heb is dat je op het LCD niet kan vaststellen of de foto wel echt scherp is. Dat merk je achteraf pas bij het importeren op groot scherm. Foto's die op de cam scherp lijken zijn dan onscherp.
      Kleuren kun je bijwerken, zeker als je in RAW fotografeerd maar scherpte, das een ander paar mouwen.

Hans
      Last edited by CH Photography; 20 juni 2007, 16:37. Reden: Typvout verbeterd :-)
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Een voetpadtegel werkt ook niet slecht hoor …En als er geen tijd is moet je in Raw werken hé, los daarvan heb ik helemaal geen klagen over de AWB van m’n 30D en zeker niet als je buiten aan het werken bent, als je binnen gaat werken met flits en tegen een bruine plafond bouncen dan gaat geen enkele camera er juist opzitten denk ik…
        Inderdaad, het voetpad of den tarmac is mijn belichtingsreferentie in de meeste gevallen.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Ja kan ook de belichting beoordelen via het LCD zonder histogram maar je moet dan wel rekening houden met de intensiteit waarop je die LCD insteld.

Dat is een kwestie van ervaring en niet elke keer die LCD anders instellen als je van binnen naar buiten gaat natuurlijk. Maar zoals aangehaald beter is om met het histogram te werken.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
          X